Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:27:36 GMT

واکنش عبدالله به حمله خمپاره ای داعش به کابل

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۲۰۱۷

واکنش عبدالله به حمله خمپاره ای داعش به کابل

کابل - ایرنا - رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در واکنش به حمله امروز داعش به مراسم سالروز شهادت رهبر فقید حزب وحدت اسلامی در صفحه اجتماعی خود نوشت: دشمنان یک بار دیگر وحشت و خشونت ننگین خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مراسم سالروز شهادت بنیانگذار حزب وحدت اسلامی افغانستان امروز هدف حمله خمپاره ای قرار گرفت که در آن 22 نفر زخمی و سه تن دیگر کشته شدند اما این حمله واکنش ها علیه دولت و طالبان را بیشتر از داعش در پی داشت که مسئولیت آن را پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«عبدالله عبدالله» در صفحه اجتماعی خود نوشت: این حمله، حمله به مدنیت، انسانیت و با ارزش های اسلامی در تضاد است و دشمنان نمی توانند با این حملات ناجوانمردانه در دل های مردم ترس و وحشت ایجاد کنند.
وی تأکید کرد: تروریست ها با چنین حملاتی نمی توانند به اهداف خود برسند و این اعمال آنها را بیشتر از پیش برابر ملت روسیا خواهد کرد.
رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان به نهادهای دولتی دستور داده است تا درباره این حمله بررسی همه جانبه صورت گیرد و نتیجه آن برای اطلاع مردم منتشر شود.
معاون رئیس اجرایی و میزبان مراسم سالگرد نیز که به عنوان معاون دوم حزب «اعتدال و صلح» به رهبری «محمد حنیف اتمر» در انتخابات سال آینده شرکت می کند، پس از حمله تروریستی امروز گفت: این حمله به ضعف یا تبانی دولت بر می ‌گردد.
«محمد محقق» به رسانه های افغانستان گفت: این نشست به دلیل جمعیت شرکت کننده بسیار بالا تعیین کننده بود و به همین دلیل هدف حمله قرار گرفت.
وی گفت که دشمنان ملت نمی خواهند مردم در فضای صلح زندگی کنند و مهاجمان گویی انبار سلاح در اختیار داشتند و تا نیم ساعت صدای خمپاره به گوش می رسید.
محقق تاکید کرد: درباره این حمله ملاحظاتی دارم. این حمله یا ضعف دولت است و یا هماهنگی و تبانی دولت که در شرایط حساس از «داعش» علیه رقیبان سیاسی خود استفاده می کند.
«عطامحمد نور» یکی دیگر از اعضای تیم اتمر در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری هم در واکنشی گفت: این حمله توطئه سازمان یافته علیه حزب صلح و اعتدال است که ضعف و بی کفایتی دولت را آشکار می سازد و مسئول آن هم در داخل حکومت است.
«صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه و رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان هم این حمله را جنایت تروریست ها خواند و گفت: مردم هرگز این حادثه را فراموش نخواهند کرد.
«احمدولی مسعود» یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفته است که شلیک سلاح سنگین در چندین دقیقه ضعف اطلاعاتی دستگاه دولتی را آشکار ساخته است.
ریاست جمهوری افغانستان نیز در اطلاعیه ای این عمل را حمله تروریستی و جنایتکارانه خوانده که دشمنی با ارزش های مدنی و مردم سالاری دارد.
شبد**آساق*291*1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي افغانستان واكنش حمله تروريستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند

معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت بسیاری از کشورها تمایل دارند در بخش‌های مختلف با حکومت کنونی افغانستان روابط داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سریک ژومانگارین» معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌ وزیر حکومت طالبان گفت: اکنون افغانستان یک کشور آرام در منطقه است و به همین منظور کشورهای جهان می‌خواهند در بخش‌های مختلف روابط خود را با کابل برقرار نمایند.

ژومانگارین در این دیدار آمادگی قزاقستان برای همکاری در بخش‌های فرهنگی و اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغان را اعلام کرد.

وی همچنین خواستار آغاز پروازهای مستقیم کابل به آستانه شد.

عبدالکبیر نیز تاکید کرد: امارت اسلامی مرزهای افغانستان را کاملاً کنترل کرده، مواد مخدر و فساد را ریشه کن کرده است و حاکمیت ملی مستقلی را را احیا نموده است.

در کمتر از سه سال گذشته، حکومت طالبان بارها اعلام کرده است با ایجاد امنیت همه جانبه در افغانستان بیش از هر زمان دیگری، شرایط برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در این کشور مساعدتر شده و میزان تبادلات تجاری میان افغانستان و دیگر کشورهای منطقه به خصوص همسایگانش افزایش یافته است.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند