Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در شورای اداری صومعه سرا با اعلام این خبر و با اشاره به احیای تالاب بین المللی انزلی و صومعه سرا گفت: عملیات لایروبی و احیا در ۲۰۰ هکتار از امروز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال آینده هزار و ۲۰۰ هکتار از این تالاب‌ها احیا خواهد شد افزود: تا پایان سال هزار و ۴۰۰ تمامی ۱۶ هزار هکتار تالاب انزلی و صومعه سرا نیز احیا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به اعتبارات خوبی که پش بینی شده در سال آینده با برداشت رسوب عمق آب یک و نیم متر تا ۲ متر افزایش می‌یابد که این طرح در افزایش و تولید آبریان و ماهیان نقش به سزایی خواهد داشت.

کلانتری در ادامه به طرح انتقال آب دریای خزر به فلات ایران اشاره کرد و افزود: این طرح هیچ خطری برای تالاب‌ها ندارد، چون دریای خزر بخش زیادی از آب خود را از مرکز ایران می‌گیرد.

وی اعلام کرد: ظرفیت آب دریای خزر ۸۰ هزار میلیارد مترمکعب است که تغییرات تبخیری آن در سال ۳۰ میلیارد مترمکعب است و سالانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب به فلات ایران منتقل می‌شود که تاثیری در میزان آب دریای خزر ندارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به یکپارچه سازی و زهکشی اراضی کشاورزی اظهار داشت: با زهکشی حدود ۴۰۰ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان و مازندران می‌توان با استفاده از آب باران کشت دوباره راتون را انجام داد که هم در تولید و هم درآمد کشاورزان موثر است و از هدر رفت آب باران جلوگیری می‌شود.

عیسی کلانتری به مشکل پسماند در گیلان اشاره کرد و گفت: دولت مکلف است مشکل پسماند را حل کند تا سالانه از ورود ۹ میلیون تن زباله پلاستیکی که به دریا و رودخانه‌ها می‌ریزد جلوگیری کنیم و مردم نیز باید با کاهش تولید زباله و تفکیک زباله در این زمینه همکاری کنند.

وی همچنین به مشکلات اقتصادی و معیشتی اقتصادی مردم هم اشاره کرد و افزود: ما هم اکنون در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و اگر همه با هم همکاری کنیم مشکلات برطرف خواهد شد و نباید همه مشکلات را به دولت ربط دهیم، دولت مسئول گرانی و مشکلات اقتصادی در کشور نیست و مثل هشت سال دفاع مقدس در کنار هم بودن مشکلات را حل کنیم.

همچنین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در شهرستان صومعه سرا با حضور عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/اص

سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست به گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیئت دولت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۳۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»