Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:02:33 GMT

کرمان بیشترین آمار کودکان دچار سوءتغذیه را دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۰۷۹۲

کرمان بیشترین آمار کودکان دچار سوءتغذیه را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی صادق بعدازظهر چهارشنبه در دیدار مدیران ستادی کمیته امداد استان با استاندار کرمان با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه اظهار داشت: در چنین شرایطی همکاران ما به صورت جهادی با سرعت در حال ارائه خدمات به محرومان هستند.

وی افزود: انتظار داریم در سال ۹۸ یک تحول اساسی و واقعی برای مددجویان کمیته امداد رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی تصریح کرد: در استان کرمان بیش از ۱۰۲ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و مستمری دریافت می‌کنند البته تعداد افراد داری پرونده بیشتر از این میزان است.

وی بیان داشت: در ۱۱ ماه سال جاری بالغ بر ۲۶۵ میلیارد تومان در سرفصل‌های مختلف مانند پرداخت مستمری، خدمات فرهنگی، دانشجویی، دانش آموزی، هزینه درمان بحث سو تغذیه هزینه شده است.

صادقی با اشاره به اینکه در ۱۱ ماه سال جاری ۲۰ میلیارد تومان برای سو تغذیه کودکان زیر شش سال هزینه شده است، افزود: ۹۵ درصد آنها تحت پوشش کمیته امداد نیستند.

وی ادامه داد: دولت این امر را به کمیته امداد واگذار کرده و ما استحقاق و نیازمندی این کودکان را تأیید می‌کنیم و پولی که در این زمینه در اختیار ما گذاشته شده ماهیانه به این افراد پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: بیشترین آمار سوءتغذیه در کشور مربوط به استان کرمان است و ۲۲ هزار نفر کودک دچار سو تغذیه در استان کرمان توسط دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی شدند که ۱۹ هزار نفر آنها افراد کم بضاعتی بودند که نیاز به کمک داشتند.

وی ابراز داشت: بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان بودجه مسکن در سال جاری بوده است و در حوزه وام اشتغال بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان جذب در سال جاری داشته‌ایم و توانسته‌ایم تبصره ۱۱ را بالای ۱۰۰ درصد جذب کنیم.

صادقی ادامه داد: چهار هزار و ۷۰۰ شغل در سال جاری تاکنون ایجاد شده است و نزدیک به ۱۲ هزار نفر وام ضروری پنج میلیونی دریافت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ما در سطح استان کرمان هیچ جهیزیه پشت نوبت نداریم و پرداخت کمک هزینه جهیزیه به روز است.

وی گفت: امیدواریم سال آینده آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان کاهش پیدا کند.

کد خبر 4561381

منبع: مهر

کلیدواژه: یحیی صادقی کمیته امداد کرمان سوء تغذیه کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟

به گزارش صدای ایران از ایسنا،حبیب‌الله آسوده اظهار کرد: طی ۱۲ ماه سال گذشته در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده که از این میزان، ۲۶۹۹ میلیارد تومان آن مربوط به زکوات، ۴۵۷۲ میلیارد آن مربوط به اکرام و ایتام و ۹۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به صدقات است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ درصد برنامه عملیاتی طی سال گذشته در معاونت کمیته امداد محقق شده است.

به گفته آسوده، میزان مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • ابتدای سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید