Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-06@02:26:11 GMT

جنرال الکتریک به سوی منفی شدن قدم بر میدارد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۳۹۶۳

جنرال الکتریک به سوی منفی شدن قدم بر میدارد

هشدار مدیرعامل شرکت جنرال الکتریک آمریکا در مورد کاهش شدید جریان نقدینگی در این شرکت موجب ناامیدی سرمایه‌گذاران و نیز سقوط ارزش سهام این شرکت در معاملات شد.

به گزارش «انرژی امروز» از بازار سرمایه، لاری کالپ در مصاحبه‌ای اینترنتی با تحلیل‌گر بانک جی پی مورگان، استفان توسا، روز سه‌شنبه اعلام کرد که پیش‌بینی وی به دلیل مشکلاتی است که واحد نیروگاهی شرکت با آن دست به گریبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، سال گذشته نقدینگی شرکت ۴.۵ میلیارد دلار اعلام شده بود اما در سال جاری نقدینگی این شرکت به سمت منفی پیش خواهد رفت.

به دنبال اظهارات کالپ و کاهش سود سهام جنرال الکتریک از یک سو ،کاهش ارزش اسمی دارایی‌های آن شرکت در سال گذشته و افزایش هزینه‌های بیمه‌ای از سوی دیگر، سهام شرکت با وجود رشد ۳۶ درصدی در ماه های گذشته با سقوط چشمگیری مواجه شد و هر سهم این شرکت ۱۰ دلار سقوط کرد. این بیشترین میزان کاهش روزانه‌ ارزش سهام جی ای در سه ماه گذشته بوده است.

قیمت سهام جی ای در حال حاضر نسبت به میانگین سال ۲۰۱۶ در سطحی پایین‌تر معامله می‌شود. ارزش بازار جنرال الکتریک در حال حاضر بیش از ۴ میلیارد دلار است و ارزش هر سهم این شرکت پس از افت ۱۰ دلاری ۹.۸۹ دلار قیمت گذاری شد.

به گزارش رویترز، کالپ گفته که نمی خواهد مشکلات واحد نیروگاهی شرکت را بزرگنمایی کند اما این واحد ممکن است تا انتهای سال جاری بیشتر از ۲.۷ میلیارد دلاری که در سال ۲۰۱۸ از دست داد دچار افت نقدینگی شود.

پیش‌بینی نقدینگی شرکت نشان می دهد که تقاضای توربین‌های تولید جی ای نصف آن چیزی است که دو سال پیش جنرال الکتریک هدف قرار داده بود. به گفته جیم کوریدور، تحلیل‌گر سی اف آر ای که وظیفه رتبه‌بندی سهام جی ای را دارد، وضعیت نابسامان شرکت احتمالا تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

اوراق بدهی جنرال الکتریک، نیز در معاملات دچار افتی شدید شد. اوراق شرکت به ارزش کل ۲.۲۵ میلیارد دلار و بازدهی ۴.۵ درصد و سررسید ماه مارچ سال ۲۰۴۴ میلادی به میزان ۱.۶۵ درصد افت کرد.

جان اینچ، تحلیل‌گر شرکت مشاوره گوردون هاسکت در این خصوص به رویترز گفت : ریسک کاهش رتبه اوراق بدهی جی ای افزایش یافته است.

رویترز می گوید جنرال الکتریک برای جبران بدهی‌های خود در حال فروش بخشی از دارایی‌هایش است.

مدیرعامل جی ای گفته است که شرکت کپیتال جی ای سعی خواهد کرد نقدینگی مورد نیاز را فراهم کند اما میزان آن لزوما به اندازه ۴ میلیارد دلاری که سال پیش فراهم کرده بود نیست.  

پیش از این، کپیتال جی ای سود سهام را به شرکت مادر پرداخت می کرد، اما از زمانی که هزینه‌های بیمه اتکایی جی ای سر به فلک کشید آن شرکت نیز دیگر نتوانست سود سهام را پرداخت کند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، نخستین روز از هفته سوم معاملاتی اردیبهشت ماه جاری با رشد چشمگیر معاملات برق در بورس انرژی آغاز شد.

در این روز شاهد رشد حدوداً ٥ برابری معاملات نسبت به روز معاملاتی قبل (١٢ اردیبهشت بودیم). در این روز شرکتهای توزیع بیش از ١٦٣ میلیارد تومان برق برای تحویل در ماههای اردیبهشت و خرداد معامله کردند. ٧٥ درصد از این معاملات مربوط به برق تحویلی خرداد و ٢٥ درصد مربوط به برق تحویلی در اردیبهشت بود.

در معاملات امروز تعداد ١١٦ معامله در بازار اوراق سلف بورس انرژی مبادله شد که نسبت به روز قبل رشدی بالغ بر ٥٠ درصد داشت.

کد خبر 6097409 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • فیوچرلاینر ؛ سیرک علمی جنرال موتورز (+تصاویر)
  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • ورود هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور