Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:03:27 GMT

نظارت ویژه بر آزمون ها، سطح علمی را افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۲۱۸۳

نظارت ویژه بر آزمون ها، سطح علمی را افزایش می دهد

تهران- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور می گوید: نظارت ویژه در برگزاری آزمون های این دانشگاه موجب افزایش سطح کیفیت علمی شده است.

محمد علی کریمی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا در خصوص سطح علمی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: سطح علمی هر دانشگاه بر مبنای خروجی های آن ارزیابی می شود. این خروجی بر 2 محور آموزش و پژوهش متمرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در حوزه آموزشی، دانشگاه در هر یک از آزمون های رقابتی موفقیت های قابل توجهی داشته است. نتایج سازمان سنجش و آموزش کشور نیز در حوزه تحصیلات تکمیلی موید این مساله و آزمون های جذب و استخدامی نیز حاکی از این امر است.
به گفته کریمی، آزمون های دانشگاه پیام نور به شکل متمرکز، چهار گزینه و الکترونیکی انجام می شود و به همین دلیل امکان دخل و تصرف در آنها بسیار اندک است.
وی تصریح کرد: هر آزمون درس دانشگاه پیام نور به طور مجزا، در یک ساعت معین و تحت نظارت ویژه برگزار و هر یک از این مسائل سبب افزایش کیفیت حوزه آموزش شده است.
کریمی عنوان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری نیز دانشگاه پیام نور سعی در نقش آفرینی در هر یک از حوزه های تولید مقاله، چاپ و انتشار کتاب داشته است. در عرصه مقاله اعم از علمی، پژوهشی و ISI جزو 10 دانشگاه برتر کشور بوده است.
معاون پژوهش و فناوری اظهار داشت: علاوه بر این، بیش از 2 هزار و 500 عنوان کتاب درسی توسط این دانشگاه به شکل خودآموز برای دانشجویان طراحی و منتشر شده است.
وی یادآورشد: راه اندازی 10 مرکز نوآوری، گسترش مراکز رشد و توسعه فناوری با همکاری پارک علم و فناوری، افزایش شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور، انجمن های کارآفرینی، آموزش ترکیبی - تلفیقی حضوری و غیرحضوری (مجازی) و بهره مندی حداکثری از روش های الکترونیکی از جمله فعالیت های پیام نور در زمینه تحقق دانشگاه نسل سوم و چهارم است.
به عقیده کریمی استفاده از تکنولوژی های نوین در افزایش اوقات فراغت دانشجویان نیز موثر است و این زمان را می توان به صورت هدفمند و جهت دار در زمینه رشد و توسعه سطح علمی دانشگاه استفاده کرد.
وی درباره آمار اشتغال دانش آموختگان دانشگاه پیام نور نیز یادآور شد: در رشته های مختلف تحصیلی این آمار متفاوت است؛ اما میانگین این آمار در اغلب رشته های آموزشی مشابه سایر دانشگاه های دولتی و غیردولتی کشور است.
به گفته معاون دانشگاه پیام نور، اغلب دانشجویان این دانشگاه در حین تحصیل، مشغول به کار هستند.
**9484** 1200*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محمد علي كريمي پيام نور آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت دفتر انتشارات علمی حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی، کتاب راهنمای آزمایشگاه زیست‌شناسی سلولی و مولکولی به چاپ رسید.

مؤلف کتاب راهنمای آزمایشگاه زیست‌شناسی سلولی و مولکولی و از اعضای هیئت علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری به خبرنگار آنا گفت: سلول‌ها واقعیتی حیرت‌انگیز و شگفت‌آور، در خلقت موجودات و نشانی کم‌نظیر از عظمت خالق بی‌همتاست و شناخت هرچه بهتر آنها، وظیفه پژوهشگرانی است که در این مقوله قدم گذاشته‌اند.

سیده مهدخت مداح افزود: این کتاب، با توجه به پیشرفت این علم و نیز متناسب با تغییرات سرفصل درس گردآوری شده است.

وی متذکر شد: ۳۰ آزمون این کتاب، با توجه به اطلاعات و تجربیاتی که اینجانب در طول سال‌ها تدریس این درس در آزمایشگاه به دست آورده‌ام و مطالبی که در اثر مطالعه منابع خارجی و داخلی جمع‌آوری کردم، سرفصل درس آزمایشگاه زیست سلولی و مولکولی، در گرایش‌های مختلف زیست‌شناسی و نیز آزمایشگاه زیست سلولی در رشته زیست‌فناوری در ۶ فصل نوشته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور