Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@19:47:40 GMT

کاهش ۳۰ درصدی مسافران هتل‌های تهران

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۳۹۱۲

به گزارش اکوفارس، محمدعلی فرخ‌مهر در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از سوی این اتحادیه با مشارکت هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های تهران برای نوروز 98 اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، در نوروز 98 به هیچ وجه افزایش قیمت در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های تهران نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های تهران افزود: همچنین با هماهنگی اعضای این اتحادیه مقرر شد تا از تاریخ 28 اسفند 97 تا پایان 13 فروردین 98، هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های پایتخت، 50 درصد تخفیف را برای مسافران نوروزی خود در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نوروز در تهران، بهترین فرصت برای بازدید علاقمندان و مسافران سایر نقاط کشور از مناطق دیدنی پایتخت است، شهرداری تهران، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مسئول در این بخش، برنامه‌ریزی خوبی را برای مسافران نوروزی تهران در نظر گرفته‌اند و این مسافران می‌توانند از جذابیت‌های تهران گردی، جشنواره‌های نوروزی و کنسرت‌ها در این مدت بهره‌مند شوند.

فرخ‌مهر در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در چند ماه گذشته و افت ضریب اشغال اتاق‌های هتل‌ها در تهران گفت: در سال 97 با توجه به مسائل پیش آمده، متاسفانه ضریب اشغال اتاق‌های هتل‌ها در تهران بین 20 تا 30 درصد کاهش داشته و این در حالی است که به صورت میانگین، هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های تهران طی سال جاری، تخفیف 30 تا 60 درصدی را برای مسافران اعمال می‌کردند تا بتوانند مسافران را جذب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی که سفر به ایران و تهران برای مسافران خارجی به شدت مقرون به صرفه است، میزان مسافران خارجی نسبت به سال گذشته رشد داشته یا خیر گفت: شرایط تهران با شهر‌های توریستی دیگر ایران متفاوت است چراکه در واقع نمی‌توان تهران را در زمره شهرهای توریستی طبقه‌بندی کرد و تهران شهر تجاری و سیاسی است.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های تهران ادامه داد: بعد از برجام، با شدت گرفتن روابط تجاری با کشورهای دیگر، شاهد حضور گسترده شرکت‌های خارجی و تجار کشورهای دیگر در تهران بودیم ولی در ماه‌های اخیر ماجرا تغییر کرد.

فرخ‌مهر با اشاره به کاهش درآمد هتل‌های پایتخت بدنبال کاهش مسافران، گفت: بدلیل کاهش مسافران، هتل‌های پایتخت مجبور شدند تا برای تامین هزینه‌های خود، علاوه بر کاهش نیروی انسانی، هزینه‌های خود را هم مدیریت کنند؛ مثلاً هتلی که 3 رستوران داشت، مجبور شد یک رستوران خود را تعطیل کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، هتل‌های جدید الاحداث در تهران که بدهکار بانک‌ها نیز بودند، نتوانستند تعهدات خود را به درستی انجام دهند و با مشکلاتی مواجه شدند.

رئیس اتحادیه هتل‌های تهران در پایان ابراز امیدواری کرد، تخفیف 50 درصدی در نظر گرفته شده برای مسافران نوروزی در پایتخت، بتواند جاذبه‌ای برای ورود مسافران به هتل‌ها باشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۳۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری

به گزارش خبرگزاری‬ مهر، ابوالفضل نیکوکار، ‬ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و … شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

کد خبر 6089662

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح