Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ناهنجاری و بدرفتاری در محیط‌های ورزشی موضوعی است که ورزش را آزار می‌دهد این رفتار به مجموعه ورزش کشور آسیب می‌زند.به گزارش بلاغ،عبدالحمید احمدی، شامگاه چهارشنبه با حضور در جزیره ورزش منطقه آزاد اروند اظهار داشت: محیط ورزش، فضای مقدسی است و باید از تقدس آن صیانت شود، موضوع سالم و امن سازی فضاهای ورزشی در حقیقت حفاظت از همین تقدس می باشد که باید به آن نگاه ویژه ای داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار فرهنگ سازی توسط باشگاه ها و فدراسیون ها درورزشگاه ها شد و افزود: برخی باشگاه ها در موضوع فرهنگ سازی کم کاری کرده اند و باید برای جلوگیری و رفع این آسیب از طرف باشگاه ها قدم های جدی تری برداشته شود.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان گفت: در مقوله فرهنگ علاوه بر ترویج اخلاق محوری، تعمیق ارزش ها و باورهای اسلامی و ایرانی باید به دنبال ارتقای فرهنگ ورزش در عامه مردم باشیم.

وی با اشاره به اتفاقات ناگوار ورزشگاه غدیر اهوار تصریح کرد: سازمان لیگ فوتبال و فدراسیون فوتبال باید در این خصوص پاسخگو باشند هرچند که تماشاگران بخصوص لیدرها باید توسط باشگاه های آموزش ببینند.

احمدی درخصوص برگزاری جشنواره ورزشی در منطقه آزاد اروند گفت: این جشنواره در کشور کم نظیر است زیرا با مشارکت بسیار خوب هیات های ورزشی، ورزشکاران و مربیان برگزار شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره شور و نشاط اجتماعی را در شهرهای آبادان و خرمشهر ایجاد کرده است که ضمن اینکه تنوع رشته های ورزشی در این جشنواره ارائه شد.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: این جشنواره الگویی برای سایر استان های کشور است زیرا می توان استعدادهای ورزشی را در اینگونه جشنواره ها شناسایی کرد.

وی با اشاره برگزاری جشنواره استقبال نوروز با ورزش در کشور گفت: این جشنواره در سایر استان های کشور با رویکرد ایجاد شور، نشاط، تحرک و فعالیت در بین اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: این جشنواره با مشارکت فدارسیون ورزش های همگانی و فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی از نیمه اسفند ماه جاری تا نیمه فروردین ماه سال آینده برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در استان های مختلف کشور برنامه های ویژه ورزش و تفریحی با رویکرود برگزاری مسابقات ورزشی بومی و محلی در قالب جشنواره و المپیاد در نوروز انجام خواهد شد.

جشنواره جزیره ورزش منطقه آزاد اروند از یازدهم اسفندماه جاری با شرکت 90 رشته ورزشی در محل نمایشگاه دائمی سازمان منطقه آزاد اروند آغاز به کار کرد و امروز آیین اختتامیه آن برگزار می شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب

کبد به عنوان یکی از حیاتی‌ترین اندام‌های بدن، نقش مهمی در دفع سموم ناشی از بیماری‌هایی چون چاقی، دیابت و فشار خون بالا ایفا می‌کند. کبد چرب، که به تجمع چربی در کبد اشاره دارد، در صورت عدم درمان می‌تواند به بیماری‌های کبدی جدی‌تری منجر شود.

به گزارش فرطب، علائم این بیماری شامل خستگی مفرط، حالت تهوع، درد شکمی، کاهش اشتها، زردی پوست و چشم‌ها و تغییر رنگ ادرار به تیره و مدفوع به خاکستری است. در ادامه این مقاله، به بررسی راه‌های تشخیص و درمان کبد چرب خواهیم پرداخت.

پیشگیری از کبد چرب: اصول زندگی سالم

برای حفظ سلامت کبد و جلوگیری از بیماری کبد چرب، مهم است که به تغذیه سالم توجه داشته باشید، مصرف الکل را محدود کنید، و به طور منظم ورزش کنید تا وزن خود را کاهش دهید. خواب مناسب و کنترل بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون بالا نیز از جمله عوامل کلیدی برای پیشگیری از این بیماری است. تغییرات سبک زندگی می‌تواند تاثیر بسزایی در حفظ سلامت کبد داشته باشد.

ورزش‌های قلبی-عروقی: حفظ سلامت قلب و کبد

ورزش‌های قلبی-عروقی نظیر دویدن، شنا، ایروبیک و حرکات موزون نه تنها به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کنند، بلکه به بهبود عملکرد قلب و کبد نیز موثر هستند. این نوع فعالیت‌ها باید بخشی از برنامه روتین ورزشی هر فردی باشند تا به حفظ سلامت عمومی کمک کنند.

تمرینات مقاومتی: ساختن عضلات، کاهش چربی

تمرینات مقاومتی که شامل وزنه‌برداری و تمرینات قدرتی می‌شوند، به افزایش توده عضلانی و بهبود متابولیسم کمک می‌کنند. این نوع تمرینات یکی از موثرترین روش‌ها برای کاهش سریع چربی خون به شمار می‌آیند و برای هر برنامه ورزشی ضروری هستند.

یوگا و پیلاتس: تقویت ذهن و بدن

یوگا و پیلاتس، که تمرکز خود را بر کشش، قدرت مرکزی و تعادل می‌گذارند، نه تنها به تقویت بدن کمک می‌کنند، بلکه به کاهش استرس و افزایش آرامش ذهنی نیز می‌انجامند. این ورزش‌ها می‌توانند به طور غیرمستقیم به حفظ سلامت کبد و مدیریت وزن کمک کنند.

تمرینات تناوبی با شدت بالا و ریکاوری کوتاه

تمرینات تناوبی با شدت بالا که به همراه دوره‌های کوتاه استراحت انجام می‌شوند، می‌توانند عملکرد کبد را به طور چشمگیری بهبود بخشند. این ورزش‌ها شامل شنا، اسکات، تمرینات شکم، وزنه‌برداری و دوچرخه‌سواری هستند و به اکسیژن‌رسانی بهتر به کبد کمک می‌کنند.

پیاده‌روی: فواید قابل توجه برای سلامتی

پیاده‌روی سریع و منظم می‌تواند فواید بسیاری برای سلامتی داشته باشد، از جمله کاهش میزان کلسترول LDL. تحقیقات نشان داده‌اند که پیاده‌روی منظم در طول هفته می‌تواند به طور قابل توجهی به حفظ سلامت قلب و کبد کمک کند و بخشی ضروری از برنامه سلامتی هر فرد باشد.

جمع بندی

برای پیشگیری و مدیریت بیماری کبد چرب، اتخاذ سبک زندگی سالم حیاتی است. تغذیه مناسب، ورزش منظم، مدیریت استرس و خواب کافی می‌توانند به حفظ سلامت کبد کمک کنند. انواع ورزش‌ها از قبیل تمرینات قلبی-عروقی، مقاومتی، تناوبی، یوگا و پیلاتس، نه تنها به بهبود تناسب اندام کمک می‌کنند بلکه سلامت کلی بدن را نیز تقویت می‌نمایند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین ورزشی که می‌تواند شما را جوان نگه دارد (فیلم)
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • جشنواره ورزشی کارگران در مهدیشهر
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر