Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@19:19:42 GMT

تجمع اعتراضی بازنشستگان صندوق فولاد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۳۶۴۸

جمعی از بازنشستگان صندوق فولاد ظهر امروز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، مسافت چهارباغ عباسی به سمت استانداری اصفهان را راهپیمایی کردند.

بازنشستگان فولاد به دلیل عدم پرداخت حقوق بهمن و عیدی مقابل استانداری اصفهان نیز تجمع کردند و خواستار پرداخت مطالبات معوق خود شدند. روز یکشنبه هفته جاری نیز بازنشستگان اعتراض خود را مقابل استانداری اصفهان اعلام کرده بودند که به دلیل عدم رسیدگی ادامه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌ها در خط مقدم مطالبه‌گری

بازنشستگان فولاد پیش از این در تاریخ‌هایی در سال‌های ۹۴ تا ۹۷ در ایامی که پرداخت حقوق‌شان با تأخیر همراه بوده در برابر استانداری یا برخی از ساختمان‌های اداری استان اصفهان نیز تجمع داشته‌اند.

خبرگزاری فارس و رسانه‌های اصفهان در سال‌های اخیر با انتشار گزارش‌های مختلف تأخیر در پرداخت مطالبات بازنشستگان صندوق فولاد را در برهه‌های مختلف پیگیری کرده اند که در مواردی نیز این پیگیری‌ها از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان دولتی منجر به نتیجه و با تقدیر این قشر زحمت‌کش از رسانه‌ها همراه شد، اما به نظر می‌رسد دولت برای رفع چالش‌های به وجود آمده در اقتصاد باید راه حلی عملی و بلندمدت پیشنهاد دهد و از به کارگیری مسکن‌های کوتاه مدت پرهیز کند.

ریشه این مشکل کجاست؟

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با دلایل این تعویق در پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق فولاد معتقد است: در ابتدای کار صندوقی به اسم صندوق بازنشستگان فولاد وجود نداشته و کسورات بازنشستگیِ بازنشستگانی که در صنعت فولاد و در معادن سنگ‌آهن و زغال‌سنگ بوده‌اند به حساب دولت می‌رفته است، پس دولت بابت این کسوراتی که به حسابش رفته به این صندوق و بازنشستگان بدهکار است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از تأسیس صندوق فولاد، از سال ۷۶ تا ۷۸ همه صنایع فولادی و معادن زیر پوشش این صندوق قرار می‌گیرند، اما سرمایه‌گذاری‌ها و منابع درآمدی صندوق در حدی نیست که حقوق بازنشستگان را تکافی کند، در حال حاضر صندوق یک پنجم حقوق و مزایا را می‌تواند پرداخت کند و دولت بابت بدهی که به صندوق دارد باید مابه‌التفاوت را بپردازد.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان نیز در این رابطه معتقد است: دولت در زمان وفور درآمد‌های صندوق مبالغی را از این صندوق برداشت کرده و حال که موعد پرداخت حقوق بازنشستگان رسیده توانی برای تسویه آن ندارد، علاوه بر این این‌که پرداخت‌های قبلی نیز در قالب انتقال مالکیت شرکت‌های زیان‌ده به صندوق بوده که بر هزینه‌های صندوق فولاد افزوده است.

به گفته موسوی لارگانی، مشکل عمده‌ای که صندوق را به این وضعیت دچار کرده تصمیم نادرست تأسیس صندوقی مجزا برای بازنشستگان فولاد است که در زمان بالا بودن ورودی نقدی، نظارتی بر عملکرد مدیران نشد و حیف و میل‌های بسیار در آن برهه، کسری شدید امروز را رقم زد.

مشکلات بازنشستگان صنعت فولاد باید از محل واگذاری‌ها انجام می‌شد

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی روز گذشته با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای حل مشکلات بازنشستگان، عنوان کرد: با وجودی که بازنشستگان فولاد در شرایط سخت خدمت کرده‌اند امروز هم دغدغه دریافت حقوق و مزایا دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی برای حل دائمی این مشکل، مسؤول کوتاهی‌ها را سازمان خصوصی‌سازی دانسته و تاکید کرد: مشکلات بازنشستگان صنعت فولاد باید از محل واگذاری‌ها انجام می‌شد و سازمان خصوصی‌سازی باید اموال را می‌فروخت، اما کوتاهی شد.

حقوق بهمن واریز شد، بازنشسته‌ها منتظر عیدی

محمدجواد عسکری مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد امروز در گفتگو با رسانه‌ها از واریز حقوق بهمن ماه بازنشستگان خبر داد و عنوان کرد: حقوق ماه گذشته بازنشستگان امروز واریز شد و به دلیل کمبود منابع دولت پرداخت حقوق با تاخیر همراه بود.

وی یادآور شد: البته با پیگیری‌های فراوان و نیز دستور مقام عالی وزارت سرانجام توانستیم بودجه لازم برای حقوق بهمن ماه بازنشستگان را فراهم کرده و در روز جاری حقوق بازنشستگان عزیز را پرداخت کنیم.

بررسی تجمعات بازنشستگان نشان دهنده بهبود شرایط این قشر از جامعه در سال ۹۷ است، اما به نظر می‌رسد گا‌ها بی‌نظمی در پرداخت‌ها منجر به بروز اعتراض شده است، انتظار می‌رود با تدابیری که به نظر ساده می‌رسند، وقتی عظم و منابعی برای حل موضوع وجود دارد با پیگیری مسؤولان مربوطه نسبت به احقاق حقوق این قشر از جامعه دقیق‌تر و با حساسیت بیشتری عمل شود و این تأخیرات چند روزه پرداخت مرتفع شود تا از شکل‌گیری تجمع و سوءاستفاده از مطالبات این قشر جلوگیری شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اصفهان حقوق عیدی استان اصفهان مجلس شورای اسلامی دولت اقتصاد نماینده مردم عضو کمیسیون صنایع و معادن صنعت فولاد شورای اسلامی پوشش صنعت مجلس شورای مشکلات بازنشستگی بودجه جامعه اصفهان رسانه فولاد مسکن نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند

درحالی حدود ۳ ماه از امضای قرارداد سپرده‌گذاری ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در بانک مسکن می‌گذرد که تاکنون اقدامی برای بهره‌مندی از این فرصت صورت نگرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اوایل بهمن ماه سال گذشته طی مراسمی قرارداد سپرده گذاری 2 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در بانک مسکن امضا شد. در آن مراسم سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که شاهد اراده دولت برای توسعه مسکن هستیم، گفته بود: با قرارداد امروز شرایط بسیار خوبی برای خدمتکاری به فعالان بخش مسکن فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: با منافع حاصل از این سپرده‌گذاری از نرخ‌های سود مسکن حمایتی وزارت راه و شهرسازی پشتیبانی خواهیم کرد.

وی با یادآوری این‌که برای اولین بار است که صندوق توسعه ملی چنین سپرده گذاری انجام می‌دهد، افزود: از این قرارداد برای توسعه فعالیت فعالان اقتصادی و کاهش نرخ سود نهضت ملی مسکن استفاده می‌کنیم. این حاصل کار ارزشمند دولت، رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی است و مجدانه به دنبال توسعه ساخت‌وساز مسکن هستیم.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزی به فعالان بخش حمل و نقل جهت توسعه این حوزه و خرید هواپیما، گفت: تکالیف قانونی داریم که در نهضت ملی مسکن اهداف دولت را محقق کنیم.

 حسینی یادآور شد: سود حاصل از این سپرده گذاری و پرداخت تسهیلات ارزی به فعالان بخش حمل و نقل به منابع تبدیل شده و به ترتیب سیاست‌های دولت در طرح های حمایتی مصرف خواهد شد.

وی با بیان این‌که این کار در هماهنگی کامل با بانک مرکزی انجام خواهد شد در خصوص پرداخت تسهیلات برای واردات هواپیما، گفت: هنوز در ابتدای کار هستیم و پس از برگزاری جلسه هیئت مدیره درباره نرخ سود و جزییات پرداخت تسهیلات به فعالان حمل و نقل اطلاع رسانی خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، حدود 3 ماه از امضای این تفاهمنامه در ساختمان صندوق توسعه ملی می‌گذرد، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد هنوز اقدامی برای بهره‌مندی بانک مسکن از این فرصت صورت نگرفته است.

این‌گونه پیداست که مدیران بانک مسکن پلن مشخصی برای اجرایی شدن قرارداد مذکور ندارند، گرچه گفته می‌شود صندوق توسعه ملی همچنان پیگیر سپرده‌گذاری مذکور با هدف توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و در ادامه آن طرح‌های حمایتی دولت در بخش مسکن است.

به گزارش تسنیم، طبق اظهارات غضنفری مدیرعامل صندوق توسعه ملی قرار است صندوق ملی 2 میلیارد دلار در بانک‌ مسکن سپرده گذاری کند. نرخ سود این سپرده 2 درصد بوده و بانک مسکن موظف است با نرخ‌های مرسوم آنرا به متقاضیان اعطا کرده و 3 سال بعد منابع مذکور را به صندوق توسعه ملی برگرداند. از‌ محل سودارزی این سپرده گذاری بانک‌ مسکن نسبت به پرداخت وام ارزان‌تر و کاهش‌ نرخ سود برای بخش مسکن اقدام‌ خواهد‌ کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی