Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:14:03 GMT

رهایی یک زندانی پس از ۱۵ سال از زندان

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۱۹۲۴

رهایی یک زندانی پس از ۱۵ سال از زندان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا ، رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: زندانی بنام ج. ک. در تابستان ۱۳۸۲ به اتهام قتل عمد به موجب حکم صادره از دادگاه کیفری محکوم به قصاص شد و حکم صادره از سوی دیوانعالی کشور نیز مورد تأیید قرار می‌گیرد.

وی افزود: این زندانی که در انتظار اجرای حکم قصاص بود، پس از درخواست خانواده‌ی وی به شورا‌ی حل اختلاف ویژه عشایر جهت تلاش برای اصلاح ذات البین و جلب رضایت اولیاء دم، تعدادی از اعضاء شورا‌های حل اختلاف استان، دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضائیه برای کاهش جمعیت کیفری و جلب رضایت از شکات و همچنین برای تحقق رسالت ذاتی شورای حل اختلاف که ایجاد صلح و سازش است و بلافاصله اقدامات لازم در خصوص فراهم کردن زمینه دریافت رضایت از اولیای دم و آزادی این زندانی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زبیدی نیا بیان داشت: خوشبختانه تلاش و کوشش و پیگیری‌های شبانه‌روزی این عزیزان نتیجه داد و اولیاء دم با گذشت از حق شرعی و قانونی خود از خون فرزند خود گذشتند و این زندانی محکوم به اعدام را مورد عفو قرار دادند؛ و خانواده مقتول با حضور در یکی از دفترخانه‌های اسناد رسمی اهواز و اعلام رضایت،  پس از تحمل ۱۵ سال حبس، از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشت.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان عنوان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ صلح وسازش از مهمترین و مؤثرترین اهداف شورای حل اختلاف در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از جرائم در جامعه می‌باشد که انصافاً اعضاء شورای حل اختلاف نقش سازنده و مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از جرائم داشتند و لازم است مورد تقدیر و حمایت بیشتری قرار بگیرند.

وی در پایان از زحمات و تلاش‌های ارزشمند اعضاء شورای حل اختلاف، بزرگان، ریش سفیدان و معتمدین در حل و فصل این پرونده  تشکر کرد. 

انتهای پیام/م

ترویج صلح و سازش در جامعه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای حل اختلاف اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی عضو و خزانه دار شورا هم در نشست امروز درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲ به اعضای شورا گزارش می‌دهد.

علیرضا نادعلی افزود: بررسی یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب هم در دستور کار دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی لوایح اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب هم از دیگر دستورکار‌های نشست امروز شورای شهر تهران است.

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا