Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@22:33:03 GMT

فعالیت ۱۷ دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۵۰۹۲

فعالیت ۱۷ دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در لرستان

اصغر حقی‌پور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، به فعالیت ۱۷ ستاد بازسازی عتبات عالیات در لرستان اشاره کرد و افزود: ستادهای عتبات و عالیات در یازده شهرستان و شش بخش ازجمله اشترنیان، معمولان، کونانی و گراب فعالیت دارند.
وی با ذکر این مطلب که معماری به‌کار رفته در پروژه‌‌های عتبات عالیات تماما ایرانی ـ اسلامی است، اضافه کرد: ساخت پروژه صحن حضرت زینب(س) در کربلا به مساحت ۴۰ هکتار آغاز شده است که در فاز اول به مساحت هشت هکتار شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حقی‌پور با تاکید بر این‌که پروژه‌های ستاد عتبات عالیات در عراق، ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال عمر دارند، ادامه داد: استان لرستان در ساخت مجتمع خدماتی درمانی حضرت علی ابن الحسین(ع) و هتل حضرت زهرا(س) مشارکت دارد این در حالی‌است که درب امامین عسگریین توسط لرستانی‌ها ساخته شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان کمک به بازسازی عتبات عالیات را فرصتی معنوی و ارزشمند برای ذخیره اخروی انسان برشمرد و گفت: انتظار از مردم لرستان این است که از فرصت و موقعیت کمک به بازسازی عتبات عالیات استفاده کنند چراکه روایات فراوانی در رابطه با ارزش کار کمک به بازسازی عتبات عالیات بیان شده است.
وی با ذکر این مطلب که تمام مصالح ساختمانی خریداری شده توسط عتبات عالیات از تولیدات داخلی است، اضافه کرد: علاوه‌بر این برخی شغل‌های فراموش شده ازجمله آینه‌کاری، قلم‌زنی و خاتم‌کاری به دلیل نیاز این ستاد جهت بازسازی عتبات عالیات رونق گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آرمان وطن‌دوست در جلسه کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی استان کردستان اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان و با هدف ارزیابی فعالیت، صدور مجوز، تعلیق، لغو فعالیت و رسیدگی به شکایات، تعداد ٩ پرونده مربوط به بخش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.   معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: با نظر اعضای حاضر در این کمیته برای تأسیس سه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان موافقت شد.   او با بیان اینکه با صدور این سه مجوز تعداد دفاتر خدمات‌مسافرتی و گردشگری دارای مجوز استان به ٦٤ مورد افزایش یافت، عنوان کرد: همچنین برای سه مورد شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان رای صادر، دو دفتر لغو مجوز و یک مورد تجدیدنظر شد.    وطن‌دوست یادآور شد: عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان به‌صورت مستمر ارزیابی و مواردی مانند نحوه برگزاری تور‌های مسافرتی و ارائه خدمات به مشتریان، اعتبار پروانه بهره‌برداری، نحوه فعالیت، وضعیت عمومی دفاتر خدمات مسافرتی، حضور مستمر و فعال مدیر عامل و مدیران فنی در دفاتر خدمات مسافرتی و... بررسی و با متخلفان و برگزارکنندگان تور‌های بدون مجوز برخورد جدی می‌شود.   معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با تاکید بر اینکه باید رفاه و امنیت گردشگران در اولویت باشد، بیان کرد: تأسیسات گردشگری کردستان از جمله دفاتر مسافرتی باید خدمات مناسبی را در اختیار گردشگران قرار دهند، تا بتوان شاهد رونق گردشگری در استان بود.

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • اعزام دانشجویان عمره گزار به عمره مفرده
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند