Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@16:41:01 GMT

بازنشسته شدن قضات با تجربه به جامعه ضربه می‌زند

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۸۸۸۹

بازنشسته شدن قضات با تجربه به جامعه ضربه می‌زند

سلیمانی با بیان اینکه بازنشسته شدن قضات با تجربه به جامعه ضربه می‌زند، گفت: وکیل و قاضی پخته با ۱۵ سال سابقه محقق می‎شود و بیشترین زیان از این قانون را مردم خواهند دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «رضا سلیمانی» امروز(پنجشنبه 16 اسفند) در آیین جشن استقلال کانون وکلای دادگستری و سیزدهمین دوره تحلیف کارآموختگان وکالت استان گلستان اظهار کرد: خوشحال هستیم در این دوره معاونت حقوقی رئیس جمهور به یک حقوق‎دان دانا سپرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کانون وکلای استان گلستان ادامه داد: کار سختی را کارآموزان وکلا در استان آغاز کردند و اگر کارآموزی بخواهد وکیل خوبی باشد از آنجایی که به عدالت سر و کار دارد بسیار راه سختی را در پیش رو خواهد داشت.

 

سلیمانی تصریح کرد: نسبت به وکلا تا انتهای کار وکالت قضاوت‎های زیادی می‎شود ولی قضاوت در محکمه اخلاق باید برای وکلا حائز اهمیت باشد.

 

وی یادآور شد: توصیه من به وکلا این است که از کسانی که حق وکاله را ندارند وکلا وجهی نگیرند و از کسانی که دارند حق خود را دریافت کنند.

 

رئیس کانون وکلای استان گلستان تاکید کرد: یک جایگاهی در علم حقوق برای مقنن در نظر گرفتیم که بالاترین جایگاه است و اگر مقنن امری را اشتباه تفسیر کرده باشد در تلاش هستیم به گونه‎ای برداشت کنیم که عاقل‎ترین فرد این حرف را زده است.

 

وی افزود: 640 سرباز حقوق در استان گلستان داریم و اعتقاد داریم که باید اجرای قانون حقوق شهروندی از کانون وکلا در جامعه نهادینه می‎شد.

 

سلیمانی افزود: هیچ کسی به اندازه کانون وکلا دوست ندارد که قوه قضائیه مقتدر و مستقل داشته باشیم، در مدت فعالیت در استان گلستان بهترین همکاری را با کانون وکلا از سوی قوه قضائیه را شاهد بودیم.

 

وی گفت: در چند سال گذشته قاضی‎ها با عمر 30 سال بازنشست شدند و در بین این افراد قضات خوبی وجود داشت و چرا شرایطی فراهم نمی‎کنیم که از این افراد بهره بجوییم.

 

رئیس کانون وکلای استان گلستان تاکید کرد: وکیل و قاضی پخته با 15 سال سابقه محقق می‎شود و بیشترین زیان این قانون را مردم خواهند دید.

 

سلیمانی متذکر شد: کانون وکلا 15 سال است که مصوبه مقنن برای حق الزحمه موکل دریافت نکرده است و ما خدمات خود را ارائه کردیم و امسال 5 هزار مشاوره به شکل رایگان داشتیم.

 

وی با بیان اینکه این حمایت‎ها در حالی است که در پایان هر سال 800 هزار تومان به عنوان خدمات قضائی جریمه شویم، تاکید کرد: موافق هستیم که حقوق قانونی ما پرداخت شود و مالیات ما نیز دریافت شود.

 

رئیس کانون وکلای استان گلستان یادآور شد: قانون منع اشتغال برای بازنشستگان باید در وکالت نیز توجه شود و این سیاست‎هایی است که مردم و جامعه را آزار می‎دهد، امسال 20 نفر پرونده خود را پس دادند چرا که نمی‎توانستند کار کنند.

 

سلیمانی افزود: کسانی که دفتر مشاوره حقوقی ثبت کردند چکاری انجام می‎دهند، وکیل تابلو دارند و مشخص است و درخواست داریم که این دفاتر مشاوره حقوقی اگر نتوانستند مجوز کانون وکلا را دریافت کنند بسته شود.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد سفر رئیس جمهور به گیلان کانون های مساجد 18 اسفند کانون وکلای دادگستری کانون وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۸۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی روز شنبه در مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) در مصلی کیش و در جمع عزاداران اظهار داشت: استکبار از قدرت و تأثیر اسلام ناب محمدی هراس دارد و از همین رو سعی بر آن دارد تا پایه‌های ارزش‌های دینی و اسلامی را در جامعه سست کند و یکی از رویکردهایش در این مسیر موضوع حجاب است.
 
وی با تأکید بر اینکه باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار بود، افزود: عده‌ای با برنامه‌ریزی و توطئه می‌کوشند جامعه را به سمت غرب گرایی، لودگی و پوچی ببرند که باید در برابر آنها هوشیار باشیم و به ویژه نسل جوان را متوجه این توطئه‌ها کنیم.
 
دبیر جامعه مبلغین تهران تصریح کرد: این انقلاب و نظام ثمره خون شهدای بسیاری است و امروز در مقابل خانواده شهدا وظیفه داریم پاسدار ارزش‌های اسلامی باشیم.
 
حجت‌الاسلام ادیب یزدی در این مراسم با اشاره به تلاش‌های امام صادق (ع) در تربیت هزاران شاگرد و مبلغ دینی، گفت: بیداری جامعه اسلامی و بازگرداندن آن به مسیر صحیح ارزش‌های اسلامی از مسیر توسعه علوم مهمترین راهبرد دوران زندگی امام صادق (ع) است و به همین دلیل است که امام صادق (ع) را رئیس مذهب جعفری می‌دانند که احیای مکتب شیعه وام دار ایشان است.
 
وی ابراز داشت: در زمان آن امام همام به دلیل شرایط موجود، همه ادیان برای علم‌اندوزی به شهر مدینه و محضر امام صادق (ع) می‌آمدند و امام هم تلاش می‌کرد با هدفدار کردن آموزش‌های خود اسلام ناب محمدی و سیره و سلوک حضرت علی (ع) را به شاگردانش بیاموزد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد
  • شیب سقوط آزاد کاهش موالید کم شده | 76 هزار ماما داریم و فقط 7 هزار پروانه فعال مامایی
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • راه بیرون آمدن از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد