Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@17:37:08 GMT

جان من و جان شما...

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۶۱۹۱

جان من و جان شما...

در میانه اسفندماه، چند قدم مانده تا بهار، روزش را گرامی می داریم. همان روزی که تک تکشان لباس سبز روشن و تازه شان را بر تن می کنند و این آرایش بهاری را برای نوید آمدن سال نو در همه جای شهر به نمایش می گذارند.

به گزارش ایمنا، هر گوشه ای از شهر به سبک و سیاق خودش در تلاش است تا آمدن بهار را نوید دهد؛ خریدهای پیش از عید و سفره های هفت سین و ماهی های رنگی همه و همه رنگ و بوی بهار را می‌دهد؛ اما در میانه اسفند عده‌ای به تماشای جدال میان زمستان و بهار نمی‌نشینند و منتظر سبز شدن بهار نمی‌مانند؛ مشغول می‌شوند به درخت‌کاری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همه از شهروندان و مسئولان شهر در تکاپو هستند تا یک هفته سبز را تجربه کنند؛ یک هفته برای دوستی با طبیعت، یک هفته برای ادای احترام به درختان شهر...

در نخستین روز از هفته درختکاری اهالی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به همراه مسئولان شهری در سالن همایش‌های بین المللی اصفهان گرد هم جمع آمدند تا با کاشت درختان سرو ناز یاد ۲۷ شهید سرو قامت حادثه تروریستی زاهدان را زنده نگاه دارند و راه بهار را با فرشی سبز مفروش کنند.

بر هر درختی که در اراضی سالن همایش‌های بین المللی اصفهان کاشته می‌شود، پلاکی به یادگاری آویزان است... هر کسی که درختی را کاشته بر پلاک به رسم یادگار برایش چیزی نگاشته است...کسی قطعه شعری برای درختان نوشته و کسی بر سر درختی جای فرزندش را خالی می‌کند... کسی نوشته: "درختی سبز گردد این زمین، شــــادی گل آورد ایــن نازنین، خوش بکاریم هردرختی یادگار، با درختـــــی زندگی زیبا وزین" ، اما فرزندت شهید باشد یا نه، برادرت در جوارت باشد یا نه، پدری را از دست داده باشی یا نداده باشی، درخت سمبل امید است... همین است که شعار امسال شهر شده هر نهال، یک امید...

زندگی را با امید گره می‌زند، هر نهال یک امید است و این امید نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان جویا دارد. اکثر کشورهای جهان روزی را با این عنوان در تقویم سالانه خود دارند، روز گرامی داشت درخت... هر ساله در روز درخت کاری، شهرداری نهال‌های رایگان را در اختیار عموم قرار می‌دهد تا هر یک از ما بتوانیم سهم‌مان را در داشتن زمینی سبزتر انجام دهیم و به زمینی سبزتر برای فرزندان‌مان نزدیک‌تر شویم و باور کنیم که هر نهال تازه در هر گوشه‌ای از این کره خاکی می‌تواند امیدی برای دنیایی زیباتر باشد و هر درختی که به دست خاک می سپاریم، لبخند عمیقِ آسمان و حال خوب زمین را به ارمغان می آورد.

کاشت درختان سالن همایش‌های بین المللی اصفهان که تمام شد و به نام شهدا متبرک... نمی شود روز درخت کاری باشد و گذر فرهنگی چهار باغ عباسی از آن سهمی نبرد و آسمان چهار باغ لبخندی نزند و زمینش میزبان ۴۴ درخت جوان ۲۰ ساله نباشد.

به راستی زیباتر از درخت در اسفند ماه چیست؟ زیباتر از شکفتن پس از خواب مرگ و جان بخشیدن در فصل زندگی...  حال آن که در میان گذر چهار باغ باشد و حس خوب تازگی... و زندگی را هدیه دهد و حافظ بخواند که درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد... نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد...

این روزها در سال می‌گذرند، بساط درختکاری و گرامی‌داشت و روز درخت که تمام شود و این شعرها و متون در میانه دفتر خاطراتمان که گم شوند...ای کاش یادمان نرود که درختان نیز می خوانند...هر روز که ما را از کنارشان بی تفاوت رد می شویم... اگر به زمزمه هایشان در میان هیاهوی زندگی شهری گوش دهیم، میان دستان کودکی که می شکنند، در پس آتشی که زیر تنشان شعله می کشد و در میان بی تفاوتی ها زمزمه می کنند..."جان من و جان شما"

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان درخت درختان شهر روز درختکاری شورای شهر اصفهان شهر اصفهان شهردار اصفهان شهرداری اصفهان قطع درختان کاشت درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم) نحوه کشت و پرورش درخت موز با کمک میوه موز و نوشابه کوکاکولا (فیلم) فرایند کاشت و پرورش طالبی ارگانیک در خانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • خوش‌شانسی دو موتورسوار از سقوط درخت (فیلم)
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی