Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@10:41:55 GMT

راه اندازی وزارت بازرگانی برای حمایت از مصرف کنندگان

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۱۰۸۴

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، لعیا جنیدی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان مازندران با بیان اینکه براساس آمار طی پنج سال گذشته اقتصاد ما بیمار بوده است اظهار کرد: اقتصاد بیمار باید علاج شود زیرا قیمت ارز تأثیر مستقیمی بر روند افزایش قیمت‌ها خواهد داشت.

وی افزود: در پنج سال اخیر شاهد آن هستیم که افزایش قیمت‌های ارز چندان قابل اعتنا نبوده و در سال‌های اول سیر نزولی داشته است و دولت نیز تلاش کرده تا در زمینه کالاهای اساسی، نرخ پایه را مدنظر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوقی رئیس جمهور خروج آمریکا از برجام را یکی از عوامل مهم نوسانات بازار ارز  برشمرد و گفت: بازگرداندن تحریم‌های ثانویه یکی از دلایل خروج آمریکا از برجام است.

وی ادامه داد: در تمام 40 سال گذشته اقدامات آمریکا علیه ایران نامشروع بوده است ولی خروج آن از یک توافق و برجام، سبب اعتراض جهانی شده است.

جنیدی تصریح کرد: اقدام آمریکا خلاف اصل حاکمیت سرزمینی و دمکراسی بوده و موجب اعتراض بسیاری از کشورها شده است.

وی خواستار شد تا همه بخش‌های دولتی و خصوصی برای توسعه اقتصاد ملی مشارکت داشته باشند.

جنیدی خاطرنشان کرد: در مقابل اقدام ناعادلانه، ظالمانه و غیرمشروع آمریکا در خروج از برجام باید یکسری اقدامات از جمله مالی انجام دهیم و در عین حال باید روابط بانک‌ها و کانال‌های مالی را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: باید بانک‌هایی را که در حال همکاری با ما هستند را حفظ کنیم.

جنیدی حمایت از تولیدکنندگان را وظیفه مهم دانست و تصریح کرد: از این رو راه اندازی و ایجاد وزارت بازرگانی برای حمایت از مصرف کنندگان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی لایحه جامعه شفافیت در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را از جمله لوایح ارائه شده از سوی معاونت حقوقی رئیس جمهوری به دولت بیان کرد و افزود: باید برای کنترل و اصلاح وضعیت موجود بازار و اقتصاد تلاش و برنامه ریزی کنیم.

جنیدی با بیان اینکه مازندران از امتیازات ویژه ای مانند جنگل هیرکانی برخوردار است ، گفت: در کنار این جنگل، دریا و کوه صنعت واقع شده است که از اینرو حفظ محیط زیست استان مازندران هنر محسوب می‌شود.


 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جامعه حمایت از مصرف کنندگان دولت رییس جمهور وزارت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضایی پس از شش سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردید و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج گردید، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران گردید.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی در روزجاری تحویل مالکین و سهامداران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • بازگشت شهروندان افغانستانی به وطنشان