Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@22:42:08 GMT

۹۵ درصد بودجه شهرداری تربت حیدریه تحقق پیدا کرده است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۸۷۱۴

۹۵ درصد بودجه شهرداری تربت حیدریه تحقق پیدا کرده است

مجتهدی گفت: اعتبارات سال جاری شهرداری تربت حیدریه غیر از سازمانی ۵۷ میلیارد تومان است که ۹۵ درصد بودجه ۵۷ میلیاردی سال گذشته محقق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «محمد صادق مجتهدی» امروز (۱۵ اسفند)در جمع خبرنگاران گفت: بازنگری طرح جامع شهر تربت حیدریه هفته گذشته در شورای عالی استان مصوب شد و به زودی ابلاغ می گردد وافق این طرح تا ۱۴۱۰ است و در آن کاربری های کلی،معابر اصلی و پتانسیل های کلی شهرستان در نظر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار تربت حیدریه افزود: اعتبارات سال جاری شهرداری تربت حیدریه غیر از سازمانی ۵۷ میلیارد تومان است که ۹۵ درصد بودجه ۵۷ میلیاردی سال گذشته محقق شده است لکن بخش زیادی از درآمدهای ما به صورت تهاتر بوده و در نتیجه درآمدی برای شهرداری نداشته است.

 

وی گفت: امسال ۱۷ میلیارد تومان بخش عمده ای از آن صدور پروانه درقبال تملک بوده است که شامل میدان دژبان ، کوچه درمانگاه موسی ابن جعفر ۵ تملک ، میدان کاشانی ۲ تملک که مبلغ هرکدام ۵۰۰ میلیون تومان تا یک ونیم میلیارد تومان است مجتهدی گفت : حدود ۲ میلیارد تومان حقوق کارکنان شهرداری است که ازاین مبلغ ۴۶۰ میلیون تومان هزینه بیمه کارکنان می باشد که شهرداری حدود ۴ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است.

 

مجتهدی بیان کرد: درحوزه اصلاح هندسی حدود ۱۱ تقاطع با هزینه ای بالغ بر یک ونیم میلیارد تومان اصلاح هندسی شده و ۸ اصلاح هندسی باقی مانده که در دو سال اخیر بی سابقه است که اصلاح های هندسی شامل تابلوهای سطح شهر و خط کشی معابر است.

 

شهردارتربت حیدریه برای نخستین بار تفکیک آب شرب از غیر آب شرب با سه کنتور اجرا شد که از چرخه آبیاری فضای سبز خارج شد واین طرح در بلوار مدرس ، میدان بسیج وبلوار خرمشهر اجرشد، در فضای های سبز ایجاد شده هم موضوع گیاهان همیشه سبز و هم کم آب در نظر گرفته شده است.

 

وی از اجرای سایت مشاغل مزاحم درتربت حیدریه خبرداد وگفت : حدود ۶ هکتار زمین درقالب ۲۰۰ قطعه در اختیار مشاغل مزاحم وکارگاهی درمحل چهارراه خواف قرار می گیرد همچنین بودجه سال آینده شهرداری را ۷۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

 

مجتهدی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد آسفالت شهر تربت حیدریه نیاز به روکش دارد وتلاش داریم درروزهای خشک درحد لکه گیری انجام شود ومشکل آسفالت زیر بنایی است، افزود:برای انتقال مطب های پزشکان به مکان هایی به جز مرکز شهر شهرداری آمادگی ارائه تخفیفات ویژه را دارد و نگاه ما حتی در سطح کلان کشور تنها از بین بردن ترافیک بوده است و در این بین مردم را فدای این مساله کرده ایم.

 

شهردار تربت حیدریه افزود:محوری ترین موضوع شرکت بازآفرینی شهری ایران، احداث مسکن است و مهمترین موضوع در محلات هدف، توجه به مخاطرات ناشی از ناپایداری مسکن است و توجه به خدمات زیربنایی و روبنایی به تناسب آن باید انجام شود و در طرح بازآفرینی و رویکردهای آن اصلاحاتی ایجاد شده است و برنامه هدف و نقشه راه تدوین می شود.

 

وی تصریح کرد:از آنجا که یکی از دغدغه های مهم مدیریت شهری در تربت حیدریه بافت فرسوده و پروژه زعفرانیه می باشد و مدت یک دهه است که این پروژه در نیمه راه متوقف گردیده لذا جهت بررسی میدانی موضوع و تصمیم گیری در خصوص ادامه راه و خروج این بافت از وضعیت کنونی بازدیدی از این منطقه داشتیم.

 

مجتهدی افزود: امروز تغییررویکرد ها را درنوسازی بافت های فرسوده در سطح کلان در دستور کار داریم و در طرح زعفرانیه نیز نیازمند بازنگری سریع در طرح هستیم و باید رویکرد اجتماعی طرح را در نظر بگیریم و شرایط را برای مشارکت مردم در این پروژه فراهم آوریم.

 

شهردار تربت حیدریه گفت: تربت حیدریه شهری است که از شرایط خاصی برخوردار است بدین گونه که در شعاع ۱۵ کیلو متری شهر جامعه روستایی سکنا دارند و حتی در داخل شهر نیز محلاتی داریم که چیزی از یک روستا کم ندارند و حدود ۳۰ هزار نفر یعنی یک پنجم جمعیت شهر حاشیه نشین هستند و در همین محلات هدف ستاد ساکن می باشند.

 

وی با بیان اینکه این محلات شناسایی شده اند و تا کنون در چهار محله دفاتر تسهیل گری راه اندازی شده است اما مهمترین نکته در خصوص تشکیل این دفاتر مشارکت جدی مردم است، ادامه داد:هدف اصلی در ستاد بازآفرینی شهری پایدار ، ارتقاء کیفی سطح زندگی ساکنین محلات هدف است و این میسر نخواهد شد جز با مشارکت جدی ساکنین و تا ساکنین توانمند نشوند محلات رونق نخواهند گرفت.

 

مجتهدی افزود: در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ طرح ملی بازآفرینی شهری در کشور آغاز شد و طبق آن ۱۰۰۰ محله در ۴۶۵ شهر جزو محلات هدف در ایران هستند که سالانه ۱۰ % از این محلات و بافت های فرسوده بازسازی و نوسازی می گردند.

 

شهردار تربت حیدریه گفت: در شهر تربت حیدریه ۶ محله هدف داریم که تا کنون در ۴ محله دفاتر تسهیل گری راه اندازی شده اما دفتر محله شهید چمران به دلیل مشارکت فوق العاده ساکنین و همراهی اداره آموزش و پرورش یکی از دفاتر تسهیل گری نمونه در استان و بلکه در کشور است.

 

وی افزود: شهرداری تربت حیدریه به تنهایی در این محله اقدامات ویژه ای را انجام داده است از جمله آسفالت ۲۰۰۰۰ متر مربع از کوچه ها ، احداث جوی و جدول ، در اختیار قرار دادن زمین جهت احداث خانه محله با اعتباری حدود ۱۷ میلیارد ریال و اقدامات دیگری که طی سالهای گذشته بی نظیر بوده است .

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب اصفهان شبستان خبرگزاری کانون های فرهنگی هنری مساجد گام دوم انقلاب کانون های مساجد کرمان پروژه ها تحقق بودجه تربت حیدریه اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب نوروزی ظهر دوشنبه در نشست خبری ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به منظور تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم بیان کرد: حضور اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در عرصه پژوهش گامی برای تحقق جهش تولید است.

وی افزود: نشر کتاب به زبان‌های خارجه ویژه برخی دانشگاه‌های بین المللی در دستورکار دانشگاه قم قرار دارد.

نوروزی ابراز کرد: سه عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرده و ما در تلاش هستیم تا حائز رتبه علمی شویم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم خاطرنشان کرد: کنفرانس فیزیک بنیادی با مشارکت یکی از ارکان وزارت دفاع برگزار می‌شود.

کد خبر 6092211

دیگر خبرها

  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران