Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ انتخاب نوشت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه ۱۵ اسفند در آیین پایانی دوره افسری نیروی دریایی ارتش این رژیم  گفت که «ایران تحریم‌ نفتی را از طریق دریا دور می‌زند».

بنیامین نتانیاهو افزود که با تشدید این تلاش‌های ایران، نیروی دریایی اسرائیل نیز در جلوگیری از این امر، «نقشی مهم‌تر» برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وای.نت و جروزالم پست، نخست‌وزیر اسرائیل «جامعه جهانی را به جلوگیری از اقدام ایران در دور زدن تحریم‌ها از راه دریا یا هر راه دیگر» فرا خواند.

وی گفت که ایران نفت را در مسیرهایی دریایی به طور «خاموش» قاچاق می‌کند و ممکن است نیروی دریایی اسرائیل با این امر به مبارزه بپردازد.

نتانیاهو افزود ایران هنوز از همان راه‌های پنهان که در دوره پیشین تحریم‌ها، قبل از برجام، برای رساندن نفت به مشتریان استفاده می‌کرد، بهره می‌گیرد.

نخست‌وزیر اسرائیل در جمع افسران تازه فارغ‎التحصیل نیروی دریایی رژیم صهیونیستی و در حالی که ژنرال آویو کوخاوی، رئیس جدید ستاد ارتش در کنارش بود، گفت: «نیروی دریایی مولفه‌ حیاتی در توان ملی و نیز قدرت بین‌المللی ماست...نیروی دریایی هم دفاعی است و هم تهاجمی؛ در عرصه دفاعی از سواحل ما دفاع می‌کند و مانع از رخنه خرابکاران و سایر نیروهای دشمن از راه دریا می‌شود، و در عرصه تهاجمی نیز حیاتی است زیرا به دشمنان ما در صحنه‌های مختلف، شامل صحنه‌های بسیار دور از مرزهای ما، حمله می‌کند».

نتانیاهو که در پنج ماه گذشته وزیر جنگ نیز بوده است، افزود: «من این را به خوبی می‌دانم؛ زیرا فرمانده نیروی دریایی و رئیس ستاد ارتش با فرماندهان واحدها نزد من می‌آیند و عملیات را برای تصویب ارائه می‌کنند؛ من می‌خواهم شما بدانید که (این عملیات‌ها) مرتبا انجام می‌شوند؛ حتی در همین روزها؛ اکثر این عملیات بی‌نام و نشان می‌مانند، و علاوه بر آن، ایران تلاش می‌کند با قاچاق پنهان نفت در مسیرهای دریایی، تحریم‌ها را دور بزند؛ هر چه این تقلاها (از سوی ایران) گسترش یابد، نیروی دریایی وظیفه مهم‌تری در تلاش برای جلوگیری از این اقدامات ایران دارد».

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی نفت ایران اسرائیل تحریم نفتی ایران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی

مسابقه «اس بی اس» یا نیروی عملیات ویژه دریایی، رقابت دیدنی کلاه سبز‌های دریادل ارتش جمهوری اسلامی را شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به تصویر می‌کشد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسابقه «اس بی اس» یا نیروی عملیات ویژه دریایی، رقابت کلاه سبز‌های ارتش جمهوری اسلامی را به تصویر می‌کشد.


در قسمت اول «اس بی اس»، ۱۵۰ تکاور نیروی دریایی با هم رقابت می‌کنند که پس از گذراندن مراحل مختلف، ۹ نفر به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد. از بین این ۹ نفر، ۶ نفر منتخب نهایی خواهند بود که در سه تیم ۲ نفره رقابت را تا روز پایانی در آیتم‌های رئال و برگرفته از عملیات‌های واقعی نیروی دریایی ارتش ادامه می‌دهند.


تصویربرداری این مسابقه در زمستان سال ۹۶ در جزیره هرمز و بندرعباس انجام شده است. مجید بهرامی با کمک کماندو‌های نیروی دریایی طراحی آیتم‌های اس بی اس را برعهده داشتند. تمامی تیراندازی ها، انفجار‌ها و فشنگ‌ها واقعی هستند و شرکت کنندگان در مسابقه هم همگی از نیرو‌های ویژه و آموزش دیده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هستند.

مسابقه «اس بی اس» در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای، از امشب شنبه ۸ اردیبهشت روی آنتن افق سیما می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند تکرار این مجموعه مسابقه را روز بعد ساعت ۱۲ بامداد، ۷ صبح و ۱۳:۳۰ از قاب افق به تماشا بنشینند.

دیگر خبرها

  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده