Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ دکتر محمود واعظی روز چهارشنبه در جریان سفر به استان گیلان و در حاشیه افتتاح خط آهن قزوین – رشت در دیدار "شاهین مصطفی یف" وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، تصریح کرد: تهران هیچگونه محدودیتی برای توسعه روابط با باکو قایل نیست و از توسعه روابط دو کشور کاملاً استقبال می‌کنیم و باید تلاش کنیم که روابط پویا و توسعه‌یافته‌ای بین دو کشور برقرار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه مناسبات و همکاری‌های دو کشور در همه سطوح در حال گسترش است، گفت: امروز با اراده دو دولت تمامی تفاهمات و قراردادها به خوبی و در راستای منافع دو ملت در حال اجرایی شدن است و ضرورت دارد تمامی ظرفیت‌های همکاری را در راستای منافع ملت‌های خود و منطقه فعال سازیم.

دکتر واعظی افتتاح خط آهن قزوین – رشت و آغاز عملیات اجرایی خط آهن رشت – آستارا را روز مهمی در تاریخ همکاری‌های دو کشور توصیف کرد و گفت: آنچه امروز به افتتاح می‌رسد آرزوی قلبی دو طرف بوده است و افتتاح این پروژه در روند توسعه سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور حائز اهمیت است، لذا باید تلاش کنیم این پروژه هر چه سریع‌تر تکمیل و نهایی شود.

شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام و پیام تبریک رئیس جمهور و دولت آذربایجان به دولت و ملت ایران به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، افتتاح خط آهن رشت – قزوین و امتداد آن تا آستارا را یک اقدام تاریخی، حساس و مهم، توصیف کرد و گفت: این خط آهن مهم‌ترین بخش کریدور شمال – جنوب محسوب می‌شود و برای دو کشور و حتی کشورهای منطقه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد که باکو نیز تمهیدات لازم را به لحاظ اجرایی و اقتصادی برای تکمیل خط آهن رشت – آستارا در نظر گرفته است و امیدواریم هر چه زودتر نهایی شود.

وی همچنین با تقدیر از نقش سازنده دکتر واعظی در روند توسعه روابط تهران – باکو، گفت: مذاکرات سازنده و موثری با سایر مقامهای اقتصادی دولت ایران داشتم و  امروز با اقدامات انجام شده، همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در حال توسعه است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 محمود واعظی جمهوری آذربایجان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت