Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گارد زندان‌های فرانسه در واکنش به حمله با سلاح سرد یکی از زندانیان افراطی در زندان «کنده- سور- سارت» این کشور که منجر به زخمی شدن دو زندانبان شد دسترسی به زندان‌ها را امروز در سراسر فرانسه ممنوع اعلام کرد.

اتحادیه کارگری فرانسه در پیامی که در فیس‌بوک منتشر شد اعلام کرد: «ما باید به این وضعیت واکنش نشان دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیرقابل تصور است که این وضع ادامه یابد. وزارتخانه باید گوش شنوا برای خواسته‌های زندانبان‌ها داشته باشد».

در ادامه این پیام تصاویر بسیاری منتشر شده است که نشان می‌دهد نیروی گارد زندان‌ها ورودی چندین زندان در سراسر فرانسه را مسدود کرده‌اند و اطراف ساختمان آن‌ها سنگر گرفته‌اند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که روز گذشته (سه شنبه) میشل شیولو، زندانی افراطی ۲۷ ساله در زندان فوق امنیتی کنده- سور- سارت در منطقه نورماندی به دو زندانبان در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه به وقت محلی با یک چاقوی سرامیکی حمله و به شدت آن‌ها را زخمی کرد. پس از این حادثه، شیولو به همراه همسرش که به ملاقات او آمده بود درون اتاقی که برای دیدار خانواده‌های زندانیان مورد استفاده قرار می‌گرفت سنگر گرفت و تهدید کرد کمربند انفجاری که پوشیده است را منفجر خواهد کرد. پس از ده ساعت کش و قوس میان پلیس و شیولو در نهایت پلیس زندان موفق شد این زندانی افراطی را دستگیر کند و همسرش در جریان این عملیات جان خود را از دست داد. بنابر اعلام وزارت کشور فرانسه همسر این زندانی به احتمال زیاد این چاقو را برای او تهیه کرده بود.

نیکول بلوبه، وزیر کشور فرانسه، اقدام این زندانی افراطی در زخمی کردن دو نگهبان زندان را «حمله تروریستی» توصیف کرد. این در حالی است که اتحادیه کارگران از نگهبانان زندان‌های فرانسه خواسته است در برابر این حادثه واکنش نشان داده و به «خشونت و ناامنی» در زندان‌ها اعتراض کنند.

رسانه‌های خبری فرانسه روز گذشته (سه شنبه) از یک مورد حمله دیگر به نگهبان‌های زندان در این کشور خبر دادند. حادثه دوم در «کمون شاتو-تیری» رخ داد. بنا به اعلام مقامات مسئول این دو حادثه هیچ ارتباطی باهم نداشته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!

در ماه سپتامبر، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به صراحت اعلام کرد که ورزشکاران در پاریس می‌توانند به راحتی علاوه بر کشورشان، نماینده ایمان خود هم باشند. 

سخنگوی این کمیته به خبرگزاری رویترز گفت: «در دهکده المپیک، قوانین کمیته بین‌المللی المپیک اعمال خواهد شد و هیچ محدودیتی برای داشتن حجاب یا هر لباس مذهبی و فرهنگی دیگری وجود ندارد.»

اما به تیم فرانسه چیز دیگری گفته شده است.

در ماه مارس، از پوستر رسمی بازی‌ها که شامل مکان‌های دیدنی پاریس است که در کنار هم قرار گرفته و یک استادیوم را تشکیل داده‌اند، رونمایی شد.

طراح پوستر، با حذف صلیب طلایی بالای هتل اینوالیدس، به بحث‌هایی پیرامون میزان پایبندی این بازی‌ها، که برای مالیات دهندگان فرانسوی چندین میلیارد یورو هزینه دارد، به اصول لائیسیته دامن زد.

جمهوری فرانسه تا حدی بر اساس رد مذهب کاتولیک بنا شده است و هر زمان که بحث دین مطرح می‌شود، احساس خطر می‌کند. ترس شدیدی به خصوص در میان نسل‌های قدیمی‌تر نسبت به اعمال نفوذ دین در جامعه و دولت وجود دارد.

این بحث در حوزه‌هایی مانند آموزش و پرورش و ورزش که تفاوت‌های جمعیتی بارزتر است، بیشتر مطرح می‌شود.

در طول ماه رمضان سال گذشته، فدراسیون فوتبال فرانسه (FFF) در حکمی به داوران اعلام کرد تا مسابقات را برای افطار بازیکنان مسلمان متوقف نکنند. زیرا این حرکت بی‌احترامی به مفاد اساسنامه FFF است.

در ماه رمضان امسال، FFF تأیید کرد که زمان غذا خوردن و تمرین‌ها را به خاطر بازیکنان مسلمان تغییر نمی‌دهد و از روزه گرفتن آنها در اردوی تیم‌های ملی رده‌ّهای سنی مختلف، از جمله بزرگسالان جلوگیری می‌کند. 

حتی در مسابقات محلی سطح پایین، بازیکنان مسلمان زن معمولاً از پوشیدن حجاب منع می‌شوند، زیرا لیگ‌ها توسط نهادهای عمومی سازماندهی و اداره می‌شوند. کلاهک‌های محافظ نیز به‌عنوان راه حلی که برخی از بازیکنان تلاش کرده‌اند از آن استفاده کنند، توسط برخی داوران ناسازگار با قوانین تلقی شده است.

کاربرد لائیسیته در ورزش‌های پایه باعث ترک ورزش قبل از رسیدن به مرحله حرفه‌ای برای برخی ورزشکاران باحجاب شده است.

اما تابستان امسال آن‌ها با دو راهی جدی‌تری مواجه هستند، انتخاب بین پوشیدن لباس تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و حفظ ایمان شخصی. 

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!