Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: موافقت‌هایی برای برای راه‌اندازی کارخانجات نوآور در سطح شهر شیراز در این سفر انجام شود.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه استخدام بزرگترین خیانت به فرزندان کشور است، افزود: این در حالی است که سقف آرزوها و پرش دانشگاه‌هایی که با دولت ساخته می‌شود، مشخص است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: در اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند همان روحیه سال‌های جنگ هستیم. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: فارس استانی مهم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می‌شود که از این رو نیازمند افزایش تنوع کاری است . 

ستاری افزود: چگونه می‌توان از خام فروشی فاصله گرفت و اقتصاد را به دست جوانان سپرد؟ از سوال‌هایی است که میاز به تفکر و تامل دارد بطوریکه امروز دیگر نمی‌توان ایران را با توجه به عدد جمعیت و سطح رفاه موجود با پول نفت اداره کرد. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه محیط، فرهنگ، نوآوری و خلق ثروت اقتصاد دانش‌بنیان را ایجاد می‌کندادامه داد: این در حالی است که پول در آیتم‌های بعدی قرار می‌گیرد  انسان نوآور با پول ساخته نمی‌شود.

وی افزود: در حالی‌که دفاع، آموزش و بهداشت سه بخش مهم بودجه کشور را به خود اختصاص داده‌اند اما چرا نمی‌توانیم دوباره ابن‌سینا، خوارزمی و فارابی داشته باشیم؟چون فرهنگ کارآفرینی و اکوسیستم را با پول نابود کردیم. 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه درآمد دانشگاه‌ها باید از خود مردم به دست بیاید نه دولت، ادامه داد: بخش‌خصوصی باید هزینه‌های دانشگاه را پرداخت کند که البته بخش خصوصی هم زمانی وارد می‌شود که درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری بر دانشگاه از پول دلار و سکه و ماشین و خانه بیشتر باشد. این مهم امروز در استارتاپ‌ها مشخص است . 

وی بیان کرد: وجود تعداد زیادی جوان در اتاق بازرگانی نشان از پویایی اقتصاد و پوست کندن جدید در اقتصاد است . 

ستاری با بیان اینکه شهرها در آینده بسترهای آموزش‌های جدید و استارتاپی می شوند گفت:  کارخانجات نوآور جایی است که استارتاپ‌ها را تولید و به محیط منتقل کند . 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: سیستم‌های موجود در پارک‌های علم و فناوری قدیمی است و دیگر نباید با اتکای دولت پارک ساخت . 

وی بیان کرد: اگر بخش خصوصی به این نکته برسد که با سرمایه گذاری بر مغز انسان درآمد بیشتری دارد در این صورت شاهد تحولات بزرگ خواهیم بود . 

معاون رئیس‌جمهور در پایان گفت: در برخی معیارهای نیروی انسانی رتبه دوم و سوم دنیا را داریم، این در حالی است که بزرگترین استارتاپ‌های آی‌تی و بیوتیک منطقه در اختیار ایران است .

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ثروت دلار علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیروی انسانی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، توافق نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

این  توافق‌نامه در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قرارداد‌های بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

 

در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسئولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قرارداد‌های بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل را عهده‌دار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر