Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@13:55:53 GMT

بررسی ضعف پرسپولیس؛ خستگی یا عدم هماهنگی؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۴۶۰۴

به گزارش ایلنا، بعد از بازی نسبتا امیدوارکننده مقابل صنعت‌نفت، به نظر می‌رسید پرسپولیس در گام اول آسیایی‌اش تیم بهتری نسبت به لیگ برتر باشد اما قرمزها به غیر از دقایقی کوتاه، نمایشی ناامیدکننده ارائه دادند و در کسب نتیجه ناکام بودند. 

حتی اگر تصور کنیم گل آفساید و اشتباه واضح کمک‌داور باعث شده پرسپولیس در این بازی از ناحیه داوری متضرر شود اما مدل بازی بازیکنان و تلاش‌شان برای رسیدن به پیروزی در حدی نبود که بتوانیم این تیم را شایسته رسیدن به پیروزی و کسب سه امتیاز بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه پرسپولیس با گل دقایق ابتدایی حریف تا حدودی شوکه شد و این مساله می‌تواند هر تیمی را به لحاظ روانی به هم بریزد، درست. قدرت فیزیکی بازیکنان پاختاکور و بازیخوانی مربی این تیم از روش حملات پرسپولیس هم جای خود اما تیم برانکو در این مسابقه طراوت لازم را برای ارائه نمایش لازم نداشت.

برانکو در پایان این مسابقه از برتری تیمش گفت و به تعداد شوت‌ها اشاره داشت اما واقعیت این است که از تمام آن 16 شوتی که آقای سرمربی برای برتر خواندن تیمش مطرح کرد، 3 موقعیت گل حتمی نمی‌توانید بیرون بیاورید و حتی برتری آماری نیز نمی‌تواند تصویری شفاف از برتری کیفی پرسپولیس در این مسابقه بدهد. واقعیت این است که پرسپولیس در این مسابقه هم مشکلات شش بازی بعد از تعطیلات نیم‌فصل را همراه خود داشت. مشکلاتی که در خط میانی این تیم موج می‌زند و باعث شده قرمزها در فاز تهاجمی تیمی کم‌رمق به نظر برسند و به اندازه لازم برای پیروزی موقعیت خلق نکنند.

غیر از این، پرسپولیس در بازی با پاختاکور در فاز دفاع هم مشکلاتی داشت که پیش از این کمتر نمونه‌اش را دیده بودیم. غیر از گلی که با اشتباهات سریالی مدافعان و البته در شرایط آفساید به ثمر رسید، فاصله‌ای که بین خط میانی و خط دفاع پرسپولیس در دقایقی از بازی ایجاد می‌شد، موقعیت‌هایی برای حریف ایجاد می‌کرد و حتی در لحظات پایانی در چند نوبت بیم دریافت گل و شکست تیم برانکو در خانه وجود داشت.

فراموش نکرده‌ایم که پرسپولیس فصل قبل و در هر سه بازی خانگی مرحله گروهی گلی دریافت نکرده بود. حتی در دیدار با السد پرمهره. قرمزها حتی در مراحل بالاتر و در دیدارهای حذفی فصل گذشته خیلی کم گل خوردند اما در این بازی ساختار دفاعی این تیم دچار مشکل بود که حتما در بازی‌های سخت‌تر بعدی باید اصلاح شود.

با وجود این حالا همه این پرسش را به صورت جدی‌تر مطرح می‌کنند که مشکل فعلی پرسپولیس کجاست؟ چرا این تیم قادر به ارائه بازی‌های قابل قبول نیست و کیفیت فنی‌اش اینقدر افت کرده؟ برای جواب دادن به این سوال می‌توان به مسائل کلی که پیش از این بارها گفته شده‌اند مثل بدنسازی سنگین پیش فصل، بازی‌های سنگین متوالی طی یک ماه اخیر و ناهماهنگی و ناآمادگی برخی بازیکنان تازه‌وارد اشاره کرد اما برخی از این موارد بعد از انجام چند مسابقه، چندان منطقی و پذیرفتنی نیست.

در این شرایط باید دنبال دلایل جدیدی برای افت پرسپولیس در این مقطع از فصل بگردیم. دلایلی که می‌تواند منطقی یا سطحی باشد. البته شاید همچنان می‌توان امیدوارانه منتظر بازی‌های بعد و شکوفا شدن تیم تازه شکل گرفته برانکو بعد از 15 ماه محرومیت از جذب بازیکن نشست اما واقعیت‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت.

اینکه با از دست رفتن دو امتیاز خانگی در نخستین بازی آسیایی کار برای صعود از مرحله گروهی چقدر دشوار می‌شود و تاثیر روانی این تساوی خانگی چقدر برای تیم موفق برانکو طی دو فصل اخیر گران تمام خواهد شد یا اصلا به چشم خواهد آمد یا نه،  در ادامه راه خواهیم دید اما واقعیت این است که همه دوست دارند پرسپولیس را مثل یکی دو فصل گذشته سرحال و قبراق ببینند. به ویژه که حتی اگر با این ناهماهنگی‌ها و نمایش‌های پرنقص بتوان در لیگ داخلی مدعی ماند، در آسیا ماجرا بسیار پیچیده‌تر پیش خواهد رفت و با ادامه این روند حتی خطر حذفی در مرحله گروهی وجود دارد. اتفاقی که تنها تیم آسیایی حاضر در دو نیمه‌نهایی اخیر لیگ قهرمانان که یک بار فینالیست شده، با آن غریبه است و با سطح انتظارات هوادارانش هم همخوانی ندارد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی دقیق و اطلاع‌رسانی به موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو قابل تقدیر است و خواستار اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار کرد: با توجه به بارش‌های فصلی، فصل بهار و مخاطرات طبیعی ناشی از آن، اطلاع‌رسانی به‌موقع می‌تواند از بروز خطرات بیشتر جلوگیری کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی دقیق و اطلاع‌رسانی به‌موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو، افزود: اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر برای مراقبت از باغات و مزارع ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تأکید بر افزایش ضریب تمهیدات و اقدامات از سوی دستگاه‌ها و متولیان مربوطه، ادامه داد: این بارش‌ها با توجه به خطرات احتمالی که می‌تواند برای دام و احشام ایجاد کند، لازم است هشدارها به‌موقع اعلام و رعایت شود.

میرجعفریان با اشاره به آغاز کوچ عشایر، بیان کرد: امور عشایر و جهاد کشاورزی باید عشایر و دامداران روستایی را نسبت به رعایت نکات ایمنی و پرهیز از عبورهای طولی در مسیل‌ها آگاه‌سازی کنند.

وی با بیان لزوم تخلیه ابنیه‌ها و جلوگیری از تجمع آب در کانال‌ها و ورود جدی حوزه راهداری به این موضوع، تصریح کرد: مدیریت روان‌آب‌ها و جلوگیری از هدررفت آب بارندگی‌ها ضروری است که باید از سوی امور آب پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به اجرای ۲۶ بند خاکی و طرح آب‌خوان توسط منابع طبیعی در سال جاری، ذخیره‌سازی سه میلیون مترمکعب آب در این طرح‌های خاکی را یادآور شد و گفت: این طرح‌ها علاوه بر کمک به ذخیره‌سازی میان‌مدت آب، از بروز خطراتی چون سیل نیز جلوگیری می‌کند.

میرجعفریان با تأکید بر ورود شهرداری‌ها و آب و فاضلاب برای جلوگیری از انسداد کانال‌ها، اظهار کرد: پاک‌سازی جوی‌ها برای پیشگیری از آب‌گرفتگی ضروری است.

کد خبر 751122

دیگر خبرها

  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • بررسی سیمای مدعیان صعود و کاندیداهای سقوط لیگ دسته اول
  • ناظر داوری بازی گل گهر و شمس آذر: لباس دو تیم در جلسه هماهنگی مشکلی نداشت، زیر نور مشکل ایجاد شد!
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • حضور آتیلا حجازی در جلسه هماهنگی بازی استقلال - ذوب آهن
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود