Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@00:37:20 GMT

اشتغال درصد زیادی از جوانان در گرو احیای هفت‌دغنان

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۲۸۷۸

اشتغال درصد زیادی از جوانان در گرو احیای هفت‌دغنان

فتح‌اللهی با بیان اینکه هفت‌دغنان اگر احیا شود برای بسیاری از جوانان اشتغال ایجاد می‌شود، افزود: با این کار نرخ بیکاری به حداقل می‌رسد زیرا شهرستان در نرخ بیکاری آمار خوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «علی فتح‌اللهی» عصر امروز(چهارشنبه، 15اسفند) در جلسه شورای اداری که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین نیاز گیلان افتتاح قطار و شنیدن سوت آن بود که امروز با حضور رئیس جمهوری این امر محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه این شهرستان دارای 125 هزار جمعیت، سه بخش و هفت دهستان است، افزود: شهرستان از مناطق جنگی، کوهستانی و جلگه‌ای و 13 رودخانه دائمی پرآب و تالاب و مناطق تاریخی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه سالانه بیش از هشت میلیون نفر مسافر و گردشگر وارد شهرستان می‌شوند، گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل صومعه‌سرا، ایجاد زیرساخت حائز اهمیت است.

 

فتح‌اللهی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت و توسعه در شهرستان، تاثیرات زیادی در زمینه اشتغال دارد، تصریح کرد: اشتغال از اصلی‌ترین دغدغه‌های شهرستان است که اگر به آن توجه ویژه شود بسیاری از ناهنجاری‌ها کاهش می‌یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: پتانسیلی که در شهرستان وجود دارد می‌تواند تاثیرات خود را در فضاهای گردشگری و کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه این شهرستان به اسم ابریشم ایران معروف است اما امروز از این ابریشم خبری نیست، اظهار کرد: در بحث آثار تاریخی مفتخریم که بناهای تاریخی زیادی در این شهرستان از جمله هفت دغنان وجود دارد.

 

فتح‌اللهی با بیان اینکه هفت‌دغنان اگر احیا شود برای بسیاری از جوانان اشتغال ایجاد می‌شود، افزود: با این کار نرخ بیکاری به حداقل می‌رسد زیرا شهرستان در نرخ بیکاری آمار خوبی ندارد.

 

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از تالاب در شهرستان صومعه‌سرا است، گفت: از آنجایی که تالاب در صومعه‌سرا جزء مناطق حفاظت شده است قابلیت مانور گردشگری را گرفته است.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه تالاب باید برای ما رشد و توسعه را به ارمغان آورد، تصریح کرد: باید از ظرفیت تالاب در راستای توسعه گردشگری استفاده کرد.

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری اصفهان شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد شیراز ابریشم صومعه سرا نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان از آبگیری ۳۰ درصد از پهنه تالاب کجی نمکزار این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امیر کوهستانی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و بررسی تصاویر ماهواره‌ای حدود 30 درصد از پهنه 5 هزار هکتاری آبی تالاب کجی آبگیری شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان، گفت: تمامی پهنه آبی تالاب دارای رطوبت بوده و با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و ورود سامانه‌های بارشی جدید به منطقه در این ماه انتظار می‌رود سطح آبی تالاب افزایش یابد که این امر باعث کاهش ریزگرد‌ها و تغذیه سفر‌های زیرزمینی خواهد شد. 

وی افزود: پرندگان با آبگیری تالاب در حال و رفت آمد به آن هستند، اما پرندگان مهاجر سیبری اغلب‌شان بازگشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه به موقع آبگیری نشدن تالاب و خشکسالی‌ها سبب شده تا پرندگان مهاجر سیبری امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر تالاب کجی را به عنوان مقصد زمستانی خویش برگزینند، ادامه داد: باید در نظر داشت که به واسطه خشکی تالاب هامون و سد‌هایی که کشور افغانستان آن سوی مرز‌ها زده است پرندگان مهاجر بیشتر به آن سوی مرز‌ها کشیده شده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز حدود یک هزار و 500 نفر از این تالاب دیدن کردند، بیان کرد: تعداد بازدیدکنندگان امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر بود و دلیلش هم این است که تعطیلات عید نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شد و همین تقارن در کم شدن تعداد مسافران و مهمانان تالاب تأثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد