Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@03:10:55 GMT

مذاکرات پیرامون پل مرزی سرخس در مراحل نهایی است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۰۸۸۸

مذاکرات پیرامون پل مرزی سرخس در مراحل نهایی است

غلامعباس ارباب خالص روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا این مذاکرات را فنی توصیف و بیان کرد: این پل مرزی با هزینه مشترک دو کشور اما توسط طرف ایران ساخته شده لذا مذاکرات مالی و تعیین سهم طرفین از هزینه آن در حال بررسی است.
وی بررسی ابعاد حقوقی پل جدید مرزی سرخس را شامل نحوه بهره برداری و مدیریت پل ذکر و بیان کرد: موضوع عمده رسیدگی به مسائل مالی پل است و تاکنون دو دور مذاکرات از سوی وزارت راه و شهرسازی ایران و طرف ترکمنستانی در این خصوص صورت گرفته تا در نهایت اسناد به تصویب رسیده و تبادل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ساخت پل دوم مرزی سرخس توسط مهندسان ایرانی سال 1394 آغاز شد و پارسال با 96 متر طول و 15 متر عرض به اتمام رسید. بهره برداری از این پل رفت و آمد روزانه هزار دستگاه خودور را بین ایران و ترکمنستان تسهیل می کند.
پایانه مرزی سرخس واقع در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان در فاصله 185 کیلومتری شرق مشهد قرار دارد. امسال تا پایان بهمن ماه گذشته 34 هزار و 500 دستگاه کامیون حامل کالاهای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی از این مرز رفت و آمد کردند. این میزان بخاطر محدودیتهایی که ترکمنستان از مرداد ماه امسال اعمال کرده است در مقایسه با مدت مشابه پارسال 60 درصد کمتر شده است.
3221/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ایران ترکمنستان مشهد وزارت راه و شهرسازی پل 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • مراحل پخت یک گاو ۲۰۰ کیلوگرمی در تنور به سبک آشپز مشهور پاکستانی (فیلم)
  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست
  • واکنش صریح درویش به شایعه تغییر نام پرسپولیس
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • باورنکردنی: الاتحاد امسال 7 بار به الهلال باخت!
  • فرآیند پرورش میلیون‌ها کبوتر گوشتی توسط چینی‌ها (فیلم)
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق (فیلم)