Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@23:47:59 GMT

کشت آنغوزه برای مصارف دارویی در رفسنجان

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۰۱۳۳

کشت آنغوزه برای مصارف دارویی در رفسنجان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود حیدری پوررئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: ۸۳۰ هزار هکتار وسعت شهرستان رفسنجان است که از این میزان ۵۶ هزار هکتار مستثنیات  و ۷۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی می باشد که حفظ آن اراضی واجب است.

وی با بیان اینکه بیشتر سعی داریم تکلیفمان را خوب انجام دهیم و متصرفان را توجیه می‌کنیم تا از دسترسی غیرمجاز به اراضی ملی پرهیز کنند، ادامه داد: این حق بیت المال است و شخص به تنهایی نمی‌تواند از آن استفاده کند با متصرفان هم برخورد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان با بیان اینکه از سال ۹۲ تا کنون کار‌های بسیاری در منابع طبیعی شهرستان انجام شده و در جذب اعتبارات ملی، اعتبارات صندوق توسعه ملی و دیگر منابع تلاش کردیم و جذب سهم یک میلیارد و ۲۵۴ میلیون تومانی به منابع طبیعی شهرستان رفسنجان جان داد، بخشی از این مبلغ صرف احداث دو بند خاکی، اجرای پروژه فضای سبز در عرصه‌های ملی شد و بذر‌ها سبز شدند.

حیدری پور اظهار کرد: سه ماه قبل منابع طبیعی رفسنجان با مس سرچشمه تفاهم نامه‌ای امضا کرد و در این زمینه قرار شد که ۲۰ هزار هکتار که در محدوده آلایندگی است طی برنامه ۵ ساله درختکاری شود که در حال انجام است، همچنین در بحث مبارزه با آفت و امراض گیاهی آفت لورانتوس که درختان را از بین می‌برد تا کنون ۳۰۰ هکتار بین شهرک مس تا کارخانه مس کنترل آفات انجام و ۲۰۰ هکتار هم بذرکاری شده است.

این مسئول بیان کرد: انجام این فعالیت‌ها در قالب اقتصاد مقاومتی بوده و تا کنون یک هزار و ۱۰۰ هکتار پروژه کشت گیاه آنغوزه انجام شده و امسال نیز یک هزار هکتار در دست اقدام داریم تا گیاه آنغوزه را در عرصه‌های ملی کشت دهیم این گیاه در صنایع دارویی و دیگر موارد کاربرد دارد که هر یک کیلوگرم شیره آنغوزه به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و آنغوزه تلخ هم کیلویی بیش از ۲ میلیون تومان ارزش دارد.

انتهای پیام/ی

ارزش  گیاه آنغوزه در صنعت داروسازی کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۰۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، صبح سه شنبه در دیدار با فرماندار شهرستان قلعه گنج ضمن تاکید بر اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این شهرستان گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و هدایت آب‌های سطحی علاوه بر کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌های فصلی، در تقویت منابع آبی، بهبود تولیدات کشاورزی و رونق کسب و کار نقش مؤثری دارد.

وی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرستان قلعه گنج افزود: طرح‌های منابع طبیعی اقدامات زیر ساختی بوده و اعتبارات خوبی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری این شهرستان تخصیص داده شده است.

وی، افزود: با توجه به شروع فصل گرما و احتمال بروز آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها، توجیه و آموزش عموم افراد جامعه به عنوان مؤثرترین عامل در پیشگیری و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی عرصه‌های منابع ملی ضرورت دارد

رحیمی نیا، افزود: ادارات ذیربط، بخشداری‌ها، اعضای شورای اسلامی، دهیاران و… با برنامه ریزی دقیق و بر اساس ظرفیت‌های موجود می‌توانند در خصوص اطفای به موقع حریق‌های احتمالی همکاری لازم را با مجموعه منابع طبیعی داشته باشند.

فرماندار شهرستان قلعه گنج نیز با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان در زمینه‌های منابع طبیعی، از اجرای طرح‌های منابع طبیعی در این شهرستان تقدیر کرد و گفت: منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی نقش مهمی در توسعه جامعه دارد و ما همواره از این منابع حمایت می‌کنیم.

محمد فلاح کهن، با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت خوبی در زمینه‌ی منابع طبیعی دارد افزود: جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی میراث ماندگاری است که از نسل‌های گذشته به ما رسیده و همه در حفظ، نگهداری و انتقال آن به نسل‌های آینده مسئولیت داریم.

کد خبر 6099357

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی در شهرستان دهلران
  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • واکنش شهرداری به ادعای «قطع درختان و ساخت و ساز در سرخه حصار»
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟