Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی احداث راه‌آهن رشت آستارا به‌زودی آغاز می‌شود. ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد اسلامی عصر امروز در حاشیه افتتاح خط ریلی رشت ـ قزوین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این خطی ریلی یکی از مهم‌ترین خط‌های ریلی کشور است اظهار داشت: طی 2 سال اخیر چهار استان کشور مجهز به خط ریلی شدند که گیلان یکی از این استان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌آهن رشت ـ قزوین موجب رونق اقتصادی، ترانزیت و گردشگری می‌شود خاطرنشان کرد: برای تکمیل این پروژه ملی مسیرهای بسیار زیبا و چشم‌نوازی طی شده است.

وی ضمن تشکر از تمامی عواملی که در ساخت این پروژه تلاش کردند اعلام کرد: 60 درصد این پروژه در دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل شده و دولت 850 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده است.

مطالبات مردم گیلان از رئیس‌جمهور؛ مردم در سختی قرار دارند/به جوانان امید دهید+فیلممطالبات گیلانی‌ها از رئیس جمهور|‌ دولت فکری برای ‌بحران آلودگی دریای‌خزر کند؛ انتقال آب از خزر بماند برای بعدمطالبات گیلانی‌ها از رئیس جمهور|‌ تسریع در روند تکمیل پروژه‌های در دست احداث

اسلامی به مهندسی بی‌نظیر این پروژه اشاره کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه و خط ریلی راه‌آهن قزوین رشت از مهندسی ویژه و بی‌نظیری استفاده شده که طی آن مسیر رشت تا تهران نهایتاً چهارساعته طی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش راه‌آهن رشت قزوین در اتصال کریدور شمال-جنوب گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در اتصال کوه در شمال جنوب راه‌آهن قزوین رشت بود که دریای خزر را به خلیج‌فارس، دریای سیاه و عمان متصل می‌کند.

اسلامی تصریح کرد: راه‌آهن قزوین رشت نقش پررنگی در افزایش ارتباطات بین کشورهای حوزه خلیج‌فارس، اروپا، قفقاز، روسیه و آسیای مرکزی دارد و از این رو بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اهمیت اتصال راه‌آهن رشت قزوین به بندر کاسپین و آستارا گفت: با دستور شخص رئیس جمهور و با توجه به منابع مالی تعریف شده عملیات اجرایی کردن احداث راه‌آهن رشت آستارا به‌زودی آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی به اهمیت همکاری مردم ساکن حاشیه در محور خط ریلی رشت ـ آستارا جهت تملک اراضی اشاره و خاطرنشان کرد: آزادسازی و تملک اراضی حاشیه این خط ریلی نیازمند همکاری مردم با دولت است.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت پنج‌هزار خوابگاه متأهلی دانشجویی تا پایان کار دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج، با اشاره به اینکه کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود، الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور سالم و با امنیت کامل بودیم.

وی افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل، مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد و داوطلبان کنکور در این منطقه نگرانی نداشته باشند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری، گفت: چند مورد مشکل و تخلف در کنکور امسال داشتیم، برخورد لازم انجام و به هیئت مرتبط خود معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سه هزار خوابگاه متأهلی در سراسر کشور در دست ساخت است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد تا پایان دولت سیزدهم به پنج‌هزار خوابگاه می‌رسد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: واقعیت امر توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شده و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری وزارتخانه بوده که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی صورت گرفته است.

وی افزود: خوابگاه دانشجویی یاسوج با زیربنایی دو هزار ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته خواهد شد.

کد خبر 748448

دیگر خبرها

  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر