Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال 74 هزار و 46 سند تک برگ مالکیت خصوصی در استان صادر شده و در اختیار مالکان قرار گرفته است.

امیر جوان کیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 60 هزار و 486 سند بود که امسال 22.4 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و 320 هزار سند در این سازمان ثبت شده است، ادامه داد: از این تعداد حدود 450 هزار سند به کاداستر تبدیل شده و تک برگ بوده و صدور سند تک برگ برای باقی اسناد نیز در دست اجراست.
وی بیان کرد: طرح تعویض اسناد دفترچه ای و صدور سند تک برگ در برنامه پنج ساله ششم توسعه یکی از ملزومات قانونی است و برای تثبیت مالکیت اراضی و واحدهای مسکونی اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی تبدیل می شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی با اشاره به مهمترین مزایای این طرح اظهار داشت: این اسناد دارای ایمنی بالایی نسبت به اسناد قبلی بوده و موارد امنیتی به کار رفته در این اسناد باعث می شود تا جعل این اسناد بسیار مشکل شود که این امر بروز تخلفات بخش اسناد را کاهش می دهد.
جوان کیا اضافه کرد: پالایش اسناد مالکیت، رفع مشکلات در اسناد، بهره مندی از نقشه های یوتی ام (UTM) و سهولت در تعیین وضعیت مکانی املاک از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.
وی گفت: هزینه تعویض اسناد دفترچه ای و صدور سند تک برگی 500 هزار ریال بوده و در کمتر از 2 روز اسناد آماده و به دست صاحبان املاک می رسد.
وی ادامه داد: شهروندان و صاحبان اسناد دفترچه ای قبل از اینکه این طرح اجباری شود در اسرع وقت نسبت به تعویض دفترچه های خود اقدام کنند تا برای تمامی املاک و زمین های استان سند تک برگ کاداستر صادر شود.
به گزارش ایرنا 225 دفتر اسناد رسمی و 220 دفتر ازدواج و طلاق در آذربایجان غربی فعالیت دارد و به واسطه احراز هویت دیجیتال و الکترونیکی شدن انواع خدمات، جلوی هرگونه سوء استفاده و دستکاری در اسناد گرفته شده و جعل و دخل و تصرف در اسناد تک برگی نیز به صفر رسیده است.
9918/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سند تك برگ ثبت اسناد و املاك آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه شاخص برخورداری روستاهای استان در صدور سند مالکیت روستایی ۶۹ درصد است افزود: تاکنون ۱۱۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در گلستان صادر شده‌است. ولی اللهی افزود : گلستان در شاخص برخورداری از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر قرار دارد. وی ادامه داد: تعداد ۶۰۶ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی است و امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه انجام شده بین بنیاد مسکن و بنیاد علوی، در آینده نزدیک شاهد صدور اسناد مالکیت سایر روستاهای استان باشیم. ولی‌ اللهی گفت: تثبیت مالکیت ، استفاده از اسناد بعنوان وثیقه بانکی و ارزش افزوده املاک از مزایای صدور سند مالکیت است.

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد