Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی گفت: منابع طبیعی به عنوان ثروت ملی هر کشور و بستر حیات و توسعه پایدار است.

عبدالحسین محمدی ضمن گرامیداشت 15 اسفند روز درختکاری به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: شعار هفته منابع طبیعی امسال «منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی» است که باید در این راستا گام های اساسی برداشته شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به بیانات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر لزوم ترویج فرهنگ منابع طبیعی، افزود: منابع طبیعی هر کشور به عنوان ثروت ملی آن کشور و بستر حیات و توسعه پایدار است که باید از این سرمایه ملی حفاظت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این ثروت میراث گذشتگان و امانت آیندگان است، خاطر نشان کرد: باید به بهترین نحو ممکن حفظ و حراست شود و به درستی برای آیندگان به یادگار گذاشته شود.

 

وی بر اهمیت درخت و درخت کاری اشاره کرد و ادامه داد: هرچه سطح جنگل کاری و مراتع کاهش یابد به همان میزان آلودگی و آلاینده ها در محیط افزایش می یابد.

 

محمدی تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و بیان زایی را سه مشکل اصلی بشر در کره زمین دانست و ادامه داد: باید در این راستا اقدامات اساسی و کارشناسی انجام شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 73 درصد از مساحت استان مرکزی را اراضی ملی تشکیل می دهد، گفت: یک میلیون و 700 هزار هکتار از اراضی این استان مرتعی، 40 هزار هکتار جنگلی و 490 هزار هکتار بیابانی است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان مرکزی دارای مراتع خوب، متوسط و فقیر است که بیشترین مراتع آن از نوع متوسط است، ادامه داد: پنج طرح محوری و اساسی حفاظت از اراضی ملی، اصلاح مراتع، نهضت سبز جنگل کاری، آبخیزداری و پیشگیری و مهار سیلاب و مقابله با بیابان زایی در منابع طبیعی استان در اولویت برنامه ها قرار دارد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی به وجود 22 هزار 692 هکتار پارک های جنگلی، جنگل های طبیعی و ذخیره گاه های طبیعی و نهالستانی در استان مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: این منابع سالانه یک میلیون اصله نهال در اختیار مردم قرار می دهد.

 

محمدی همچنین فرسایش خاک، سیل، فرونشست زمین، دام مازاد بر ظرفیت خارج از فصل، آتش سوزی و تخریب اراضی ملی را از مهمترین چالش های پیش روی منابع طبیعی این استان دانست.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان کانون های مساجد سفر رئیس جمهور به گیلان هفته درختکاری و منابع طبیعی استان مرکزی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۱۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار فرماندار فردوس و شهردار و اعضای شورای اسلامی اسلامیه، آب و هوای مطلوب باغشهر اسلامیه را یک ظرفیت مهم خواند و گفت: از این ظرفیت بسیار ارزشمند باید در زمینه تقویت گردشگری باغشهر اسلامیه استفاده شود. 

او سرمایه گذاری شهرداری در این زمینه را ضروری خواند و افزود: ورود به‌ این موضوع می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بینجامد.

به گفته قناعت درآمد پایدار شهرداری در توسعه خدمات شهری و جلب رضایت مردم بسیار مؤثر است و با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به شهرداری‌ها به ویژه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: کار دولت، تسهیل شرایط است و آنچه حرکت‌های جهشی و توسعه‌ای را رقم می‌زند، جذب سرمایه گذار است.

بیشتر بخوانید

ثروت افزایی در کشور با توسعه پایدار معادن

 او با بیان اینکه شهرداری باید برای جذب سرمایه گذار برنامه ریزی ویژه داشته باشد، ایجاد پارک خطی را از طرح‌هایی عنوان کرد که می‌تواند با سرمایه گذاری شهرداری و جذب سرمایه گذار در این زمینه به توسعه بخش گردشگری شهر کمک کند.

براساس اطلاعات ارائه شده در این جلسه، شهرداری اسلامیه از شهرداری‌های برتر استان در جریان تولید درآمد‌های کوششی است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه