Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@15:15:30 GMT

لزوم توجه طراحان عرصه مد به رعایت عفاف و حجاب

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۸۰۷۵

لزوم توجه طراحان عرصه مد به رعایت عفاف و حجاب

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از شبستان، داود محمدی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مد و لباس که امروز، چهارشنبه، ۱۵ اسفند در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: اتکای هر کشوری برای حرکت به پشتوانه آن کشور است و ما پشتوانه عظیم فرهنگی و هنری را در کشور داریم که می‌تواند منشأ خوبی برای حرکت روبه‌جلو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، کشوری تاریخی و تمدن ساز است و در مدنیت در دنیا پیشگام بوده و در عرصه فرهنگ و هنر و معرفی چهره‌های تابناک از پشتوانه عظیمی و گران‌سنگی برخوردار است که خیل هنرمندان ما در انواع هنر مبین همین امر است که ایران از فرهنگ غنی و باسابقه برخوردار است و همه دنیا هم بر این امر اذعان دارند.
وی عنوان کرد: ما جلوه‌های مختلف هنر را به اشکال متعدد شاهد هستیم و یکی از جلوه‌ها، پوشش ایرانیان است، اگر پوشش ایرانیان را از قدیم‌الایام بنگرید همواره پوششی توأم با عفاف و حجاب و ستودنی بوده و این امر در اعصار مختلف مورد توجه قرار گرفته بوده است.
محمدی تصریح کرد: امروز هم با توجه به اینکه کشور ما کشوری اسلامی است باید در ترویج فرهنگ و مد جدید پوشش در این راستا حرکت کنیم تا هویت تاریخی و پیشینه مستحکم خود را حفظ کنیم.
وی اعلام کرد: امروز نوع پوشش می‌تواند الگوسازی برای نسل جدید ما باشد و کسانی که این پوشش ارزشمند را با دست‌های هنرمند خود به روزآمدی و جلوه‌های نوین توأم می‌کنند، هنری برجسته دارند که در عین اینکه با تکیه بر عفاف و حجاب حرکت کرده از روزآمدی هم غافل نیستند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این است هنرمندان در مد جدید لباس و پوشش بر رعایت عفاف و حجاب اصرار ورزند و بر آن مبنایی که شارع مقدس و دین مبین اسلام تأکید کرده است، توجه داشته باشد و این امر می‌تواند ثمرات مفیدی برای ما داشته و هویت تاریخی ما را در دنیا حفظ کند.
در ادامه حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در استان قزوین که لقب دارالمؤمنین را گرفته است، افراد خوبی داریم و می‌توانیم در بحث عفاف و حجاب فعالیت داشته باشیم و از نقشه‌های دشمن هم این است که از طریق موضوع حجاب به فرهنگ اصیل و غنی ما ضربه بزند.
وی افزود: ما با تلاش نهادهای فرهنگی می‌کوشیم تا در این حوزه برنامه‌های بهتری را داشته باشیم و امروز هم این برنامه با تلاش دوستان با اندک امکانات برگزار شده است.
حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی یادآور شد: ۳۵۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده که نشان می‌دهد مردم استان ما به فرهنگ و ارزش‌های خود تعصب دارند و ما در شهر شهیدان بابایی و لشکری باید از ارزش‌ها و فرهنگی غنی خود دفاع کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: مد و لباس ایکنا قزوین مد عفاف و حجاب طراحان لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرشید سلیمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در این جلسه گفت: دانشگاه از نظر اولیا یک محیط امن و مطمئن است. وظیفه ما این است که همچنان این امنیت را از هر لحاظ ایجاد کنیم. یکی از جنبه‌های امنیت موضوع حجاب و عفاف می‌باشد که با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سلیمی با بیان اینکه برای حسن انجام موضوع حجاب و عفاف باید خانواده‌ها، اساتید، کارکنان و دانشجویان مشارکت و تعامل داشته باشند گفت: تمامی تذکرات و راهنمایی‌ها در این خصوص باید دوستانه و توأم با ادب باشد و در صورت تکرار، با فرد مورد نظر طبق قوانین و مقررات رفتار شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته گفت: فرهنگ سازی و برگزاری برنامه‌های تشویقی و انگیزشی در خصوص حجاب و عفاف در صورتی که به صورت اصولی و علمی برگزار شود و خروجی آن نیز پیش‌بینی گردد می‌تواند مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1228158 برچسب‌ها حجاب اردبیل دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور