Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@18:03:36 GMT

فهرست ثروتمندترین افراد جهان منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۵۴۳۸

فهرست ثروتمندترین افراد جهان منتشر شد

نشریه فوربس روز گزارش سالانه خود را از پولدارترین افراد جهان منتشر کرد. در این فهرست نام ۲ هزار و ۱۵۳ میلیاردر جهان در سال ۲۰۱۹ آمده است. این افراد روی هم ۸.۴ هزار میلیارد دلار سرمایه دارند.

جوان‌ترین زن در این فهرست کیلی جنر آمریکایی است که ۲۱ سال سن دارد. کایلی جنر، دختر ۲۱ ساله آمریکایی، که ارزش دارایی‌هایش به یک میلیارد دلار رسیده است رکورد جوا‌ن‌ترین میلیاردر خودساخته تاریخ را شکسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مالک شرکت لوازم آرایشی "کیلی" است که سه سال پیش راه‌اندازی شد و سال پیش ۳۶۰ میلیون دلار هم فروش داشت.  

او که به عنوان چهره‌ی مطرح دنیای مد و برنامه‌های تلویزیونی شناخته می‌شود به آن دسته افراد فهرست تعلق دارد که ثروت خود را از طریق فعالیت شخصی، و نه از راه ارث، به دست آورده‌اند.  

زمانی که مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیسبوک، برای اولین بار وارد باشگاه میلیاردر‌های جهان شد ۲۳ سال داشت.مارک زاکربرگ، مدیر و موسس فیس‌بوک از جمله افرادی است که هر چند جایگاه خود را در میان ده میلیاردر برتر دنیا حفظ کرده، ولی ارزش دارایی‌های او به نسبت پارسال کاهش یافته.  

زاکربرگ سال گذشته میلادی بیش از ۶۲ میلیارد دلار دارایی داشت که امسال ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از آن کم شده است.به دلیل مسائل مرتبط با حفظ حریم خصوصی کاربران در فیس‌بوک، سهام زاکربرگ در مقطعی تا یک سوم از ارزش خود را هم از دست داده بود.

در بالای فهرستی که فوربس منتشر کرده، جف بزوس، مدیر عامل شرکت آماوزن با ۱۳۱ میلیارد دلار دیده می‌شود که او پارسال هم ثروتمندترین فرد در این فهرست بود.نفر دوم بیل گیتس، مدیر عامل شرکت مایکروسافت است که ارزش دارایی‌های او از پارسال ۹۰ میلیارد دلار بیشتر شده است.  

تعداد میلیاردر‌های امسال در مقایسه با سال گذشته کمتر شده است؛ در فهرست امسال ۲۱۵۳ نفر دیده می‌شود. این در حالی است که پارسال تعداد این افراد ۲۲۰۸ نفر بود. بر اساس گزارش فوربس ارزش دارایی‌های حدود هزار نفر از این افراد در مقایسه با پارسال کم شده است.

امسال تعداد شهروندان میلیاردر آمریکایی ۶۰۷ نفر است که در مقایسه با کشور‌های دیگر بیشتر بوده؛ چین با ۳۲۴ نفر در رتبه دوم این فهرست قرار گرفته است.

تعداد بریتانیایی‌هایی که در فهرست امسال دیده می‌شوند به ۵۲ نفر رسیده که بیشترین دارایی متعلق به برادران هندوجاست که شرکت زنجیره‌ای "هندوجا" را در اختیار دارند؛ فعالیت‌های این شرکت طیف وسیعی از امور تجاری نظیر واردات، صادرات، خدمات بانکی و بورس را در بر می‌گیرد.

در فهرست امسال ۲۴۷ نفر که پارسال در لیست میلیاردر‌ها بودند حذف شده‌اند؛ از این افراد می‌توان به دومنیکو دولچه و استفانو گابانا، دو موسس شرکت مد و آرایشی "دولچه و گابانا" اشاره کرد. تعداد زنان میلیاردری که در فهرست امسال جای گرفته‌اند به ۲۵۲ نفر رسیده که ثروتمندترین آن‌ها وو یاجون چینی است؛ ارزش دارایی‌های او که در زمینه املاک و مستغلات فعالیت دارد امسال به ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: فوربس فوربز ثروتمندان جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد

امتداد  -از حوالی ظهر امروز، نرخ دلار در بازر سبزه میدان و منوچهری تهران در ادامه روند نزولی روز‌های گذشته به دامنه ۵۰ هزار تومان برگشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد  ،   امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه بازار ارز غیررسمی تهران تحت تأثیر موج ریزشی که از اواخر هفته قبل شروع شده، کاهشی است. خبر‌های رسیده از سبزه‌میدان و خیابان منوچهری حاکی از ورود دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان است و مشاهدات میدانی از چهارراه استانبول هم این موضوع را تأیید می‌کند.

دلالانی که گفته می‌شود برخی از آن‌ها واسطه‌های برخی صرافان هستند، کانال‌های قیمتی را یکی پس از دیگری پایین آورده و نرخ‌های کمتر و کمتری روی میز قرار می‌دهند که شاید یک مشتری پیدا شود.

شروع لفظ در این بازار در ساعات ابتدایی معاملات حوالی ۶۰ هزار تومان بود، اما حالا برای آب کردن دلارهایشان، ۵۹ هزار و ۵۰۰ و حتی ۵۹ هزار را اعلام می‌کنند که همان هم خریداری ندارد.

این دلالان می‌گویند «هر کس توانست هفته گذشته دلارهایش را با نرخ ۶۲ و ۶۳ آب کند، که هیچ، وگرنه از این هفته باید با نرخ‌های دامنه ۵۰ کنار بیاییم.» آن‌ها با زبان شوخی و خنده می‌گویند «دیگر باید با “دلار شصتی” خداحافظی کنیم.»

سفته‌بازان خیابان استانبول که حالا تعدادشان از مشتری‌ها بیشتر شده، در یک دستشان موبایل است و از پشت گوشی خط می‌گیرند و همزمان نیم نگاهی به خبر‌های اقتصادی و سیاسی دارند. زمزمه آن‌ها درباره افزایش عرضه درهم در بازار دبی شنیده می‌شود و هر از گاهی از نتیجه مذاکرات ارزی در سفر فرزین به عربستان سراغ می‌گیرند.

به گفته برخی از این افراد، از زمانی که مرکز مبادله ارز‌های خدماتی را برای مصارف دانشجویی، درمانی، مسافرتی و … ارائه می‌کند، مشتریان ما هم به‌شدت کاهش یافته و تنها برخی افراد برای حفظ ارزش پول خود به سراغ بازار غیررسمی می‌آیند که آن هم با روند نزولی شکل گرفته فعلا متقاضی ندارد.

ایبنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مجموعه شعر «رو به جهان ایستاده ام رو به تو» منتشر شد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • ۲۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را دارد
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد