Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:55:48 GMT

ثبت نام المپیاد نانو آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۲۰۱۱

ثبت نام المپیاد نانو آغاز شد

تهران- ایرنا- مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از آغاز ثبت نام المپیاد نانو خبر داد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه گروه علمی ایرنا از وزارت آموزش‌وپرورش، اولین دوره المپیاد نانو در سال تحصیلی 98-1397 با همکاری و نظارت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آغاز شد.
در راستای اجرای سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق 1404 و به منظور شناسایی، جذب و پرورش دانش آموزان مستعد در حوزه فناوری نانو، دهمین دوره المپیاد علوم و فناوری نانو طی سه مرحله در بهار و تابستان سال 1398 توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاون تعلمی و فناوری ریاست جمهوری و با تایید و همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانش آموزان علاقه مند می‌توانند از امروز، 15 اسفندماه تا 22 اسفند با رعایت شرایط مندرج در آیین نامه مربوطه در سامانه ثبت نام باشگاه نانو به نشانی https://nanoclub.ir ثبت نام کنند.
برگزیدگان المپیاد علوم و فناوری نانو از امتیازهای نخبگی و مزایای بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند خواهند شد.
علمی**9294** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي المپياد نانو استعدادهاي درخشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده کیت‌های استخراج DNA، درباره طراحی این کیت‌ها توضیح داد: این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوانزا قابل استفاده است.

وی ادامه داد: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، درباره ضرورت ساخت چنین کیت‌هایی، گفت: تا قبل از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم.

وی ادامه داد: این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا پنج هزار واکنش نیز می‌رسید.

این دانش‌آموخته نانوشیمی اضافه کرد: در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • دوازدهمین دوره المپیاد دادرس دختران در شهرستان لنگرود
  • حساب نانو آلپاری [راهنمای موفقیت در “binary option”]
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود