Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیلم گفت: در یک سال گذشته افزون بر ۶۰۰ هکتار اراضی ملی شهرستان دیلم در قالب پروژه چاله‌های آبگیر بیابان‌زایی شد که نقش بزرگی در مهار روان‌آبها وتقویت پوشش گیاهی داشت. ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دیلم، غلامحسین آقاجری عصر امروز در نشست برنامه هفته منابع طبیعی دیلم با بیان اینکه هفته درختکاری همه ساله از 15 تا 21 اسفند ماه برگزار می‌شود اظهار داشت: این هفته با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری و تبیین اهمیت آن براساس آموزه‌های دینی، گسترش سنت حسنه درختکاری و ضرورت مشارکت و حضور فعال اقشار مختلف مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شعار امسال هفته منابع طبیعی را «منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی» دانست و در مورد آیین‌های گرامیداشت هفته منابع طبیعی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مختلفی در طول این هفته برای ترویج و گسترش فرهنگ منابع‌طبیعی پیش‌بینی شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیلم نواختن زنگ طبیعت در مدارس، جشن درختکاری با حضور مسئولان، توزیع نهال رایگان بین ادارات، نهادها و اقشار مردم در طول هفته، غرس نهال با همکاری ارگان‌ها و نهادها در نقاط مختلف شهرستان ، زیارت عاشورا و غبار‌روبی گلزار شهدا را از جمله برنامه هفته منایع طبیعی در دیلم دانست.

آقاجری  ارائه گزارش عملکرد اداره، دیدار با قضات و متولیان امر حفاظت از منابع طبیعی، همیاران طبیعت و نمونه‌های منابع طبیعی، حضور در جمع دانش‌آموزان مدارس و برگزاری مسابقات فرهنگی را از دیگر شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

بوشهر| طرح اصلاح ساختاری آبیاری نخلستان‌های دشتستان آغاز شد 22 پروژه دربخش‌های آبخیزداری، جنگل‌کاری و مرتعداری در استان بوشهر اجرا شد اجرای طرح‌های آبخیزداری در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد

وی ابراز امیدواری کرد تا با اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و یادآوری و آشنایی هر چه بیشتر مردم و مسئولان با فرهنگ منابع طبیعی، بتوان هرچه بیشتر برای حفظ و احیاء عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان گام برداریم.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیلم خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نقش مهمی در توسعه و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی در میان اقشار مختلف مردم و مسئولان به ویژه کودکان و نوجوانان دارد و باعث جلب مشارکت آنان در راستای اهداف بخش منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین ایجاد انگیزه حفاظت از منابع طبیعی در بین اقشار مختلف جامعه می‌شود.

آقاجری با بیان این که حفاظت از منابع طبیعی به یک عزم ملی نیازمند است تاکید کرد: با توجه به مفهوم شعار امسال این هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و ارتباط آن با مردم، باید با افزایش شناخت مردم نسبت به منابع طبیعی و تعامل بیشتر مسئولان بر حفظ و احیاء منابع طبیعی کوشا باشیم.

وی از اجرای طرح بیابان‌زدایی خبر داد و بیان کرد: در یک سال گذشته افزون بر 600 هکتار اراضی ملی شهرستان دیلم در قالب پروژه چاله‌های آبگیر بیابان‌زایی شد که نقش بزرگی در مهار روان آبها و تقویت پوشش گیاهی داشته است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیلم  با اشاره به اجرای طرح سد امیری در دیلم خاطرنشان کرد: سد دره امیری با اعتباری  افزون بر 95 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد که اراضی کشاورزی شهرستان به مساحت تقریبی 8 هزار هکتار را آبیاری می‌کند.

انتهای پیام/ح

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: سازه‌های آبخیزداری در حوزه شهری بیرجند، مهرشهر، مرک و دیگر مناطق وجود دارد و هم اکنون اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه باقران در مرحله یک و ۲ را داریم.

او افزود: در پی بارندگی‌های اخیر نیز ۲ میلیون متر مکعب کنترل سیلاب در سازه‌های آبخیزاری بیرجند داشته ایم.

نصرآبادی بیان کرد: در حوزه منابع طبیعی نیز به طور کلی از ۱۵ میلیون هکتار اراضی در استان ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است و در حوزه‌های مدیریتی و پیشگیری، اجرایی و مقابله با متخلفین فعالیت‌های زیادی صورت می‌گیرد که هم استانی‌ها می‌توانند موارد تخلف را از طریق شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اعلام کنند.

بیشتر بخوانید

بستر رودخانه ۸ روستا لایروبی و آزادسازی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: به طور مثال قطع درخت و گونه‌های گیاهی حتی اگر در باغ شخصی باشد مطلقاً ممنوع است و می‌بایست با مجوز انجام شود.

ماجرای کلیپ پخش شده با عنوان کوهخواری در جاده بند امیرشاه بیرجند چه بود؟

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: چند روز پیش ویدئویی در فضای مجازی با عنوان کوهخواری در بند امیرشاه بیرجند توسط برخی از کانال‌ها و رسانه‌ها بدون صحت سنجی منتشر شد.

او افزود: عنوان کوهخواری صحت ندارد؛ جاده بند امیرشاه به سمت مزار کوه چندین سال است که دچار ریزش کوه شده و محدوده ریزش شناسایی شده به همین دلیل از حدود ۶ ماه قبل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این جاده جهت ایمنی مسیر تردد در حال انجام کار است.

نصرآبادی بیان کرد: این اقدام برای حذف قسمتی که ریزش کوه دارد و کم کردن از حادثه خیزی آن‌ قسمت در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین اقدامات بالادستی که در آنجا صورت گرفته در اراضی شخصی و در قالب طرح مصوب دولتی گردشگری و کاملا قانونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند