Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@20:01:59 GMT

تعطیلات نوروز زائر امامزاده ابراهیم گچساران شوید

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۵۸۹۳

تعطیلات نوروز زائر امامزاده ابراهیم گچساران شوید

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، در میان عام به بقعه«آغای شهداء» شهرت دارد.
بنای بقعه
بنای این بقعه دارای طرح چهارگوش نامنظم با شش ستون عمودی مرکب از پیش ایوانی، رواق و صحن نسبتا بزرگی که در وسط آن مرقد مطهر شخصیت صاحب بقعه مدفون شده است.
بر فراز گنبدخانه آن گنبد مخروطی به ارتفاع بیش از 5 متر استوار شده که در سه طرف گردونه آن دریچه‌هایی جهت عبور نور تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نظر می‌رسد در اوایل سده اخیر بنای اولیه ساختمان این زیارتگاه که قدمت دیرینه ای داشته است توسط متولیان آن با ساخت و سازهای سنتی متحول و اثر معماری بنای قدیم را از دست داده باشد.
ساختمان فعلی بقعه امامزاده
در وضعیت فعلی ساختمان این زیارتگاه در سال 1377(ه.ش) توسط متولی با مشارکت مردمی تخریب و بنای جدید آن با استفاده از فندانسیون و پایه کوبی فلزی در فضای بیشتری با سیمان و آجر تجدید بنا ودر محل صحن آن شبستانی بزرگ که بر فراز آن گنبدی رفیع و در دو جانب آن دو گلدسته به ارتفاع بیش از 6 متر ایجاد شده است.
شجره امامزاده
در رابطه با شجره طیبه صاحب بقعه، به اعتبار اعتقاد محلی و اقوال ساکنان منطقه ای به ابراهیم شهرت دارد که خود و همراهان از انصار و از طریق بلاد فارس به این منطقه پناهنده شده است که در نهایت در مکان فعلی مدفون است.
این زیارتگاه در بیان مردم بومی به «شهداء بجک» و «آغای شهدا» معروف و مشهور شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد اجتماعی امامزاده ابراهیم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار خسارت آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، محمد رضا حق بین با اعلام خبر گفت:این واحد‌ها بیشترسان استیجاری بوده و کسی در در آن زندگی نمی‌کرد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ خانوار در شهرک روستایی امام زاده ابراهیم شفت در این روستا اسکان داده شدند افزود: تا کنون ۱۰۰ نفر برای اسکان ثبت نام کرده اند و ثبت نام اولیه انجام شده است.

روستای زیبای امام زاده ابراهیم شفت در ۴۸ کیلومتری مرکز استان (رشت) واقع است که بواسطه وجود ساختمان‌های زیبای و رنگارنگ و چوبی چندین طبقه و وجود چشمه‌های بکر و طبیعت چشم‌نواز، همه ساله در فصول بهار و تابستان میزبان بسیاری از گردشگران و زائران است که متاسفانه بار دیگر برای چندمین بار دچار حادثه آتش سوزی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان
  • جزئیات پنجمین آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت
  • (ویدئو) تصاویر جدید از امامزاده ابراهیم شفت پس از آتش سوزی
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود
  • روایت مهر از شهرک چوبی امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • آمار خسارت آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت