Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان‌رضوی گفت: حاشیه شهر مشهد را هر جور که دوست داشته‌اند ساخته‌اند و این مسئله سبب به وجود آمدن چالش‌های اساسی در حوزه پدافند غیرعامل شده و اگر اتفاقی در این بافت‌ها رخ دهد با مشکلات اساسی مواجه می‌شویم. ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس علیرضا رزم‌حسینی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از 800 واحد مسکن مهر و 19 نیروگاه خورشیدی مرتبط با بنیاد مسکن خراسان‌رضوی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که شهر مشهد با آن درگیر است حاشیه‌نشینی بوده و به نظر می‌رسد اقداماتی که تا کنون برای ساماندهی این بافت صورت گرفته کافی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روشی که برای بازآفرینی بافت حاشیه‌ای شهر مشهد به کار گرفته می‌شود را نادرست دانست و خاطرنشان کرد: با این حال به نظر می‌رسد بتوان طرح بازآفرینی را که رئیس جمهوری به آن اشاره کرده‌اند را در این مناطق اجرا کرده و بعد از بررسی دقیق آنها بافت آنجا را به نوعی توسعه دهیم که مردم هم آمادگی آن را داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بنیاد مسکن باید به بازسازی حوزه مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد وارد شود، تصریح کرد: استانداری نیز برای ورود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بافت‌های فرسوده تمام همکاری‌های لازم را صورت می‌دهد و در همین راستا برای ساختن یک الگو برای فعالیت در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد باید کار نوسازی بین هزار تا 1500 واحد در این بافت‌ها آغاز شود.

رزم حسینی ادامه داد: می‌توان اینجور تعبیر کرد که حاشیه شهر مشهد را هر جور که دوست داشته‌اند ساخته‌اند و این مسئله سبب به وجود آمدن چالش‌های اساسی در حوزه پدافند غیرعامل شده و اگر اتفاقی در این بافت‌ها رخ دهد با مشکلات اساسی مواجه می‌شویم.

پایش رفتاری کودکان حاشیه شهر مشهد؛ معضلات روانی یک به یک بررسی می‌شودمردم 53 روستای گلستان در حال مهاجرت به حاشیه شهرها هستندانتقاد عضو شورای شهر از وضعیت نامناسب مدارس حاشیه شهر مشهد

وی با تأکید بر اینکه در استان خراسان‌‌رضوی به چند شهر اقماری نیاز داریم، تصریح کرد: تا‌کنون برای رفع مشکل حاشیه‌نشینی 24 معین مشخص شده که در آنها این آمادگی ایجاد شده تا در طول زمان مشکل حاشیه‌نشینی را کمتر و در نهایت رفع کنند.

استاندار خراسان‌رضوی مسکن را یکی از حوزه‌های دارای اهمیت بالا در اشتغال و سرمایه‌گذاری دانست و خاطرنشان کرد: علاقه و برنامه‌ریزی استان به این سمت است که فعالیت‌های حوزه مسکن را افزایش دهد تا علاوه بر ایجاد اشتغال بتواند برای سرمایه‌گذاران جذابیت در داخل استان ایجاد کند تا سرمایه‌های که از استان خارج می‌شوند به داخل بازگردند.

حمید بنایی رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه باید همه بخش‌ها با هم همکاری داشته باشند تا حوزه مسکن در استان پیشرفت کند، تصریح کرد: توصیه بنده به استاندار خراسان رضوی این بود مشکل حاشیه‌نشینی را با به وجود آوردن تحرک در بخش مسکن رفع کنیم که با اجرای این امر اقتصاد نیز متحول می‌شود و خوشبختانه ایشان همت خوبی در این حوزه داشته و روحیه اقدام و عمل را در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام/ ز

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در این استان از شتاب مطلوبی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدعلی زهره‌ای، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در این استان از شتاب مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: کشور با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تبدیل به یک کارگاه ساخت مسکن شده است.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور در خصوص سرعت بخشیدن به احداث واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن و استفاده از ظرفیت مردم در این راه، باید مباحث با تدبیر و گره‌گشایی شود.

نظری با اشاره به اشرافیت تیم اعزامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، افزود: هیچ مشکلی برای رفع موانع و تنگناها در استان وجود ندارد که با راهبری و مدیریت قابل حل نباشد، کافیست راهکارها احصا و عملیاتی شود.

وی با استناد به آمار و ارقام وضعیت راه‌های استان را بسیار مهم ارزیابی و با اشاره به سه مبدا ترانزیتی کشور و همچنین حجم ترافیک حاصل از زائران حرم مطهر حضرت رضا (ع)، ترافیک راه‌ها و آزادراه‌های استان را چهار برابر ظرفیت موجود اعلام کرد.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: برنامه و آمادگی کامل در استان جهت استفاده از ظرفیت مولدسازی برای تکمیل پروژه‌ها وجود دارد و این امر مهم نیازمند حمایت و همراهی متولیان کشور است.

کد خبر 748741

دیگر خبرها

  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است