Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- تعدادی از نامزدهای مطرح انتخابات 2020 آمریکا از نماینده زن مسلمان منتقد لابی های صهیونیست در این کشور که هدف هجمه حامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، حمایت کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری هیل، سناتور برنی سندرز که به تازگی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا به صورت رسمی اعلام کرده، از ایلهان عمر عضو زن مسلمان مجلس نمایندگان این کشور حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی که هجمه حامیان رژیم صهیونیستی در آمریکا علیه عمر که از نفوذ لابی های صهیونیست در آمریکا انتقاد کرده به شدت افزایش یافته، سندرز در بیانیه ای که به تارنمای هیل ارسال کرده، حملات علیه وی را محکوم کرد.
سندرز درباره قطعنامه ای علیه عمر که دمکرات های مجلس نمایندگان در حال آماده کردن آن هستند، انتقاد و تاکید کرد: این اقدام ممکن است مانع بحث پیرامون حمایت آمریکا از اسرائیل شود.
قطعنامه دمکرات ها در ابتدا تنها به محکومیت یهودستیزی اختصاص داشت اما با انتقاد برخی اعضای لیبرال این حزب قرار شد لحن آن تغییر کرده و دیگر انواع تبعیض نیز محکوم شود.
سناتور سندرز ادامه داد: ما نباید انتقاد قانونی از دولت دست راستی نتانیاهو در اسرائیل را هم سنگ یهودستیزی قرار دهیم. برعکس باید سیاستی را در قبال خاورمیانه توسعه دهیم که به صلح پایدار میان اسرائیلیان و فلسطینیان منجر شود.
این سناتور دمکرات تاکید کرد که آنچه در حال حاضر در جریان انتقادات علیه عمر مشاهده می شود در واقع تلاش برای فلج کردن این سیاست است.
کاملا هریس دیگر نامزد دمکرات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفت که متمرکز شدن انتقادها علیه عمر، این نماینده زن مسلمان را در معرض خطر قرار می دهد.
هریس تاکید کرد که همه حق دارند درباره یهود ستیزی، اسلام ستیزی، نژادپرستی و همه انواع نفرت و تعصب با صدای بلند سخن بگویند.
الیزابت وارن یکی از جدیترین رقبای ترامپ در انتخابات سال 2020 نیز به این هجمه ها واکنش نشان داد و خواستار تمایز قائل شدن میان انتقاد از رژیم صهیونیستی و یهودستیزی شد.
وارن گفت: ما وظیفه اخلاقی داریم که با افکار منفور در کشورمان و در همه جای دنیا مبارزه کنیم و این هم شامل یهود ستیزی و اسلام هراسی می شود.
وی یادآور شد: اینکه برچسب یهودستیزی را به صورت خودکار به انتقاد از اسرائیل بزنیم تاثیری منفی بر گفتمان عمومی ما دارد و رسیدن به صلح میان اسرائیل و فلسطین را سخت می کند.
وارن تاکید کرد: تهدیدهای خشونت آمیز مثل آنچه علیه عمر مطرح شده به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
عمر که 38 سال دارد و اصالتا سومالیایی است، در انتخابات میاندوره ای آبان ماه سال گذشته به نمایندگی از ایالت میته سوتا به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافت.
از همان ابتدای راهیابی این نماینده مسلمان به کنگره، برخی نمایندگان جمهوریخواه و حتی هم حزبی های او در حزب دمکرات آمریکا نسبت به مواضع ضد صهیونیستی وی جبهه گیری کردند.
او بارها در سخنرانی و مصاحبه های خود با رسانه های آمریکایی با هشدار و انتقاد درباره نفوذ گسترده صهیونیست ها در هیات حاکمه آمریکا نسبت به سیاست های دولت ترامپ در برتری قائل شدن نسبت به رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرده است.
عمر نقش لابی گران صهیونیست درسیاست آمریکا را مخرب دانسته و گفته بود که این لابی ها به اعضای کنگره پول می دهند تا از رژیم صهیونیستی دفاع کنند.
او در یادداشتی توئیتری در واکنش به موج تخریبی علیه خود نوشت: مخالفت با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اشغالگری به معنای یهود ستیزی نیست. اینکه وقتی کسی از اسراییل حمایت نمی کند، ضد آمریکایی معرفی و توصیف می شود، مشکل آفرین است .
شبد**9416**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايلهان عمر كنگره آمريكا اسلام ستيزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» مصوب مورخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وفق مصوبات مراجع ذیربط، در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی، نقض سازمان یافته (سیستماتیک) حقوق بشر، جنگ افروزی، استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح های ممنوعه علیه غیر نظامیان، محاصره انسانی، آواره کردن مردم فلسطین، شهرک سازی غیرقانونی و ادامه اشغال سرزمین فلسطین، تحریم می‌کند:

ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه

نهادها:
• پایگاه هوایی آکروتیری پادشاهی بریتانیا در قبرس
• ناو دیاموند نیروی دریایی انگلیس در دریای سرخ
• شرکت البیت سیستم بریتانیا
• شرکت مگیت پارکر بریتانیا
• شرکت رافائل بریتانیا

اشخاص:
• گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس
• جیمز هاکنهال، فرمانده فرماندهی استراتژیک ارتش بریتانیا
• شارون نسمیت، معاون ستاد کل نیروهای مسلح
• پائول رایموند گریفیتس، دستیار ستاد کل نیروهای مسلح
• آدریان برد، مدیر اطلاعات دفاعی وزارت دفاع بریتانیا
• ریچارد کمپ، فرمانده ناو ریچموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ
• سیمون کلاک، فرمانده پایگاه هوایی آکروتیری بریتانیا در قبرس
• پیتر ایوانس، فرمانده ناو دیاموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می رود، اعلام می نماید که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد می باشد.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

بدیهی است این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می داند.

کد خبر 848878 برچسب‌ها ایران و انگلیس خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به بازداشت گسترده دانشجویان در آمریکا
  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • مردم دنیا متوجه ماهیت کثیف و خونریز رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند
  • واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین