Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@18:18:39 GMT

فرمولی ناب برای مبارزه با چاقی در نوروز

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۷۱۴۱

فرمولی ناب برای مبارزه با چاقی در نوروز

رکنا: با این ترفند‌ها در عید نوروز چاق نمی‌شوید.

اگر شما هم نگران افزایش وزن و چاقی تان در روز‌های تعطیل نوروز هستید، این مقاله را بخوانید.

 چه طور از شر چاقی در نوروز خلاص شویم؟ چه کارهایی در تعطیلات عید خود انجام دهیم تا چاق نشویم؟ ترفندهای کاربردی پیش گیری از افزایش وزن در عید چیست؟ چه چیزهایی در عید نوروز بخوریم تا چاق نشویم؟ همگی سوالاتی هستند که در این مقاله به آن پاسخ داده‌ایم چرا که افراد زیادی بعد از تمام شدن تعطیلات عید دچار افزایش وزن می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترفندهای حفظ تناسب اندام در عید نوروز

بی شک یکی از جذابیت های ظاهری حفظ تناسب اندام است. پس اگر می خواهید جزو آدم های جذاب باشید با انجام یک سری نکات ساده از افزایش وزن خود در عید جلوگیری کنید. اما چه چیزهایی شما را از شر اضافه وزن نجات می دهد؟

جهت رسیدن به این خواسته تان باید برخی از عادت های تغذیه ای خود را کنار بگذارید.برای مثال از مصرف بیش از حد شیرینی، خوراکی های شیرین، پرچرب و سرخ شده، آجیل و... جدا خودداری کنید. اما از طرفی دیگر برخی کارها مانند مصرف میوه ها، سبزیجات تازه و انجام ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید و از معضلی مثل چاقی در امان بمانید.

نحوه ایجاد تعادل در مصرف مواد غذایی

یکی از سخت ترین کارها در نوروز حفظ تعادل مصرف مواد غذایی است. برای پیش گیری از چاقی در عید تعادل اهمیتی زیاد دارد. به همین خاطر برنامه غذایی خاصی مانند سایر زمان ها برای خودتان داشته باشید. به این صورت مصرف آجیل را به عنوان میان وعده در نظر بگیرید و مقدار متعادلی از آن را مصرف کنید، مقدار وعده های اصلی خود را نیز کاهش دهید.

در تعطیلات عید نوروز شام بخوریم ،چاق می شویم؟

برای این که در عید دچار چاقی نشوید و بعد از تعطیلات عذاب وجدان نداشته باشید، حتما صبحانه کامل و مقوی را در برنامه غذایی تان در اولویت قرار دهید. پیشنهاد ما به شما این است که در شب های نوروزی زود تر بخوابید و شام را چند ساعت قبل از خواب میل کنید. علاوه بر این در ایام نوروز از خوردن کره، خامه، سرشیر و غیره نیز پرهیز کنید و تا حد امکان از تخم مرغ، خیار و گوجه فرنگی، میوه ها و آبمیوه ها و غیره استفاده کنید. هم چنین در دید و بازدیدهای عید از مصرف زیاد شیرینی و شکلات خودداری نمایید.

برای خوردن تنقلات وسوسه می شوید؟

وسوسه شدن برای خوردن شیرینی وشکلات و برخی تنقلات دیگر در عید مشکلی است که با چند روش ساده به راحتی از بین می رود. برای نمونه سعی کنید این خوراکی ها را از دید خود دور نگه دارید، میوه ها را در معرض دید قرار دهید و با مصرف میوه احساس سیری پیدا خواهید کرد، طبق برنامه جلو بروید و در زمان مهمانی ها سهم خود از آجیل، میوه و شیرینی را مشخص کنید و بیش از آن را میل نکنید.

نکته!

با توجه به این که بخشی از انرژی شما با خوردن میوه، آجیل و شیرینی تامین می شود بهتر است مقدار وعده های اصلی تان را کاهش دهید.

ورزش بهترین راه فرار از چاقی عید

ورزش را از همین اول سال شروع کنید. رمز سلامتی بدن شما توازن و تناسب روحی و جسمی تان است. ورزش نیز مهم ترین نقش را در رسیدن به این توازن دارد پس آن را جدی بگیرید و از همین روزهای ابتدای بهار ورزش کنید. روزانه نیم الی یک ساعت ورزش موجب قوای جسمانی و شادابی روحیه شما خواهد شد. علاوه بر این با ورزش وزنتان را کم، قلبتان را بیمه و عضلاتتان را تقویت می کنید.

امیدواریم با رعایت کارها و نکات گفته شاهد اضافه وزن نبوده و عید را بدون این که چاق شوید، پشت سر بگذارید. ورزش و مصرف اصولی وعده های غذایی تاثیر به سزایی در روند تناسب اندام شما دارند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: چاقی تناسب اندام ورزش مهمانی فرار سلامتی بیمه چاقی تناسب اندام ورزش مهمانی فرار سلامتی بیمه چاقی عید نوروز نوروز چاق مبارزه فیلم عکس زن دختر فضای مجازی مرد قتل کشت ماه بازداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون

به گزارش همشهری آنلاین، دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورد. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد؛ «پایتخت۷» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت. اول آنکه سارا و نیکا به عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و ثانیاً سریال برای نوروز ۱۴۰۴ آماده خواهد شد. این نکات هم در رایزنی‌های رسانه‌ای آمده است.

اگرچه پیشتر گروه عوامل پایتخت برای پیدا کردن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال، فراخوان اعلام کرده بودند. شاید گمانه حضور نداشتن دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این فراخوان جدّی‌تر شده باشد. البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند. اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند.

خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. خبری مبنی بر شروع پخش «پژمان» رسانه‌ای شد که بعد از «پایتخت۵» این سریال روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد تلویزیون به دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست؛ همان فصلی که آغازِ حواشیِ گروه پایتخت با تلویزیون بود و چند قسمت پایانی هم به سختی و با پیگیری‌های مداوم ساخته و روی آنتن رفت. اما به هر ترتیب تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل ندارد و بعد از پایان فصل پنجم، سریال «پژمان» را از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد کرد.

فصل ششم سریال پایتخت به جز پخش اولیه خود در نوروز ۱۳۹۹ هیچگاه به شکل کامل بازپخش نداشت و تنها تکرار آن همان خلاصه شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز سال ۱۴۰۰ روانه آنتن کرد. باید دید سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاه به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر پیگیری‌های متعدد اهالی رسانه و پاسخ همیشگی مدیران تلویزیون به پیگیری برای ساخت سریال در ۱۴۰۳، این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ به نوروز ۱۴۰۴ می‌رسد و یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟

 پایتخت را هر شب ساعت ۲۱ ببینید

پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد کد خبر 847396 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران

دیگر خبرها

  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه