Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@02:08:42 GMT

شکايت شرکت چيني هواوي از آمريکا/ تحليل

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۹۵۱۹

شکايت شرکت چيني هواوي از آمريکا/ تحليل

خبرگزاري آريا - پارس تودي - شرکت مخابراتي هواوي چين امروز پنج شنبه اعلام کرد، از دولت آمريکا به علت اعمال محدوديت براي استفاده از تجهيزات اين شرکت شکايت کرده است. 
هواوي در دادخواستي که روز چهارشنبه به دادگاهي در ناحيه شرقي تگزاس آمريکا ارائه کرد، اعلام کرده است، آمريکا با تصويب قانوني، دولت اين کشور را از انجام تجارت با شرکت هايي که از تجهيزات هواوي استفاده مي کنند، منع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين شرکت از بخش 889 "قانون دفاع ملي آمريکا" که سال گذشته توسط رئيس جمهور اين کشور امضا شد شکايت کرده است.
بر اساس اين قانون آژانس هاي فدرال و پيمانکاران از تهيه تجهيزات و استفاده از خدمات هواوي منع شده اند. شرکت هواوي بزرگترين شرکت ارائه‌کننده سرويس‌هاي ارتباطي در جهان است و بر اين باور است که ممنوعيت استفاده پيمانکاران آمريکايي از تجهيرات هواوي نه تنها غيرقانوني است، بلکه هواوي را از شرکت در رقابت هاي عادلانه محدود مي کند و در نهايت به مصرف کنندگان آمريکا آسيب مي رساند.
در سال هاي گذشته بازيگران زيادي از جمله اتحاديه اروپا و ژاپن عليه برخي شرکت هاي آمريکايي از جمله گوگل و فيس بوک به دليل ناديده گرفتن رقابت عادلانه و تضييع حقوق مشتريان شکايت کرده اند با اين حال شکايت هواوي نخستين اقدام قضايي اين شرکت عليه دولت آمريکا به حساب مي آيد.
هواوي براي بالا بردن ضريب موفقيت خود در اين دادخواست، تضييع حقوق مشتريان آمريکايي را مطرح کرده است و اينکه فشارهاي دولت آمريکا بر هواوي سياسي است و نه حقوقي.
در واقع آنچه دراين ميان هواوي را ترغيب به اقامه دعوي کرده اظهارات گاه و بيگاه رئيس جمهور آمريکا درباره اين شرکت چيني و همچنين اقدامات دولت اين کشور در سطح جهان براي محدود کردن دامنه فعاليت هواوي و فشار بر اين شرکت است.
يکي از اقدامات آمريکا در ماه هاي اخير درخواست براي استرداد "منگ وانژو" مدير مالي شرکت هواوي بوده که به درخواست واشنگتن از سوي کانادا بازداشت شده است.
دولت آمريکا همچنين از کشورهاي اروپايي خواسته است از تجهيزات و فناوري هاي شرکت هواوي به بهانه امکان جاسوسي چين از طريق تجهيزات اين شرکت، استفاده نکنند.
متاثر از همين درخواست، کشورهاي اروپايي نظير سوئد، بريتانيا، لهستان، آلمان، ليتواني و چند کشور ديگر خارج از اروپا اعلام کرده اند محدود کردن و حتي ممنوع کردن فعاليت هواوي را به تبعيت از آمريکا در دستور کار قرار داده اند.
علاوه براين، "دونالد ترامپ" رئيس جمهور آمريکا بارها تاکيد کرده است، در ديدار با رئيس جمهور چين موضوع هواوي را مطرح خواهد کرد.
روزنامه واشنگتن پست آمريکا روز چهارشنبه در سرمقاله خود با انتقاد از رفتار "ترامپ" در پرونده هواوي نوشت: "از نظر چين پرونده شرکت هواوي سياسي است و ترامپ نيز با بيان اين که قصد دارد آن را در گفت وگو با رئيس جمهور چين مطرح کند، بر اين اعتقاد مهر تاييد زده است."
اما در حالي که منابع آمريکايي به سياسي بودن اقدامات دولت ترامپ درباره شرکت هواوي اذعان دارند و مستندات و مدارک کافي در اين باره وجود دارد واقعيت اين است که هواوي براي محکوم کردن دولت آمريکا و گرفتن حق و حقوق مشتريان خود در دادگاه هاي اين کشور راه ناهمواري پيش رو دارد.
علت چنين چشم اندازي براي هواوي، در کشيده شدن رقابت هاي دو کشور چين و آمريکا به حوزه تکنولوژي و فناوري هاي راهبردي و پيشي گرفتن برخي از شرکتهاي چيني از آمريکا در عرصه جهاني است.
در چنين فضايي انتظار نمي رود، پرونده شکايت هواوي از دولت آمريکا به هر نتيجه اي هم که ختم شود، گره گشاي اختلافات و رقابت هاي پکن و واشنگتن در بخش فناوري هاي نوين باشد.
نويسنده: محمود بلنداختر
139/117
کليدواژه امريکا چين

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جنگ با ایران انتظار چه چیزی داریم؟ پاسخ اساتید دانشکده فرماندهی ارتش آمریکا

تعداد بازدید : 3 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 47 «ایرانیان از مشروعیت تاریخی در منطقه برخوردارند و به آن میراث تکیه می‌کنند... نیروی نظامی ایران بهترین نمونه چیزی است که به آن جنگ ترکیبی می‌گوییم... ایران راه هایی یافت تا دشمنان شدیدا مجهزتر خود را شکست دهد...» این بخش کوتاهی از تحلیل 14 دقیقه‌ای اساتید دانشکده فرماندهی و ستاد کل ارتش آمریکا است. آنها به تحلیل ساختار نظامی ایران و عوامل شکل دهنده استراتژی نظامی ایران پرداخته‌اند. این تحلیل چندبعدی جالب را درباره آنچه در صحنه نبرد با ایران رخ می‌دهد را با زیرنویس فارسی می‌بینید؟

دیگر خبرها

  • تلاش جدید تیک‌تاک برای حفظ بقا
  • شکایت تیک‌تاک از دولت آمریکا
  • مجوز صادرات اینتل و کوالکام به هواوی باطل شد
  • تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
  • بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد
  • جنگ و آمریکا به روایت اساتید دانشکده فرماندهی ارتش آمریکا
  • شکایت تیک‌تاک و بایت دنس برای جلوگیری از فروش اجباری در آمریکا
  • در جنگ با ایران انتظار چه چیزی داریم؟ پاسخ اساتید دانشکده فرماندهی ارتش آمریکا
  • ابهام در مورد شرکت چینی تامین کننده VAR/ تخصص در بیلیارد و تنیس!
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند