Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@21:55:32 GMT

فرونشست زمین، دشت مهیار را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۳۲۴۴

فرونشست زمین، دشت مهیار را تهدید می‌کند

شهرضا - فرماندار شهرضا گفت: دشت مهیار نیز مانند سایر دشت‌های کشور در خطر فرونشست زمین قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد عصر امروز (پنجشنبه) در دوره جامع آموزش سوانح و بلایا که با حضور مدیران بحران پنج شهرستان جنوبی استان در این شهرستان برگزار شد، تصریح کرد: پیشگیری از بروز حوادث و آمادگی در برابر بلایا، سهم قابل توجهی در کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از آن‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سالانه ۱۰ سانتی‌متر فرونشست زمین در دشت مهیار انجام می‌شود، اظهار کرد: فرونشست زمین از جمله تهدیدات طبیعی در دشت مهیار است که مانند سایر دشت‌ها کشور در نتیجه برداشت‌های بی‌رویه و غیراصولی از منابع آب ایجاد شده است.

فرماندار شهرضا اضافه کرد: وجود صنایع مختلف شیمیایی در شهرک رازی شهرضا، فرصتی برای رونق و اقتصاد منطقه است، اما استقرار صنایعی با قابلیت آتش‌گیری بالا در این شهرک، ضرورت بکارگرفتن تدابیر پیشگیرانه را دوچندان کرده است.

رفیعی‌نژاد ادامه داد: طغیان ملخ و ساخت و سازهای غیراصولی نیز از جمله بحران‌هایی است که گاهی در طول سالیان مختلف در شهرستان ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: شهرستان شهرضا با استفاده از همه امکاناتی که در اختیار دارد، برای مقابله با حوادث و سوانح احتمالی در شهرستان‌های اطراف آمادگی دارد و در صورت کمبود نیروی انسانی یا تجهیزات نیز از امکانات سایر شهرستان‌های اطراف استفاده می‌کند.

فرماندار شهرضا برخورداری از روحیه جهادی را مهمترین نیاز مدیران بحران دانست و افزود: تجربه سالیان دفاع مقدس که در آن رزمندگان با توکل بر خداوند و با کمترین امکانات بیشترین خدمات را ارایه دادند، باید سرلوحه همه مدیران در ستادهای بحران باشد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بحران آب ستاد مدیریت بحران شهرضا فرونشست زمین مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه جستجو برای یافتن جوان غرق شده در رودخانه نازلوچای با پهپاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار ارومیه بعد از بازدید از محل حادثه با حضور در بخشداری نازلو جلسه کمیته بحران تشکیل داد.

عماری فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان پس از بازدید از محل غرق شدن جوان ارومیه ای در رودخانه نازلو چای با تشکیل جلسه ای فوق العاده بحران در محل بخشداری نازلو با حضور معاون عمرانی فرماندار، بخشدار نازلو، رئیس حوزه قضایی نازلو، رئیس منابع آب منطقه ای نازلو و انزل، نیروی انتظامی و نیرو های امدادی و نجات ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده توسط دستگاه های مربوطه هماهنگی لازم و دستورات لازم برای  ادامه جستجو داده شد.

در این جلسه مقرر شد، آب منطقه ای نازلو و انزل با استفاده از یک دستگاه پهباد از روز جاری نسبت به بررسی مسیر نازلو برای جستجو فرد مغروق اقدام کنند.

همچنین مقرر شد نیرو های امدادی با همکاری دهیاران و افراد محلی به جستجوی کل مسیر رودخانه از محل حادثه تا پایین ادامه دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • ادامه جستجو برای یافتن جوان غرق شده در رودخانه نازلوچای با پهپاد
  • ادامه جستجوی مغروق نازلوچای با پهپاد
  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • ۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن تنگستان اهدا می‌شود
  • کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در اصفهان