Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، پس از دیداری که صبح امروز چهارشنبه ۱۵ اسفند ۹۷ علیرضا رفیعی پور، رییس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه هشتمین نشست منطقه‌ای اوراسیای غربی در شیراز با خورشید احمد، رییس دامپزشکی پاکستان داشت؛ مقرر شد تا ضمن این که در راستای کنترل بیماری تب‌برفکی، همکاری مشترک مرزی بین دو کشور ایران و پاکستان انجام شود، از این پس با گواهینامه بهداشتی که الزامات بهداشتی دامپزشکی ایران در آن ملاحظه شود، ۵۰ تا ۶۰ هزار راس دام زنده به صورت رسمی و ضابطه‌مند از پاکستان جهت کشتار در کشتارگاه‌های استان سیستان و بلوچستان وارد ایران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خورشید احمد در ارتباط با ویژگی‌های شبکه دامپزشکی پاکستان گفت: ما به موضوع‌های فدرال دامپزشکی و دامپروری رسیدگی می‌کنیم و در پاکستان دامپروری بخش مجزایی دارد.

وی با بیان اینکه در سند، پنجاب، بلوچستان و ... این مناطق به صورت جداگانه و ایالتی عمل می‌کنند، اظهار داشت: این ایالت‌ها بخش‌های دامپروری جداگانه و خودمختار دارند و ما در شبکه دامپزشکی پاکستان در واقع هماهنگ‌کننده بخش‌های فدرال دامپروری و دامپزشکی هستیم و همچنین به واردات و صادرات دام و فرآورده‌های دامی نظارت می کنیم.

خورشید احمد در مورد اظهارات بسیاری از حاضران در این نشست مبنی بر صادرات قانونی یا قاچاق دام زنده به ایران که می‌توانند حامل بیماری تب برفکی و انتقال آن به دامداری‌های ایران شوند، افزود: صادرات دام زنده از پاکستان به خارج از این کشور ممنوع است و در حال حاضر نیز با توجه به کنترلی که در مرزهای پاکستان ایجاد کرده‌ایم، قاچاق دام زنده از پاکستان بسیار کاهش یافته است.

خورشید احمد در پاسخ به این پرسش که پاکستان چه تمهیداتی برای پیشگیری و کنترل ورود دام‌های قاچاق از آن کشور به ایران را در نظر دارد، اعلام می‌کند: دولت کنونی پاکستان در نظر دارد به زودی و به صورت محدود، دام زنده هم تحت کنترل به خارج صادر شود. بر اساس سیاست جدید دولت پاکستان و مذاکراتی که امروز با دکتر رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی ایران نیز داشتم به زودی با ایران‌ گواهی‎‌های بهداشتی مبادله خواهیم‌کرد تا دام‌های صادراتی پاکستان مشروط بر داشتن ضوابط بهداشتی و به صورت رسمی مقدور شود. اگرچه در رابطه با گوشت آماده و استخوان‌گیری شده، هم اکنون هیچ محدودیتی وجود ندارد و در حال انجام است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان ایران پاکستان دامپزشکی سازمان دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم

ایسنا/مازندران مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم تا فارغ التحصیلان حوزه علمیه با شرکت در آزمون بتوانند جذب این نهاد شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل امشب در نشستی با کارکنان، طلاب و اصحاب رسانه، با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران با ۵۰۰ مدرسه در ۲۸ استان فعالیت دارد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم حوزه علمیه خواهران نظارت و ارزیابی بر انجام فعالیت آموزشی، پژوهشی و تربیتی است که در استان‌ها به این مهم پرداخته می‌شود .

وی با اشاره به اینکه برنامه ۵ ساله حوزه‌های علمیه خواهران در سال ۱۴۰۱ تصویب شد، بیان کرد: مقرر شد در سال ۱۴۱۴ به یک افق در حوزه خواهران دست پیدا کنیم تا به نوعی بانوان اقدامات خودشان را بتوانند عملی کنند .

فاضل از برنامه‌های مهم سفر به مازندران را پیگیری توسعه آموزش عالی در استان و ارتقای برخی مدارس از سطح ۲ به سطح ۳ دانست و گفت: سالانه حدود ۱۱ هزار نفر در حوزه‌های علمیه ثبت نام می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلی اظهار کرد: لشکر ۷ هزاره سفیران رضوان در ایام ثبت نام حوزه‌های علمیه فعالیت دارند که بصورت چهره به چهره اقدام به تبلیغ می‌کنند، امسال از اول اردیبهشت ثبت نام حوزه‌های علمیه شروع شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون برای حدود ۵۰ هزار نفر طلبه خواهر در سطوح ۱ تا ۳ ثبت نام صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها جهت احداث سایت اداری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران صورت گرفته است که امیدواریم در سال ۱۴۰۳ عملی شود . 

وی با بیان اینکه اشتغال فارغ التحصیلان حوزوی در گذشته از دغدغه مدیریت مرکز حوزه علمیه نبوده است لذا جهت بکارگیری فارغ التحصیلان حوزوی در دستگاه‌های اداری پیگیری‌های لازم  صورت گرفته است، یادآور شد: آموزش مشترک فارغ التحصیلان حوزه و مرکز قضا در قم آغاز  شده و توافقات خوبی با معاونت آموزش قوه قضاییه صورت گرفته است.

فاضل گفت: در حال حاضر با  نهادهایی مانند آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم تا فارغ التحصیلان حوزه علمیه با شرکت در آزمون بتوانند جذب این نهاد شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • کشف ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در سرایان
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد