Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان عفو بین‌الملل با محکوم کردن پلیس برای استفاده از قانون اطلاعات الکترونیکی برای محدود کردن آزادی بیان اعلام کرد که یک استاد دانشگاه در اندونزی به دلیل اینکه ویدیویی از او در حال خواندن آهنگی اعتراضی به ارتش کشور در فضای آنلاین منتشر شد، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گروه حامی حقوق بشر اعلام کرد که "روبرتوس روبت" یک استاد جامعه شناسی در دانشگاه دولتی جاکارتا روز چهارشنبه به دلیل اتهامات جنایی آنلاین دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین عضو هیئت مدیره شعبه سازمان عفو بین‌الملل در اندونزی بود.

این آهنگ به تاریخ ۱۹۹۸ و جنبش‌های دانشجویی علیه "سوهارتو" دیکتاتور سابق این کشور برمی‌گردد، متن آهنگ بدین شرح است: نیروهای مسلح جمهوری اندونزی، بی استفاده هستند، فقط منحل شان کنید، با "منوا" (نظام دانشجویی) جایگزینش کنید، اگر لازم است دزدان دریایی را جایگزینش کنید.

روبت در ۲۸ فوریه در طی تظاهراتی در جاکارتا برای پرونده حل نشده نقض حقوق و برنامه‌ها برای دادن شغل به ژنرال‌های بیکار در بروکراسی غیرنظامی، این آهنگ را خواند.

سازمان عفو بین‌الملل گفت: دستگیری روبت نه تنها یک تهدید واضح علیه آزادی بیان و عقیده در اندونزی است بلکه همچنین تهدیدی برای کلیه فعالان حقوق بشر است.

"ددی پراستیو" سخنگوی پلیس ملی گفته که روبت برای نفرت پراکنی کلامی مورد بازجویی قرار می‌گیرد و اگر طبق قانون مجرم شناخته شود به دو سال حبس محکوم خواهد شد.

پراستیو گفت: او در ساختمان اصلی پلیس ملی نگهداری می‌شود و هرگاه بازجویی‌ به پایان برسد آزاد خواهد شد.

قانون اطلاعات الکترونیک گسترش و پخش اطلاعاتی را که باعث خصومت یا نفرت پراکنی علیه افراد یا جوامع نژادی شود، ممنوع می‌کند که از جمله آنها می‌توان به دین، نژاد اشاره کرد همچنین شایعه سازی یا توهین به مقامات دولتی نیز مشمول این قانون می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اندونزی ارتش عفو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که آمریکا هنوز در حال تصمیم‌گیری برای محدود کردن کمک‌های نظامی خود به یکی از این ۵ یگان نظامی است که ناقض حقوق بشر تشیخص داده شده‌اند.

با وجود این، آمریکا تلاش کرده با دلیل‌تراشی از انجام اقدامات عملی علیه این یگان‌ها خودداری کند. وانت پاتل روز دوشنبه گفت که از میان این یگان‌ها ۴ یگان «اقدامات خودشان را به نحو موثری اصلاح کرده‌اند.»

وی علاوه بر این مدعی شده که تمامی اقدامات ناقض حقوق بشر قبل از ۷ اکتبر انجام شده‌اند و این یگان‌ها در غزه حقوق بشر را نقض نکرده‌اند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علاوه بر این گفته که کاخ سفید در حال تماس و رایزنی با اسرائیل است.

تحلیلگران می‌گویند دولت آمریکا در طول جنگ غزه به جای انجام اقدامات تنبیهی علیه اسرائیل به انجام اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه این رژیم روی آورده است.

در بیش از ۲۰۰ روزی که از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد آمریکا اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده و با جلوگیری از آتش‌بس، ارسال سلاح و تلاش‌های دیپلماتیک از اتمام این جنگ جلوگیری کرده است.

کد خبر 848199 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل ایالات متحده آمریکا حقوق بشر

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • خروج علیه شهردار تهران
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • رئال تهدید شد: جهنم سرخ منتظرتان است!‏
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم