Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@04:06:29 GMT

یک مجتمع پتروشیمی در اندونزی تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۱۲۱۳

یک مجتمع پتروشیمی در اندونزی تعطیل شد

 شرکت پلیکم (Polychem) اندونزی برنامه دارد مجتمع تولید مونو اتیلن گلایکول (monoethylene glycol) خود در جزیره جاوه را به دنبال کاهش شدید حاشیه سود تولید این محصول تعطیل کند.
این شرکت روز سه شنبه ۱۴ اسفند ماه از تصمیم خود برای تعطیلی مجتمع یادشده با ظرفیت تولید ۹۶ هزار تن در سال، واقع در شهر سرانگ استان بانتن، در جزیره جاوه در جنوب این کشور، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که پلیکم هنوز تاریخی برای از سرگیری فعالیت های این مجتمع اعلام نکرده است.
این شرکت برای تولید مونو اتیلن گلایکول نیاز به خرید اتیلن دارد و این در شرایطی است که حاشیه سود تولید مونو اتیلن گلایکول مبتنی بر اتیلن (ethylene-based MEG) روز دوشنبه ۱۳ اسفند ماه، منفی ۱۸۷ دلار در هر تن برآورد شد. همچنین متوسط رقم یادشده در ماه فوریه منفی ۲۳۵ دلار در هر تن بود.
مبنای محاسبه حاشیه سود یادشده، قیمت مونو اتیلن گلایکول بر مبنای CFRچین منهای قیمت اتیلن شمال شرق آسیا بر مبنای CFR، ضرب در عدد ۰.۶۰۵، منهای هزینه های اضافی عملیات نزدیک به ۱۵۰ دلار است.
البته منابع آگاه افزودند: این شرکت یک خط تولید مونو اتیلن گلایکول دیگر با ظرفیت ۱۴۵ هزار تن در سال، در سرانگ اندونزی در اختیار دارد که در حال حاضر به خوبی فعالیت می کند. 

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

اختتامیه نخستین رویداد چادرو با عنوان « رویداد جذب ایده ها و طرح های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری نوچاد» به همت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ۱۲ اردیبهشت ماه در مجتمع معدنی چادرملو در یزد برگزار می شود. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اختتامیه نخستین رویداد چادرو با عنوان « رویداد جذب ایده ها و طرح های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری نوچاد» به همت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو 12 اردیبهشت ماه در مجتمع معدنی چادرملو در یزد برگزار می شود.

در این مراسم از ده طرح برگزیده در محورهای زنجیره ارزش فولاد ( از اکتشافات معدن تا محصول نهایی)، انرژی، آب و محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال رونمایی می شود.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • «نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳