Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- استاندار خراسان رضوي گفت: يکي از معضلات اين استان حاشيه شهر مشهد است و براي کاهش مشکلات حاشيه نشيني شهر مشهد ايجاد شهرهاي اقماري ضروري است.

عليرضا رزم حسيني روز پنج شنبه در مراسم بهره برداري از 620 واحد مسکن شهري خراسان رضوي در مشهد افزود: از بنياد مسکن درخواست کرده ايم که ساخت مسکن را از حاشيه شهر مشهد شروع کند و بر اين اساس هزار واحد مسکوني در حاشيه اين شهر ساخته مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: ساختار واحدهاي مسکوني در حاشيه شهر مشهد بسيار بي نظم است و هر کس هر طور خواسته خانه خويش را ساخته و اين مساله مشکلاتي را در حوزه پدافند غيرعامل براي استان ايجاد کرده است.
استاندار خراسان رضوي گفت: بارها در ستاد باز آفريني به اين جمع بندي رسيده ايم که براي اجراي طرح بازآفريني شهري بايد مردمي که در حاشيه شهر ساکن هستند مميزي شوند.
رزم حسيني افزود:هم اينک طرح اقتصاد مقاومتي در استان در قالب تعريف معينهاي اقتصادي در شهرستانهاي مختلف در دست اجراست و اين مساله به فعال سازي حوزه مسکن نيز کمک خواهد کرد.
رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي نيز در اين مراسم گفت: قرار است در طول برنامه ششم توسعه 900 هزار واحد مسکوني ساخته شود که ساخت اين واحد ها به رونق بازار مسکن و اشتغالزايي کمک خواهد کرد.
حميد بنايي با اشاره به وجود دو و نيم ميليون مسکن خالي از سکنه در کشور افزود: لازم است در اين خصوص تدبيري انديشيده شود و مشکل مسکن بر طرف شود.
وي ادامه داد: در خراسان رضوي از لحاظ ساخت راههاي روستايي آسفالته و اجراي طرحهاي هادي روستايي نسبت به ميانگين کشوري عقب هستيم.
رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي گفت: در بودجه سال آينده هزار و 800 ميليارد ريال براي بنياد مسکن در نظر گرفته شد که اميد است براي اجراي طرحهاي هادي و عقب ماندگي در اين حوزه استفاده شود.
بنايي افزود: بنياد مسکن انقلاب اسلامي سالانه 200 هزار واحد مسکوني را در روستاهاي کل کشور باز سازي مي کند اما متاسفانه اين نهاد در اجراي اين پروژه طرح هادي روستايي از برنامه عقب تر است.
وي با استقبال از پيشنهاد استاندار خراسان رضوي مبني بر ساخت شهرهاي اقماري در حاشيه کلانشهر مشهد گفت: از اين طريق مي توان به رونق ساخت و ساز مسکن هم کمک شاياني کرد.
1922/2030/7489
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود

احمد وحیدی در حاشیه سفر یک روزه خود به مشهد گفت: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه سراسر کشور آماده شده است.
وزیر کشور گفت: با برگزاری دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۴۵ نماینده دیگر به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.

وزیر کشور در سفری یک روزه و با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی به مشهد سفر کرده است.

بر اساس اعلام استاندار خراسان رضوی در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۸۹۰ واحد تولیدی راکد در این استان شناسایی شد که در حال حاضر ۳۰۸ واحد تولیدی از این تعداد احیا شده و ۳۵ واحد در شرف احیا هستند.

همچنین افزون بر ۵۰۰ واحد اقتصادی نیز غیر قابل احیا در استان خراسان رضوی اعلام شده اند که باید وضعیت آنان تعیین تکلیف گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است