Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار وزیر خارجه آمریکا طی دیدار با برخی مقامات لبنانی سه پیشنهاد برای حل منازعات مرزی میان لبنان و فلسطین اشغالی ارائه داده است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «دیوید سترفیلد» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در لبنان بود.

سترفیلد از یک طرف مقدمات سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا را آماده کرده و از سوی دیگر با مقامات مختلف لبنانی درباره وضعیت کنونی داخلی این کشور و وضعیت منطقه به گفت‌وگو نشسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «الحیاة» در گزارشی در همین ارتباط نوشت، سترفیلد در دیدار با برخی از مقامات لبنانی تأکید کرده، واشنگتن به فشارهای خود بر ایران برای خروج نیروهای این کشور (ایران) و نیز خروج حزب‌الله از سوریه ادامه خواهد داد. وی همچنین اعلام کرده، آمریکا به صورت کامل سوریه را رها نمی‌کند و ۴۰۰ نظامی در این کشور (سوریه) با مأموریت‌های معین باقی خواهند ماند.

در ادامه این گزارش آمده، سترفیلد بار دیگر به موضوع اختلافات مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی پرداخته و سه پیشنهاد برای حل آن مطرح کرده است:

اول: لبنان خط «هوف» را بپذیرد. اما «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در فوریه سال گذشته (۲۰۱۸) این پیشنهاد سترفیلد (طی سفر قبلی‌ وی به لبنان) را رد کرد.

هوف، خطی  است که میانجی پیشین آمریکا «فردریک هوف» در سال ۲۰۱۲ مطرح کرد و بر اساس آن لبنان می‌تواند از ۵۵ تا ۶۰ درصد مناطق مورد منازعه بهره‌برداری کند و تکلیف بخش باقیمانده زمان ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی به صورت رسمی مشخص شود.

دوم: شرکت‌های ویژه استخراج نفت و گاز ( از هر دو طرف لبنانی و اسرائیلی) سرمایه‌گذاری مشترک برای تقسیم ثروت‌های نفت و گاز در مناطق مورد منازعه به راه بیندازد.

سوم: ازسرگیری مذاکره بر سر مرزهای دریایی با قبرس؛ اما این گزینه زمان زیادی می‌برد.

سال گذشته (۲۰۱۸) بود که اختلافات لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر بلوک نفتی شماره ۹ تشدید شد و در پی میانجی‌گری برخی طرف‌ها از جمله آمریکا، این تنش‌ها کاهش یافت. تاریخ بلوک نفتی شماره ۹ به سال ۲۰۰۹ بازمی‌گردد؛ زمانی که یک شرکت آمریکایی میدانی نفتی و گازی در بخش شرقی دریایی مدیترانه به مساحت ۸۳ هزار کیلومتر مربع کشف کرد؛ حوزه نفتی مذکور در آب‌های منطقه‌ای سوریه، لبنان، قبرس و فلسطین اشغالی قرار دارد.

کل مساحت نفتی آب‌های منطقه‌ای لبنان حدود ۲۲ هزار کیلومتر مربع است و مساحتی که با رژیم صهیونیستی بر سر آن منازعه وجود دارد به ۸۵۴ کیلومتر مربع می‌رسد. این مساحت مورد منازعه به ۱۰ منطقه یا بلوک تقسیم شده که بلوک نفتی شماره ۹ یکی از آن است .

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا بیروت تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، یک پهپاد «ام کیو - ۹» به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار در سواحل یمن سقوط کرد.

پایگاه خبری المسیره یمن به نقل از یک مقام آمریکایی که از ذکر نام خود خودداری کرد در سخنانی به شبکه «سی بی اس» اعتراف کرد که یک پهپاد «ام‌کیو - ۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است.

این مقام دولتی آمریکایی درباره علت سرنگونی مشکوک این پهپاد پیشرفته اظهارنظری نکرد.

در همین ارتباط، مقامات یمنی هنوز واکنش رسمی درباره سقوط مشکوک این پهپاد گران قیمت آمریکایی در سواحل یمن اتخاذ نکرده‌اند.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، جنبش انصارالله یمن از ماه نوامبر دو پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در اوایل ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک این پهپاد در حدود سی میلیون دلار قیمت داشته‌اند.

کد خبر 6089412

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی