Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد خلفان الرمیثی یکی از سه نامزد ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا در اظهاراتی به انتقاد از نحوه واکنش این نهاد بین المللی به مسئله بازداشت حکیم العربی بازیکن بحرینی در بانکوک از سوی عوامل رژیم آل خلیفه پرداخت و خواستار استقلال‌ "ای اف سی" شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الرمیثی که امیدوار است ماه آینده میلادی جانشین شیخ سلمان رئیس بحرینی فعلی‌ "ای اف سی" شود، با اشاره به این که‌ ای اف سی درباره مسئله العربی بد عمل کرده است گفت: این نهاد باید مستقل از منافع ملی عمل کند. از نظر الرمیثی‌ ای اف سی نسبت به بازداشت العربی در تایلند خیلی دیر واکنش نشان داده است.

گروه‌های حقوق بشر نسبت به سکوت‌ ای اف سی در قبال دو ماه حبس العربی در زندان بانکوک، در حالی که در انتظار استرداد به بحرین بود، با وجود داشتن پناهندگی به استرالیا، از این نهاد به شدت انتقاد کردند.

الرمیثی در این باره گفت:  (واکنش‌ای اف سی) خیلی دیر بود. آن‌ها باید درباره آن صحبت می‌کردند.

وی با اشاره به سخنان کریگ فاستر، کاپیتان سابق استرالیا و شاهزاده علی بن حسین ولیعهد اردن، گفت: من فکر می‌کنم اگر استرالیا و شاهزاده علی صحبت نمی‌کردند، آن‌ها چیزی نمی‌گفتند.

این دو از جمله کسانی بودند که پس از بازداشت العربی در ۲۷ نوامبر خواهان بازگشت این بازیکن به استرالیا شدند.

العربی متهم به ارتکاب جرایمی در جریان قیام مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه در سال ۲۰۱۱ است.

وقتی شیخ سیمان سال ۲۰۱۵ برای نامزد شرکت در انتخابات ریاست فیفا بود، العربی به صراحت به انتقاد از شیخ، که یکی از اعضای حاکم بر بحرین و پسرعموی پادشاه این کشور است، پرداخت.

پس از هفته‌ها سکوت در قبال حبس العربی، AFC در ۲۶ ژانویه اعلام کرد شیخ سلمان، هیچ نقشی در دستگیری این بازیکن نداشت و سرانجام از آزادی او حمایت کرد.

گفت که پرونده العربی یکی از مسائل متعددی در چهار سال گذشته بود که نشان داد که AFC مستقل نیست.

ای اف سی باید مستقل و جامع و قدرتمند علیه همه کشور‌ها باشد و همچنین باید با تمام کشور‌های آسیایی عادلانه رفتار کند. هیچ کشوری را ترجیح ندهد و تحت تاثیر دیگران قرار نگیرد.

این نامزد اماراتی گفت: در صورتی که او به عنوان رئیس اتخاب شود، کشور خود نباید انتظار امتیازی را داشته باشد.

او گفت: امارات متحده عربی مانند هر عضو دیگر عضو خواهد بود. اگرآن‌ها اشتباه کنند، من با آن‌ها برخورد خواهم کرد.
انتخاب ریاست‌ای اف سی روز ۶ آوریل برزار خواهد شد و شیخ سلمان، الرمیثی و مهند السعود سه نامزد تایید شده هستند. شیخ سلمان به دنبال سومین دوره ریاست بر نهاد حاکم بر فوتبال آسیا است.

الرمیثی قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حامی مالی ۳۲۰ میلیون یورویی را به‌ای ف. سی بیاورد تا این بودجه صرف توسعه فوتبال در کشور‌های کم درآمد، رقابت‌های درجه ۲ آسیا و بخش جوانان شود.

الرمیثی با حمایت از ۴۸ تیمی شدن جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: دیگر کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله امارات می‌توانند میزبان چند مسابقه باشند وی افزود در صورت پیروزی در انتخابات برای کمک به قطر در راه میزبانی جام جهانی، عازم دوحه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

حمایت همه جانبه استرالیایی‌ها از فوتبالیست مخالف رژیم آل خلیفه

اعلام آمادگی قطری‌ها برای برگزاری مستقل جام جهانی ۲۰۲۲

انتهای پیام/

انتقاد نامزد اماراتی ریاست‌ "ای اف سی" از حاکمان کنفدراسیون فوتبال آسیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی دنیای ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاح طرح برق آبی اومااویا در سریلانکا اظهار کرد: تمامی مسئولین سریلانکایی حاضر، ما آمادگی داریم در طرح‌های بزرگ این کشور با صدور خدمات فنی مهندسی خودمان حاضر باشیم و در پیشرفت کشور شما مشارکت کنیم. ما با کشور‌های آسیایی و مستقل بنای توسعه مناسبات داریم و ارتباط با سریلانکا از جمله ارتباط با کشور‌های همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده خوبی را برای هر دو کشور رقم بزند.

وی ادامه داد: به همه صاحبان مذاهب و ادعیان و تمامی زنان و مردان و جوانان سریلانکایی می‌گویم شما می‌توانید با اتکا به خداوند که منشا همه قدرت‌ها است و با اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های خود راه پیشرفت را طی کنید.

رئیسی افزود: نظام سلطه به ما القا می‌کند که بدون دانش و مشارکت آن‌ها نمی‌توانیم، این حرف القای استکباری بوده و از نظر ما مردود است.

وی تاکید کرد: از وزیر نیرو و شرکت‌های فعال در این پروژه و از متخصصین و دانشمندان و کارگران و ایرانی و همچنین همه دست اندرکاران سریلانکایی کمال تشکر و سپاس را دارم.

رئیس جمهور در انتها گفت: آن چه برای من و همکاران ما اهمیت دارد آن است که گامی بزرگ برای راحتی و امنیت مردم سریلانکا برقرار شده و بدون تردید رفاه حال مردم سریلانکا رفاه حال ما است. زنده باد ایران زنده باد سریلانکا.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • لقب جدید AFC به فوتسال ایران
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • کنفدراسیون فوتبال آسیا واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • زمان دو دیدار تیم ملی فوتبال مشخص شد
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران
  • مان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • فوتبال تاجیکستان ۵ ستاره می‌شود؟ + جدول