Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@07:49:58 GMT

رفع تحريم‌ها، بخش حياتي توافق هسته‌اي ايران

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۳۷۰۵

رفع تحريم‌ها، بخش حياتي توافق هسته‌اي ايران

خبرگزاري آريا - کميسيون مشترک برجام روز چهارشنبه در پايان يازدهمين نشست خود در وين با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد، رفع تحريم‌ها که امکان عادي‌سازي روابط تجاري و اقتصادي با ايران را مي‌دهد، بخش حياتي برجام است.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ اعضاي کميسيون مشترک برجام در اين بيانيه بر تعهد خود به اجراي کامل و مؤثر آن در تمام بخش‌ها تأکيد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعضاي برجام خاطرنشان کردند، برجام يک عنصر کليدي در ساختار جهاني عدم اشاعه بوده و يک دستاورد بسيار مهم در حوزه ديپلماسي چندجانبه بوده که بر اساس قطعنامه 2231 با اتفاق آرا مورد تائيد شوراي امنيت سازمان ملل متحد قرارگرفته است.
در اين نشست، همچنين اعضاء از نقش حرفه‌اي و بي‌طرفانه‌اي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، که تنها نهاد مسئول نظارت و تائيد اجراي تعهدات مربوط به هسته‌اي ايران در قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل متحد است، تقدير کردند.
اين بيانيه مي‌افزايد، اعضاي برجام کماکان پروژه مدرن سازي رآکتور تحقيقاتي اراک به ‌عنوان بخشي از برجام و طرح تبديل تأسيسات فردو به يک مرکز هسته‌اي، فيزيک و فناوري را مورد حمايت قرار خواهند داد.
همچنين اعضاء، مشخصاً نظر به ‌فوريت و ضرورت حصول نتايج ملموس، از ثبت اينستکس به‌عنوان يک سازوکار ويژه جهت ايجاد ارتباطات مؤثر مالي، و همچنين از عزم فرانسه، آلمان و بريتانيا به ‌عنوان سهامداران اوليه آن براي تسهيل تجارت قانونمند با ايران در تطابق با قوانين و مقررات بين‌المللي و اروپايي، استقبال کردند.
يازدهمين نشست کميسيون مشترک برجام در سطح مديران سياسي و معاونان وزراي امور خارجه ايران و گروه 1+4 (آلمان،‌ انگليس، فرانسه، روسيه و چين) به رياست «هلگا اشميد» دبيرکل سرويس اقدام خارجي اتحاديه اروپا روز چهارشنبه در هتل کوبورگ وين برگزار شد.118
کليدواژه برجام اروپا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا

رزمندگان مقاومت اسلامی عراق روز جمعه یک هدف حیاتی را در حیفا در داخل فلسطین اشغالی هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای با بیان اینکه هدف‌گیری توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد، تاکید کرد: در تکمیل مرحله دوم عملیات برای مقاومت در برابر اشغالگری، حمایت از مردم فلسطین در غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی به انهدام سنگرهای دشمن ادامه خواهیم داد.

چهارشنبه گذشته، مقاومت عراق تصویری منتشر کرد که نشان می‌داد چندین پهپاد آن در حال پرواز به سمت شهرک «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی هستند.

براساس گزارش رای الیوم، رسانه‌های نظامی مقاومت این تصویر را با این عبارت ضمیمه کرده‌اند که «رعب و وحشت هنوز تمام نشده است و بیشتر است» که اشاره دارد به اینکه مقاومت با توجه به تداوم خصومت اشغالگران و در حمایت از غزه و مقاومت آن به عملیات خود علیه اهداف اشغالگران ادامه می‌دهد.

پیش از این، مقاومت در ۲۰ آوریل اعلام کرد که ۲ عملیات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده است.

مقاومت عراق توضیح داد که مجاهدان آن در یک عملیات هدف حیاتی اسرائیل را در ایلات و در عملیات دیگر پایگاه هوایی عوبدا متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه