Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر امیرعلی حمیدیه روز پنجشنبه در سمپوزیوم سلول های بنیادی و نانو فناوری بازساختی در زنجان افزود: علوم و فناوری های سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در طی سال های گذشته به عنوان یکی از علوم راهبردی و تاثیرگذار در حوزه پزشکی رشد بسیار چشمگیری داشته است، به گونه ای که از این دانش بعنوان انقلاب جدید در حوزه پزشکی یاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بر اساس مطالعات بازار سالهای گذشته، گردش مالی در حوزه بازار سلولهای بنیادی و مهندسی بافت روند صعودی قابل توجهی داشته به طوری که از حدود 7 میلیارد دلار در سال 2009 به حدود 20 میلیارد دلار در سال 2015 افزایش یافته و بر اساس گزارش آینده پژوهی شرکت ریپروسل، این بازار تا سال 2030 به حدود 170 میلیارد دلار خواهد رسید.
این مسئول ادامه داد: کشورهای ایالات متحده آمریکا، ژاپن، چین، انگلستان و کره جنوی به شدت در حوزه سلولهای بنیادی و نانور فناوری باز ساختی سرمایه گذاری کرده اند و این مهم حتی در کشورهای منطقه نظیر قطر و عربستان سعودی نیز نمود دارد.
وی اضافه کرد: طی 10 سال گذشته تندروی هایی در بحث سلول درمانی در برخی بیمارستانها و پژوهشگاه های کشور بوجود آمد که این موضوع به نوبه خود بدبینی هایی را برای مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب شد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: با اقداماتی در طی چهار سال گذشته موازنه ای بین تندروی و کندروی های بوجود آمده ایجاد شد، بطوری که چندین آئین نامه تولید سلول، بافت ژن، بانک خون بند ناف از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شد.
این فوق تخصص آنکولوژی و پیوند سلولهای بنیادی گفت: اولین آئین نامه سلول درمانی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شد و طی سه ماه گذشته نیز معاونت درمان این وزارتخانه اولین آئین نامه مراکز بهره برداری سلول درمانی پزشکی باز ساختی را اعلام کرد که در مجموع می توان گفت اکنون چرخه کاملی در این بخش برقرار شده است.
حمیدیه افزود: وجود این مساله در کشورمان موجی از کارآفرینی و اشتغال را در بین شرکتهای تولید کننده و مراکز درمانی ایجاد خواهد کرد، بطوریکه هم اکنون 800 شرکت در جهان در زمینه سلولهای بنیادی و نانو فناوری بازساختی فعالیت می کنند.
این مسئول همچنین با بیان اینکه هم اکنون کشور در شرایط خاصی قرار گرفته است، اظهار داشت: در این موقعیت حساس کشور همه تیم ها با وجود اختلاف نظرها باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و کار محققان این است که کشورمان را از این برهه نجات دهند.
حمیدیه افزود: شرایط ایجاب می کند که بسیاری از جوانان نتوانند آنگونه که باید و شاید به اهداف مورد نظر خود دست یابند چرا که در زمان حاضر کشورمان بیش از گذشته به وفاق، همدلی و انسجام ملی نیاز دارد.
این استاد دانشگاه ابراز امیدواری کرد، مشکلات و مسایل پیش آمده، حوزه پژوهش و فناوری را تحت الشعاع خود قرار ندهد و به عبارتی آسیب جدی به این حوزه وارد نکند و در این میان مسئولان کشور هوشمندانه با توجه به منابع محدود تخصیص یافته به هدفمندی برنامه ها کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: تمرکز بر صادرات و بیمه شدن محصولات یکی از اهداف مهم در حیطه سلولهای بنیادی در ایران است که با جدیت پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا، سمپوزیوم سلول های بنیادی و نانو فناوری بازساختی در زنجان تا عصر پنجشنبه جاری ادامه دارد.
9646/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ایالات متحده آمریکا ایران چین ژن وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۸۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند

محمود فاضل، در مراسم روز ماما، گفت: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی، حوزه پزشکی را بی تردید پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به توسط گفت و گو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه کند که نگاه ویژه ای در تأمین نیازهای حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی ازجمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل، ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران