Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرری- ایرنا- دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 (شهرری) از تمهیدات و آمادگی همه جانبه مدیریت شهری این منطقه برای کنترل بحران های احتمالی مراسم چهارشنبه آخر سال خبر داد.

احسان درویشی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیم‌ های امدادی و خدمات رسان شهری همزمان با مناسبت های چهارشنبه و پنجشنبه آخر سال در چهار موقعیت مهم میادین حضرت عبدالعظیم(ع)، شهدای شاملو، بسیج مستضعفین و شهید بروجردی مستقر شده تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت که بازگشایی مسیرها، گشت زنی و استقرار تیم‌های اطفای حریق و آماده باش کامل ادارات و سازمان‌های مرتبط از جمله راهور، آتش نشانی، اداره برق، آب و فاضلاب و گاز از دیگر تمهیدات است.
دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 افزود: فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان برای پیشگیری از وقوع بحران و کاهش خسارات جانی و مالی نقش مهم و موثری دارد.
وی تصریح کرد: اقدامات لازم و پیشگیرانه در قالب ویژه برنامه‌های آموزشی در سرای محلات، مدارس و تبلیغات محیطی و توزیع بروشور و لوح فشرده آموزشی پیش بینی شده که در نیمه دوم اسفندماه سالجاری توزیع می ‌شود.
درویشی به دیگر اقدامات مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 (شهرری) اشاره کرد و گفت: استقرار تانکرهای آب، جمع آوری مواد اشتعالزا، حضور و استقرار خودرو های 137 و گشت شهربان در نقاط مهم و استراتژیک از اقدامات دیگر در چهارشنبه آخر سال است.
وی عنوان کرد: با توجه به تردد زیاد شهروندان در روزهای پایانی سال به منظور جلوگیری از بروز ترافیک در معابر شریانی و بزرگراهی و خدمات رسانی بهینه به شهروندان، با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک و راهور منطقه، مسیرهای پرتردد بازگشایی می‌شود.
درویشی تصریح کرد: پایگاه ویژه ستاد مدیریت بحران منطقه 20 با حضور نمایندگان سازمانها و ادارات مسئول از ساعت 17 روز 28 اسفند ماه در اتاق بحران منطقه تشکیل می‌شود.
وی با بیان اینکه دوربین‌های سطح شهر در پایگاه ویژه ستاد مدیریت بحران منطقه 20 متصل است، گفت: شهرداران نواحی هفتگانه نیز به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران نواحی در صورت بروز حوادث احتمالی، در اسرع وقت آن را به ستاد مدیریت بحران منطقه اعلام می‌کنند.
درویشی افزود: هماهنگی لازم در این خصوص با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی جهت رساندن سوخت جایگاه‌های عرضه مستقیم به ویژه به نقاط پر ازدحام را تا قبل از ظهر انجام می ‌دهد.
وی گفت: مراکز درمانی و تامین کادر پزشکی مورد نیاز توسط بیمارستان شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی، درمانگاه شهرداری منطقه 20 و مراکز درمانی خیریه تحت نظارت شبکه بهداشت ودرمان شهرری بعنوان مراکز پشتیبان در نظر گرفته شده و آمبولانس‌های هلال احمر برای پشتیبانی از اورژنس در حال آماده باش است.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
6003/1970

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري منطقه 20 چهارشنبه آخر سال شهرستان ري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور، از آماده باش در مناطق درگیر مداخلات جوی خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین ظفری گفت: بر اساس هشدار سطح نارنجی که صادر شده است، سامانه بارشی که از روز گذشته وارد کشور شده است، تا پایان روز جمعه‬ فعالیت خود را خواهد داشت.

وی افزود: سطح نارنجی به معنای احتمال بروز مخاطره است، به همین دلیل استان‌هایی که متاثر از این سامانه هستند از سمت سازمان مدیریت بحران کشور اعلام آماده‌باش شده است. این مخاطره رگبار شدید رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و تگرگ را به همراه خواهد داشت.

ظفری ادامه داد: در روز چهارشنبه ۱۲/‏۰۲/‏۱۴۰۳ سامانه بارشی‬ استان های کرمان، ایلام، خوزستان، لرستان، غرب همدان، جنوب مرکزی، کهکلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، جنوب و غرب استان اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به استان‌های مجاور این استان‌ها هشدارها داده شده و آمادگی خود را اعلام کرده اند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اطلاع رسانی‌هایی از طریق استانداری و از سمت صداوسیما به مردم داده شده است.

وی افزود: در روز جمعه استان اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و نیمه غربی سمنان و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران نیز تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت. وسعت گسترده ای از کشور متاثر این سامانه خواهد بود و به همین دلیل احتمال لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر و همچنین احتمال سیلاب در مسیر وردخانه‌ها وجود دارد.

ظفری گفت: در ارتفاعات رخداد ساعقه و تگرگ را شاهد خواهیم بود. متاسفاهنه این ساعقه می تواند خیلی خطرناک باشد، از این رو به افرادی که در ارتفاعات حضور دارند خصوصاً عشایر هشدار می‌دهیم که دقت‌های لازم را داشته باشند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در مناطقی که باد شدید وجود دارد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، داربست‌ها و تابلوها و همچنین در حمل و نقل نیز امکان اختلال وجود خواهد داشت. در مناطقی که گردوغبار مواجه هستیم تدابیر لازم هم از سمت سازمان ها و دستگاه ها دیده شده است.

ظفری در پایان گفت: با توجه به اینکه آمادگی دستگاه‌ها و ستادها وجود دارد، مردم نیز احتیاط را در سفرهای بین شهری رعایت کنند و در مناطقی که رودخانه‌ها طغیان کرده‌اند توقف نداشته باشند و از رفتن به کوه و ارتفاعات در این چند روز خودداری شود. چرای دام و تردد عشایر در نواحی مرتفع نیز با احتیاط لازم صورت گیرد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد