Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد - ایرنا - یک کاروان بزرگ از نظامیان آمریکا پس از خروج از سوریه وارد عراق و پایگاه آمریکایی عین الاسد در شمال این کشور شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری المعلومه به نقل از یک منبع مطلع در استان الانبار که پایگاه عین الاسد در آن قرار دارد، اعلام کرد: این کاروان نظامی شامل 30 کامیون و تریلی حامل تجهیزات مختلف نظامی است که از پایگاه تنف در سوریه به عین الاسد در غرب الانبار وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منبع افزود که این کاروان همزمان از طریق بالگردهای نظامی آمریکا حفاظت میشد و هر تریلی یا کامیون حامل یک یا دو خودروی نظامی و دیگر تجهیزات ارتش آمریکا بوده است.
منبع یاد شده افزود که نقل و انتقال نیروهای آمریکا از سوریه به عراق کاملا مشکوک و ابعاد آن مبهم است و حتی مسوولان امنیتی در منطقه نیز اطلاعی از کلیات یا جزییات آن ندارند و مشخص نیست با چه اهدافی صورت می گیرد.
این گزارش درحالی است که شخصیت ها و احزاب سیاسی عراق تاکنون بارها نسبت به تحرکات جدید ارتش آمریکا در این کشور هشدار داده اند هر چند دولت هر گونه تحرک نیروهای خارجی با هماهنگی بغداد انجام می شود.
در همین حال سیدعمار حکیم رهبرجریان حکمت ملی و رهبر ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق از فراکسیون های بزرگ پارلمان عراق، دیروز در سخنانی درهمایش بین المللی سلیمانیه تصریح کرد که ورود نیروهای نظامی آمریکا از سوریه به عراق غیرقابل قبول است.
همزمان با اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، افزایش تحرکات و حملات داعش در هفته های اخیر و همچنین افزایش تحرکات سیاسی در تحریم و اعمال فشار به گروههای الحشد و گشت های نظامی آمریکا در برخی نقاط عراق، نگرانی هایی را میان عراقی ها از وجود طرحی در واشنگتن برای بازگرداندن دوباره نا امنی و بی ثباتی به عراق با هدف توجیه ادامه حضور نظامی در این کشور ایجاد کرده است.
این رویدادها همزمان با آمادگی چند فراکسیون بزرگ پارلمان عراق برای به جریان انداختن لایحه ای قانونی برای تعیین تکلیف نیروهای خارجی از جمله آمریکایی در خاک عراق صورت می گیرد و بر همین اساس مشکوک دانسته شده است.
پرسش درباره منطق حضور و ماهیت ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق از زمان پایان نظامی داعش در آذرماه 96 و بویژه سفر مخفیانه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به پایگاه عین الاسد در استان الانبار در اوایل دیماه امسال و اظهارات مداخله جویانه وی، بشدت در میان محافل سیاسی و پارلمان مطرح و به پرونده روز تبدیل شده است.
خاورم*4**380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق حضور نظامي آمريكا پايگاه عين الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد

به گزارش جام جم آنلاین ازفارس،‌ منابع رسانه‌ای از زخمی شدن یک نظامی اسرائیلی در بخش قدیمی شهر  قدس خبر دادند. یک جوان با چاقو به یکی از نظامیان اسرائیلی در نزدیکی «باب الساهره» در محله السعدیه در بخش قدیمی قدس حمله کرد و وی را زخمی کرد.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به نوشته الجزیره، در پی این عملیات، نظامیان اشغالگر کلیه ورودی‌های بخش قدیمی قدس را بستند و در کوچه‌ پس کوچه‌های آن مستقر شدند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به گزارش وبگاه فلسطینی شهاب، نظامیان اشغالگر به سوی یک جوان  مظنون به انجام این عملیات با سلاح سرد تیراندازی کردند. 
لحظاتی پس از انتشار این خبر، وبگاه روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از پلیس اسرائیل مدعی شد که عامل این عملیات در قدس، «یک گردشگر ترک» بود.

دیگر خبرها

  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه