Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام منتظری گفت: دشمن تلاش می کند در اذهان عمومی جا بیندازد که فساد در نظام جمهوری اسلامی نهادینه شده و به قول برخی سیستمی شده است.

به گزارش مشرق، دادستان کل کشور حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در مراسم افتتاح ساختمان دادگستری جدید کرمان به بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این بیانیه منشور و دستورالعملی جامع و عملی است و مورادی که در آن مطرح شده، بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظری افزود: انقلاب شجره طیبه‌ای است که به دست امام راحل کاشته شد، با خون شهدای عزیز از جمله ۶۵۰۰ شهید استان کرمان آبیاری شد و امروز نیز با تلاشی که همه دست اندرکارن در بخش‌های مختلف دارند از این درخت تنومند حراست و صیانت می‌شود و ثمره این سجرخ طیبه همانی است که قرآن کریم فرمود: این ثمره باید در همه اعصار و قرون به کام مردم برسد اینکه بیشتر مخابان بیانیه رهبری جوانان هستند به دلیل آن است که جوانان آینده سازان این نظام و انقلا هستند و ما وظیئفه و تکلیف داریم که این انقلاب را سالم به نسل بعد برسانیم.

وی خطاب به کارکنان دستگاه قضائی تاکید کرد: ما رسالت و وظیفه سنگینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی عهده دار هستیم و درستگاه قضائی که دستاه اجرای عدالت است و در بند چهارم بیانیه رهبری به اجرای هدالت و مبارزه با دفساد اشاره شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که اجرای عدالت مساله خاص و متوجه دستگاه قضائی نیست، گفت: در نظام جهوری اسلامی که مبانی آن برخواسته از فرهنگ غنی اسلام، قرآن و کلمات معصومان است، همه کارگزاران وظیفه دارند که عادل باشند و عدالت باید در کارگزاران نظام در قوه قضائیه، مجریه و مقننه محقق شود.

بیشتر بخوانید:

منتظری: قوه قضائیه در کنار دولت است انتقاد تند دادستان کل کشور از وزیر ارتباطات / کلاهبرداری‌های رایانه‌ای ۳۰۰ درصد رشد کرد / آذری‌جهرمی برای پاکسازی فضای مجازی همکاری نکرده و نمی‌کند

وی با تاکید بر انیکه که همه باید درمسیر عدالت حرکت کنیم، بخشی از مسائل نابسامانی‌ها و مشکلات جامعه آبشخور این عیب‌ها مشکلات و فسادهایی که کم و بیش دیده می‌شود، همان است که روش روش عادلانه‌ای نیست. اگر در مسائل اقتصادی در قانون گذاری، توزیع ثروت و بودجه، تخصیص و اجرا اگر در مرز عدالت باشد در نظام مقدس جمهوری اسلامی نباید شاهد این فسادها باشیم. به عنوان مدعی العموم در بسیاری از مسائل جاری کشور ورود می‌کنم اگر مسیر عدالت را در زندگی در هر قوه‌ای از قوای سه گانه و سایر نیروهایی که در خدمت مردم هستند عدالت را مد نظر بگیریم وضع جامعه بهتر از این می‌شود.

وی گفت: فساد امروز در جامعه ما یک واقعیت غیر قابل انکار است گستردگی فساد خوشبختانه در حدی نیست که برخ یآن را تبلیغ می‌کنند و دشمن تلاش می‌کند در افکار واذهان عمومی جا بیاندازد که فساد در جمهوری اسلامی نهادینه شده و سیستمی است. فساد در نظام جمهوری اسلامی فساد گسترده و سیستمی نیست و همین مقدار فساد نیزاز نظر من زیاد است و دشمن تلاش می‌کند به گونه‌های دز اذهان مردم القا کند و به گونه‌ای فضای مجازی را پرکند که نظام جمهروی اسلامی مساوی با فساد است و البته چنین نیست و ما در هر سه قوه دو در همه ارکان نظام انسان‌های صالح و خدمتگزار زیادی داریم و بسیاری از پرونده‌های فسادی که در حال رسیدگی در دستگاه قضیی است را خودمسئولان گزارش می‌دهند.

دادستان کل کشور افزود: بسیاری از ورزا از مسئولان قضائی می‌خواهد که با بخش‌هایی که در آن‌ها فساد ایجاد شده برخورد شود همه باید دست به دست هم دهیم تا این میزان کم فساد را از نیز از بدنه جامعه کم کنند و مردم وقتی ببنیند همراهی می‌کنند و آن بخشی اکه به عده اندکی از مردم بر می‌کردد رفع می‌شود.

وی افزود: بسیاری از فسادها منشأ اداری نداردو طمع ورزی برخی‌ها در بخش خصوصی است و در قاچاق کالا و کارخانجات بخش خصوصی می‌بینیم که دوزنی کرده ودر کالاها تقلب می‌کنند که این عامل فساد است. برخی از اقلام قاچاق مشکلاتی که در بازار هست ارزهایی که آمدند و گرفتند و بخش خصوصی از رانت‌ها استفاده کردند و بردند و عده‌ای برنگرداندند و ما آن را دنبال می‌کنیم لیست تمامی کسانی که ارز دولتی از بانک مرکزی گفته‌اند را به دادسرای تهران داده‌ام و تک تک آن‌ها را رسیدگی می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری افزود: از همین جا از همه کسانی که از این وضعیت و شرایط استفاده کرده‌اند وبرای خدمت رسانی به مردم در عرصه اقتصاد از بانک مرکزی ارز به نرخ دولتی گرفته‌اند و بر نگردانده‌اند مطمئن باشند امروز یا فردا به سراغ شما می‌آئیم و اسامی و لیست دریافتی‌های شما در اختیار است و اگر به علت شلوی کار امروز و دیروز نیامده‌اند قطعاً بدانید خواهند آمد و این لیست به طور کامل مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فساد ریشه در تصمیمات بخش خصوصی دارد واگر در بخش‌های دولتی اقتصادی یا غیر اقتصادی که به نحوی مؤثر در حوزه اقتصادی هستند تصمیم صحیح گرفته شود و در مسیر عدالت حرکت کنیم از رانت‌ها استفاده نکنیم طمع ورزی نکنیم قوم و خویش بازی نکنیم و ساخت و پاخت با دیگران نداشته و شفاف سازی داشته باشیم و در چارچوب قانون حرکت کنیم بخش خصوصی نیز در همین مسیر خواهند آمد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری گفت: متأسفانه گاهی ضعف تقوا موجب می‌شود که انسان راه غلط را در زندگی خود انتخاب کند. بخشی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم مرتبط می‌شود را در سرلوحه کار قرار می‌دهیم آغاز دوره جدید با اهتمام در تحقق آنچه رهبری در بیانه تاکید کرده‌اند و در ابلاغی که صادر می‌کنند و هم در مقاطع مختلفی از قوه قضائیه خواستند مانند روز گذشته که رهبری در آئین روز درختکاری شرکت فرموده و درخت کاشتند و در همان جا دستگاه قضائی در صیانت از منابع ملی و جنکل‌ها که سرمایه ملی است مکلف کردند هر فردی در هر پست و عنوان جایگاهی و وابسته به هر فردی حقوق عامه ضربه می‌زند برخورد کنید.

وی افزود: دادستان‌ها در دفاع از حقوق عامه به جد ورود پییدا کنند، قوه قضائیه نیازمند مشارکت و کمک شماست ودر اعتبارات و نیروی انسانی کارمان لنگ است. ابزار ما نیروی انسانی امکانات و اعتبارات و بودجه است و کلید آن در دست مجلس است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه حسین فریدون گام دوم انقلاب وعده های روحانی ارز دولتی بانک مرکزی فساد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به رئیسی در مورد پرونده فساد چای دبش طعنه زد.

این روزنامه نوشت: در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.

قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بار‌ها شنیده شده و نمود‌های عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.

ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمی‌شود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمی‌گیرد، پارتی‌بازی در اکثر دستگاه‌ها بشدت رواج دارد، حقوق‌ها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگی‌ها و نیاز‌های واقعی پرداخت نمی‌شوند. بر بخش‌های بکارگیری افراد در پست‌ها و تفویض جایگاه‌ها شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، به افراد بله‌قربان‌گو امتیاز داده می‌شود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد می‌شوند و...

این‌ها و بسیاری موارد دیگر نشانه‌های بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.

در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود که به نظر می‌رسد به رئیسی و پرونده چای دبش کنایه می‌زند نوشته است:در جامعه‌ای که پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق می‌برند و آن را فسادنمائی جلوه می‌دهند، چگونه می‌توان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی با طعنه به علیرضا پناهیان ادامه داد:

در جامعه‌ای که اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند، چگونه می‌توان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟

مردم با مشاهده این بی‌عدالتی‌ها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام نداده‌ایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمی‌توان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خم‌های تبعیض و بی‌عدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عده‌ای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند!

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است