Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون سیاسی وزیر کشور گفت: همایش فرمانداران کل کشور در سه روز برگزار شد. قصد ما این بود که همایش به شکل کارگاه برگزار شود که روز اول ۷ کارگاه داشتیم و موضوعات سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی مورد بحث قرار گرفت. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، جمال عرف امروز در حاشیه همایش فرمانداران سراسر کشور با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: سالانه جلساتی برای همفکری و هم افزایی برای نمایندگان دولت در استان‌ها و شهرستان‌ها داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه امسال این همایش را با تدبیر جدیدی برگزار کردیم، گفت: همایش فرمانداران کل کشور در سه روز برگزار شد. قصد ما این بود که همایش به شکل کارگاه برگزار شود که روز اول ۷ کارگاه داشتیم و موضوعات سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی مورد بحث قرار گرفت.

معاون سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در گذشته با مهمانان بیرونی این کار، صورت می‌گرفت و عموماً فرمانداران شنونده بودند، ولی در سال جاری آن‌ها در مباحث مشارکت کردند.

عرف با اشاره به اینکه تلاش کردیم صف و ستاد در وزارت کشور به یک گفت‌وگو و تعامل متقابل برسد، افزود: بر اساس آماری که وجود دارد تقریبا یک سوم از فرمانداران در مباحث شرکت کردند و موضوعات خود را مطرح کردند.

وی بابیان اینکه فرمانداران ما در صف هستند و در شهرستان‌ها به عنوان نماینده دولت فعالیت می‌کنند، گفت: فرمانداران سوالات خود را مطرح کردند و معاونین وزارت کشور به سوالات پاسخ دادند. وزیر کشور در حال جمع بندی مباحث هستند و ابتکار امروز ما برگزاری تریبون آزاد برای فرمانداران بود.

معاون سیاسی وزارت کشور در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات سال آینده نیز بیان کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی ماهیتاً فرصتی برای انسجام بیشتر و افزایش سرمایه اجتماعی است.

وی ادامه داد: ما با رویکرد فرصت محوری به انتخابات، بحث و گفت‌وگو داشتیم و زمینه‌های افزایش مشارکت مردم مورد بحث قرار گرفت. همچنین سایر موضوعات را به صورت کلی بحث کردیم.

عرف بابیان اینکه قطعاً سال آینده جلسات تخصصی‌تر و اجرایی‌تر در موضوع انتخابات خواهیم داشت و مباحث را ریزتر دنبال خواهیم کرد، اظهار داشت: این نشست با توجه به این موضوع که طرح استانی شدن انتخابات، در مجلس شورای اسلامی مطرح است و لایحه جامع انتخابات که توسط دولت تدوین شده است در دستور کار بود، مباحث و گفت‌وگو‌هایی صورت گرفت.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره تعیین زمان‌بندی انتخابات نیز عنوان کرد: در مورد زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری، در ابتدای اسفند ماه نامه‌ای به شورای نگهبان ارسال کردیم و دو زمان را پیشنهاد دادیم و شورا نیز با روز دوم اسفند سال ۹۸ موافقت کردند.

وی گفت: بنابراین زمان مشخص است و باید تدابیرمان صورت گیرد و جلسات مشترکی در وزارت کشور بین مجریان و ارگان ناظر برگزار کنیم و به سمت انتخابات با شکوه قدم بر داریم.

عرف در پاسخ به سوالی درباره اجرای قطعی استانی شدن انتخابات در روال انتخابات سال آینده، بیان داشت: این بحث در مجلس شورای اسلامی مطرح است و تعامل دولت و مجلس مثبت است.

معاون سیاسی وزیرکشور یادآور شد: ما هم نظرات خود را منتقل می‌کنیم، ولی استانی شدن انتخابات به این معناست که حوزه به سطح استان می‌آید؛ بنابراین بخش‌هایی که از نظر ما می‌تواند ابهاماتی ایجاد کند را در بحث‌ها منتقل می‌کنیم و تعامل مثبتی بین دولت و مجلس شورای اسلامی وجود دارد تا این بحث به نتیجه مطلوب برسد.

عرف خاطرنشان کرد: برداشت ما این است که این نیت در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که این طرح به نتیجه برسد. شورای نگهبان نیز نظرات خود را منتقل می‌کند. ملاک اصلی در مرحله اول، سیاست کلی انتخابات خواهد بود که مقام معظم رهبری در سال ۹۵ ابلاغ کردند.

معاون سیاسی وزیر کشور بابیان اینکه قاعدتا هم طرح مجلس و هم لایحه دولت نباید ناقض آن سیاست باشد، گفت: به همین خاطر تلاش شد لایحه انطباق کامل داشته باشد و بخش‌هایی از طرح با آن سیاست کلی تفاوت‌هایی داشته باشد که شورای نگهبان بحث می‌کند و کار را پیش خواهد برد.

وی در پایان و در پاسخ به سوالی در باره برخی انتقادات در مورد عدم آمادگی دولت برای اجرای طرح استانی شدن انتخابات، اظهارداشت: ما مجری انتخابات هستیم و هر چیز که مصوب شود، مجبوریم مقدمات آن را آماده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جمال عرف همایش فرمانداران نمایندگان دولت معاون سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است

فعال سیاسی اصولگرا بر مشارکت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: باید کار نیمه‌تمام را تمام کنیم و آرایش سیاسی مجلس را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمد داشته باشیم.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره میزان مشارکت در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به تجربه مرحله دوم انتخابات‌های گذشته، به‌طور طبیعی با کاهش مشارکت روبه‌رو خواهیم بود، چرا که معمولاً در مرحله دوم انتخابات‌، انگیزه مردم برای حضور اندکی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به حضور فهرست‌های انتخاباتی در این مرحله افزود: با توجه به وجود فهرست‌های انتخاباتی متعددی که می‌توانند تعداد رأی مناسبی داشته باشند و به این واسطه، رأی بیشتری را وارد انتخابات کنند، انتظار می‌رود حد معمولی از مشارکت را داشته باشیم.

فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: همواره گفته‌اند کار را کسی کرد که تمام کرد، بنابراین در انتخاب هم باید کار نیمه‌تمام را تمام کنیم و آرایش سیاسی مجلس را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمد داشته باشیم.

وی با اشاره به آرایش سیاسی نمایندگان منتخب فعلی که بیشتر از طیف اصولگرایان هستند، یادآور شد: اصولگرایان در اصول اختلاف ندارند و همه متعهد به آرمان‌های انقلاب و تبعیت از امام (ره) و رهبری هستند، اما خط مشی‌های سیاسی مختلفی دارند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه سلایق مختلف سیاسی با مشی‌های مختلف به مجلس ورود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که احزاب بین مشی‌های سیاسی اختلاف نداشته باشند، همه‌چیز خوب است اما اگر اختلافات سیاسی منجر به نزاع‌های سیاسی شود و به‌تبع موجب کارشکنی، اختلاف و ناامیدی شود، باید جلوی آن را گرفت.

وی تاکید کرد: نباید عده‌ای پس از انتخاب شدن، از جناح سیاسی خود سوءاستفاده و ناامیدی را بین مردم تزریق کنند.

کد خبر 750579

دیگر خبرها

  • حسن خجسته : به واسطه های چند رجال سیاسی گفتم با هیچ کسی ملاقات نمی کنم /می خواهم در مجلس مستقل باشم
  • برادر همسر رهبر انقلاب: به واسطه های چند رجال سیاسی گفتم با هیچ کسی ملاقات نمی کنم /می خواهم در مجلس مستقل باشم
  • روز جمعه انتخابـات است؛ سکون سیاسی مطلق در سطح تهران!
  • نمایندگان استان فارس طرح‌های استانی را جدی‌تر پیگیری کنند
  • اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / اعلام زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی
  • انتشار اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی اعلام شد
  • اطلاعیه|زمان تبلیغات انتخابات مجلس ۸ صبح فردا پایان می‌یابد
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده