Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@04:59:25 GMT

چهار هزار هکتار از مراتع شهرستان روانسر بیمه شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۹۱۱۱

چهار هزار هکتار از مراتع شهرستان روانسر بیمه شده است

به گزارش ایرنا، فرزاد خسروی روز پنجشنبه در گردهمایی دهیاران و همیاران طبیعت شهرستان روانسر افزود: 6هزار و 554 هکتار از اراضی مرتعی شهرستان نیز قرق شده است.
وی ادامه داد: با هدف حفاظت و احیای مراتع ، 43 طرح مرتع داری تهیه شده که 11 طرح آن به بهره برداران و مجریان طرح واگذار شده است.
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان روانسر اضافه کرد: با مشارکت مردم طرح جنگل کاری اقتصادی در این شهرستان اجرا شده که تاکنون 87 پرونده تشکیل شده و 140 هکتار از عرصه های منابع طبیعی به متقاضیان واگذار شده تا از این عرصه ها حفاظت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خسروی اظهار داشت: 6 دیده بان در عرصه های منابع طبیعی و ملی گشت می زنند و در سال 97 از سوی پاسگاه ویژه حفاظت این اداره 33 پرونده تخلف تشکیل شده که هشت فقره پرونده در مرحله اجرای خلع ید است.
وی یادآور شد: 31 فقره از این پرونده ها مربوط به تخریب و تصرف منابع طبیعی و 2 مورد نیز در ارتباط با قطع درختان است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.
7455/3033
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 جنگل طبیعت منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای حکم قضایی، اراضی ملی به مساحت تقریبی ۱۰۲۹۷ مترمربع واقع در مراتع ترکاچال روستای میرافضل شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی سعیدآباد و مامور پاسگاه انتظامی تلمادره انجام و اعاده به وضع سابق گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان