Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - لندن – ايرنا – کميسيون مشترک برجام روز چهارشنبه در پايان يازدهمين نشست خود در وين با صد ور بيانيه اي تصريح کرد؛ رفع تحريم‌ها که امکان عادي‌سازي روابط تجاري و اقتصادي با ايران را مي‌دهد، بخش حياتي برجام است.

به گزارش ايرنا، متن کامل بيانيه که «هلگا اشميد» دبيرکل سرويس اقدام خارجي اتحاديه اروپا قرائت کرد به شرح زير است:
نشست کميسيون مشترک برجام در تاريخ 15 اسفندماه 1397 در وين برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس برجام، کميسيون مشترک مسئوليت نظارت بر اجراي برجام را بر عهده دارد.
نشست به رياست خانم هلگا اشميد، به نمايندگي از طرف نماينده عالي اتحاديه اروپايي، و با حضور چين، فرانسه، آلمان، فدراسيون روسيه و جمهوري اسلامي ايران، اعضاي برنامه جامع اقدام مشترک، در سطح معاونين وزراي خارجه/ مديران سياسي برگزار شد.
اعضاي برجام مجدداً بر تعهد خود نسبت به اجراي کامل و مؤثر آن در تمام بخش‌ها تأکيد نمودند. آن‌ها خاطرنشان کردند که برجام يک عنصر کليدي در ساختار جهاني عدم اشاعه بوده و يک دستاورد بسيار مهم در حوزه ديپلماسي چندجانبه مي‌باشد که بر اساس قطعنامه 2231 با اتفاق آرا مورد تائيد شوراي امنيت سازمان ملل متحد قرارگرفته است.
اعضاي تداوم اجراي تعهدات مرتبط هسته‌اي علي‌رغم اعمال مجدد تحريم‌هاي آمريکا و آثار آن بر اقتصاد ايران، همان‌طور که 14 گزارش پي‌درپي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از جمله آخرين گزارش مورخ 3 اسفندماه، تائيد کرده است، مدنظر قرار داده و از آن استقبال کردند. آن‌ها همچنين از نقش حرفه‌اي و بي‌طرفانه‌اي که آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، که تنها نهاد مسئول نظارت و تائيد اجراي تعهدات مربوط به هسته‌اي ايران در قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل متحد (JCPOA) و شوراي امنيت سازمان ملل متحد است، تقدير کردند.
اعضا کماکان پروژه مدرن سازي رآکتور تحقيقاتي اراک به ‌عنوان بخشي از برجام و طرح تبديل تأسيسات فردو به يک مرکز هسته‌اي، فيزيک و فناوري را موردحمايت قرار خواهند داد. اعضا همچنين مجدداً حمايت خود را از پروژه‌هايي که در حوزه همکاري هسته‌اي صلح‌آميز در چارچوب پيوست شماره سه برجام قرار دارند اعلام و از ادامه اجراي آن‌ها استقبال کردند. مضافاً، اعضاء مجدداً، آمادگي کانال خريد برجام براي ارزيابي درخواست‌هاي مرتبط به انتقال اقلام به ايران و عزم خود براي حمايت بيشتر از مشارکت بين‌المللي در اين زمينه را اعلام کردند.
اعضاء اذعان کردند که در کنار اجراي تعهدات هسته‌اي از سوي ايران، رفع تحريم‌ها که امکان عادي‌سازي روابط تجاري و اقتصادي با ايران را مي‌دهد، يک بخش حياتي از برجام است.
اعضاء تعهدات خود در خصوص رفع‌ تحريم‌ها را، در پرتو بيانيه نشست وزراي کميسيون مشترک برجام مورخ 15 تيرماه 1397، بيانيه وزراي مورخ 2 مهرماه 1397 و متعاقب نشست مورخ 14 اسفند‌ماه 1397 کارگروه اجراي رفع تحريم‌ها، بررسي و مرور کردند. آن‌ها همچنين آثار اعمال مجدد تحريم‌هاي آمريکا که به‌موجب برجام رفع شده بودند را بررسي و تلاش‌هاي مرتبط با حفظ منافع ناشي از رفع تحريم‌ها را مورد ارزيابي قراردادند.
اعضاء، مشخصاً نظر به ‌فوريت و ضرورت حصول نتايج ملموس، از ثبت اينستکس به‌عنوان يک سازوکار ويژه جهت ايجاد ارتباطات مؤثر مالي، و همچنين از عزم فرانسه، آلمان و انگلستان به ‌عنوان سهامداران اوليه آن براي تسهيل تجارت قانونمند با ايران در تطابق با قوانين و مقررات بين‌المللي و اروپايي، استقبال کردند. در همين زمينه، مدير اينستکس، آقاي فيشر، روز قبل، گزارشي از اقدامات در حال انجام ارائه کرد. اتحاديه اروپايي به حمايت خود از فعال‌سازي اين سازوکار در اسرع وقت و در همکاري نزديک با نهاد متناظر ايراني که در حال تأسيس است ادامه خواهد داد. همچنين از تعهد براي توسعه فعاليت‌هاي اينستکس به شمول ساير دولت‌هاي علاقه‌مند اروپايي و تلاش براي شمول آن در مراحل بعدي بر فعالان اقتصادي کشورهاي ثالث، حمايت مي‌کند.
در همين راستا، اعضاء ابتکارهايي متخذه براي حمايت از تجارت و روابط اقتصادي با ايران، از جمله مأموريت‌هاي تخصصي بخشي، تشويق و برقراري ارتباط ميان مؤسسات متوسط و کوچک ايراني و طرف‌هاي خارجي، برقراري تماس با بانک‌ها، فعالان اقتصادي و شرکاي مهم در تمامي جهان را مد‌‌نظر قراردادند.
مضافاً، اعضاء با تأکيد بر استمرار تعهد خود، اقدامات براي حمايت از اهداف ذيل را موردبررسي قراردادند:
- حفظ و ارتقاء روابط گسترده‌تر اقتصادي در حوزه‌هاي مختلف با ايران.
- تداوم صادرات نفت و ميعانات گازي، محصولات نفتي و پتروشيمي.
- تداوم روابط حمل‌ونقل دريايي، زميني، هوايي و ريلي.
- تقويت پوشش اعتبار صادراتي
- حمايت روشن و مؤثر از فعالان اقتصادي که با ايران تجارت مي‌کنند، به‌ويژه شرکت‌هاي کوچک و متوسط که شاکله‌ي اصلي بسياري از اقتصادها محسوب مي‌شوند.
- تشويق سرمايه‌گذاري‌هاي بيشتر در ايران
- حمايت از فعالان اقتصادي در سرمايه‌گذاري‌ها و ديگر فعاليت‌هاي تجاري و مالي که با، يا در رابطه با، ايران انجام مي‌دهند.
- گرد‌هم آوردن کارشناسان بخش دولتي و خصوصي، از جمله از طريق تقويت شوراهاي تجاري.
- حمايت عملي از تجارت و سرمايه‌گذاري در ايران
- حمايت از شرکت‌ها در برابر آثار فرا سرزميني تحريم‌هاي ايالات‌متحده.
اعضا بر تصميم خود براي حمايت از راهکارهاي عملياتي در خصوص رفع تحريم‌ها تأکيد و توافق کردند پيشرفت‌هاي حاصله را به ‌دقت زير نظر داشته باشند و جلسه کميسيون مشترک را، از جمله در سطح وزيران، به نحو مقتضي براي پيشبرد تلاش‌هاي مشترک تشکيل دهند. آن‌ها همچنين تلاش‌هاي خود در راستاي حفظ برجام از جمله در خصوص رفع تحريم‌ها از طريق تعاملات تخصصي کارشناسي حسب مورد با تشکيل کارگروه‌هاي فرعي زيرمجموعه کارگروه رفع تحريم‌ها را تشديد خواهند کرد.
به گزارش ايرنا، يازدهمين نشست کميسيون مشترک برجام در سطح مديران سياسي و معاونان وزراي امور خارجه ايران و گروه 1+4 (آلمان،‌ انگليس، فرانسه، روسيه و چين) به رياست «هلگا اشميد» دبيرکل سرويس اقدام خارجي اتحاديه اروپا روز چهارشنبه در هتل کوبورگ وين برگزار شد.
اروپام ** هـ ن **شبس**1613
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

سه عضو گروه ۷ امروز پنجشنبه اعلام کردند در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز ۱۳ آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انگلیس، آمریکا و کانادا در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز 13 آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. 

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، تحریم‌های جدید افراد و شرکت‌های دخیل در صنایع پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهد. 

انگلیس علاوه بر این اعلام کرده قصد دارد تحریم‌های تجاری جدیدی علیه ایران اعلام کرده و محدودیت‌های جدیدی برای قطعات مورد استفاده در پهپادها و موشک‌ها وضع کند. 

دو فرد ایرانی که گفته می‌شود جزو مدیران شبکه شرکت‌های ایرانی دخیل در ساخت پهپاد هستند در فهرست تحریم‌های انگلیس، کانادا و آمریکا قرار گرفته‌اند. 

علاوه بر این، شرکت‌های بنیان دانش شرق، شرکت پیشرو صنعت آسمان شریف، شرکت صنایع موتورسازی الوند و شرکت موج گستر آسمان پرواز نیز در فهرست تحریم‌های این سه کشور قرار گرفته‌اند. 

نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم استآمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرداتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کندبلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم