Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی رضوی در مشهد با حضور هفت استان و ۲۲ اثر برگزار شد. ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، جعفر مروارید ظهر امروز در اختتامیه جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی که در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه فضای کنونی که نیازمند توجه بیشتر به کودکان و نوجوانان است یک جشنواره با مفاهیم مرتبط با زیارت و امام رضا(ع) و سبک زندگی ایران اسلامی با یک نگاه زیباشناسانه برای کودکان و نوجوان  به نمایش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بیانه گام دوم مقام معظم رهبری به جوانان گفت: در این بیانیه مقام معظم رهبری، آینده و چشم انداز جمهوری اسلامی ایران را براساس نگاه و تفکر ابداعی جوانان دیده شده که زبان هنر نمایش بهترین ابزار برای نشان‌دادن  زیباهای معارف ایرانی اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه ما هم مدیون معارف رضوی و مدیون میراث و سنن پیشینیان هستیم، گفت: تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی رضوی  با زبان هنرمندان  این میراث را برای کودکان و نوجوانان ما نشان می‌دهد.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی در مشهد برگزار می‌شودحمید پورآذری: ضرورت و تاثیرگذاری تئاتر می‌تواند فردای جامعه را تضمین کندماموریت‌های جدید اداره تئاتر و انتقادها از جابه‌جایی‌ها

مروارید در ادامه گفت: پایه و اساس فرهنگی  آموزش از سنن کودکی و نوجوانی است و فرهنگ  از اداره فرهنگ و ارشاد آغاز نمی‌شود بلکه فرهنگ از خانواده و کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود و  اصحاب تئاتر نمایش  منتقل کننده این میراث به آیندگان هستند.

در ادامه این مراسم محمدرضا محمدی، معاون هنری و سینمایی اداره ارشاد خراسان رضوی اظهار داشت: جشنواره کودک و نوجوان و عروسکی رضوی همانند هر جشنواره‌ای با یک فراز و فرودهای همراه بود.

وی بیان کرد: در طول سه روز  برگزاری جشنواره در 9 سالن 59 اجرا  صورت گرفت که حجم اجرا در طول چندین سال گذشته آن هم در حوزه کودک و نوجوان  و در سه روز در نوع خود بی‌نظیر بود و این جشنواره  باعث شادی کودکان و نوجوانان ما و نواحی مختلف آموزش و پرورش شد.

وی به حضور پرجوش دانش آموزان در حوزه دانش آموزی و آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: این حضور ما را بر این داشت تا بیشتر به تئاتر عروسکی بپردازیم به خصوص که این بخش از تئاتر مورد ظلم واقع شده است.

در ادامه این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره معرفی شدند که در بخش  طراحی پوستر، لوح تقدیر و جایزه نقدی به حامد فرهی  برای نمایش «شادن در سرزمین جورابی»، همچنین  در بخش طراحی گریم لوح تقدیر و جایزه نقدی به  سمیه ارقبایی با نمایش  «شادن در سرزمین جورابی» اهدا شد.

در بخش طراحی لباس لوح تقدیر و جایزه نقدی به  سعیده دهقانی و شکوفه کریما با نمایش «پینوکیو» برگزیده شدند و  در قسمت موسیقی لوح تقدیر و جایزه نقدی آرمان سخا و امین سعدی پور با نمایش «پینوکیو» برگزیده شدند.

همچنین در بخش طراحی صحنه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهدی فدایی با نمایش «هویج فزاینده» و جایزه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به  فرشته ابراهیمی با نمایش  «آرزوی بنفشه» تعلق گرفت.

در قسمت  ساخت عروسک  رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به  مجید شیفعی با نمایش «رویای کفش» و رتبه اول، لوح تقدیر و جایزه نقدی به  فرشته ابراهیمی با نمایش  «غول بابا» تعلق گرفت.

برگزیدگان  بازیگری زن لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به  یاسمن غلامی و آساره حداوند با نمایش های  «شاپرک در خیابان» و پینوکیو تعلق گرفت و رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به  فاطمه شیرزاد و  فاطمه باروت چی با نمایش‌های  «غول بابا» و «پدران» تعلق گرفت. همچنین رتبه اول، لوح تقدیر و جایزه نقدی به هانیه عیدی پور به نمایش  «هویج فزاینده» تعلق گرفت.

در بخش بازیگری مرد  رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به رضا ثانی زاده با نمایش  «پینوکیو» تعلق گرفت و همچنین رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به  رضا رمضان پور با نمایش «پینوکیو» تعلق گرفت، همچنین رتبه اول،لوح تقدیر و جایزه نقدی به ناصرآویژه با نمایش «شاپرکدر خیابان» تعلق گرفت.

همچنین نمایش برگزیده نمایش‌های «پدران» از تهران و «هویج فزاینده» از اصفهان به عنوان نمایش‌های برگزیده انتخاب شدند.

انتهای پیام/ ز

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده‌مژدهی با کارگردانی محمد رسائلی در قالب هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری در تالار مرکزی شهر رشت روی صحنه رفت.

محمد رسائلی درباره موضوع نمایش «پر» و دغدغه خود برای تولید و اجرای این اثر، گفت: این نمایشنامه با مضمون بسیار خاص و مرتبط با فرهنگ رضوی نوشته شده و رویکرد آن مرا به چالش واداشت و لذا دوست داشتم آن را تولید کنم. این نمایش زندگی یک فرد به اصطلاح چاله‌میدانی قبل انقلاب را روایت می‌کند که عاشق زنی می‌شود که کفش‌دار حرم امام رضا (ع) است و داستان جالبی برایش رقم می‌خورد.

وی اظهار امیدواری کرد داستان این اثر در اجرا نیز مخاطب را تحت تاثیر قرار داده باشد.

رسائلی با بیان اینکه تولید اثر برای جشنواره‌های موضوعی یا غیر آن به لحاظ اجرا دارای چارچوب مشخصی است، تصریح کرد: برای القای روح و جان معنوی تئاترهای با موضوع رضوی به مخاطب، نگاه ما متفاوت می‌شود زیرا تاثیر روانی که من به عنوان هنرمند در وجودم از امام رضا (ع) می‌گیرم با کارهای دیگر متفاوت است. هنرمند عرصه تئاتر باید در درجه اول ارتباط معنوی و ارادت خاصی را که خودش با امام رضا (ع) می‌گیرد به خوبی در لایه‌های مختلف اجرا برای مخاطب نیز به نمایش بگذارد تا ارتباط دوسویه بین مخاطب و تئاتر رضوی شکل بگیرد و مضمون مورد نظر به مخاطب القا شود.

کارگردان نمایش «پر» درباره حضور در جشنواره رضوی یادآور شد: این جشنواره برای من جایگاه مستحکمی دارد که به آن ارادت دارم و حالم را تا حد بسیار زیادی خوب می‌کند، لذا شرکت در آن برایم جایگاه بالایی داشت.

وی درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی و گرایش به اجرای عمومی نمایش‌ها در شهرهای خود، تاکید کرد: این اقدام گامی موثر و حرکتی قابل پذیرش است و این مهم مولفه موثری در موفقیت اهداف جشنواره برای نشر فرهنگ رضوی است.

رسائلی در پایان با بیان اینکه وجود بخش رقابتی از جهتی سبب تبادل نظر و انتقال تجربه بین گروه‌های نمایشی می‌شود، گفت: با این وجود تحقق حمایت اجراهای عمومی برای هر نمایش در شهر خود با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیار بهتر است و از این منظر این اقدام پسندیده و قابل ستایشی است که از سوی دبیرخانه جشنواره مطرح شده است.

کد خبر 6095119 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان